Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxgen 5: tchajwanská pětka cílí na Evropu
13.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Luxgen transformoval koncept elektromobilu Neora na moderní a elektronikou nabitý sedan střední třídy. Evropskou premiéru bude mít v Moskvě.
Luxgen Motor existuje necelé čtyři roky, ale její výrobní program a poměrně zajímavý výčet technologií v jejich vozech naznačuje, že jde o poněkud pokročilejší stroje, než jsme zvyklí vídat u automobilů čínských značek. Portfolio společnosti zahrnuje dvojici velkých vanů s názvem Luxgen 7 CEO a Luxgen 7 MPV, nadto firma vyrábí crossover Luxgen 7 SUV a nejčerstvější novinkou je sedan Luxgen 5 poprvé představený přibližně před rokem.
Právě pětka se jako první z modelů objeví v evropském regionu - stane se tak v rámci moskevského autosalonu, který začíná koncem srpna. Luxgen Motors se netají tím, že by chtěl prodávat svá auta i dále směrem na západ, jeho expanzi však prozatím brzdí nevalné ekonomické vyhlídky evropského regionu a vědomí, že síla jména Luxgen je prakticky nulová.
Pětisedadlový automobil vychází z konceptu elektromobilu Neora a v produkční podobě absolvoval veřejnou výstavní premiéru na posledním tchajpejském autosalonu. Karoserie má zajímavý koeficient aerodynamického odporu jen 0,28, a přestože Luxgen 5 může z některých úhlů připomínat vozy jiných značek, jako celek vypadá docela svébytně.
Pod přední kapotou se nachází jeden ze dvou zážehových čtyřválců o objemu 1,8 a 2,0 litru, přičemž oba využívají elektroniku Delphi, turbodmychadla Garrett a výlučně automatické převodovky japonské společnosti Aisin. V případě menší pohonné jednotky s výkonem 152 koní a točivým momentem 230 newtonmetrů pětistupňovou, větší agregát s výkonem 172 koňských sil a 256 newtonmetry pro změnu šestistupňovou.
Dynamické parametry vozu ve spojení se slabším motorem chybí, dvoulitr zvládne akceleraci na 100 km/h za „8,48 sekundy“ (tak psáno jest...) a jezdí maximální rychlostí 210 km/h.
Zajímavostí auta je třeba multimediální rozhraní s dotykovou obrazovkou pracující s rozhraním Android a technologií jednoho z největších výrobců mobilních telefonů HTC. Řidič má k dispozici připojení na internet i s přístupem k sociálním sítím, samozřejmostí je zde Bluetooth nebo navigace. Luxgen má také výklopný head-up displej, velmi podobný tomu, který využívají vozy Peugeot, ale najdete zde také elektro-hydraulickou parkovací brzdu, systém nočního vidění, kamery zabírající kompletní prostor kolem vozu, varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu nebo monitorování mrtvého úhlu.






Luxgen 5 byl původně koncept elektromobilu Neora s motorem o výkonu 241 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
