Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní německý hotel na kolech i s garáží nemusí být předražené monstrum
17.4.2021 | Petr Prokopec
Není to žádný dostupný prcek, to zdaleka ne. Na poměry takto schopných a vybavených obytných aut ale není tak velký a na pořízení vám bude stačit méně než 10 milionů. Do garáže se vejdou auta jako Mini.
Jak moc koronavirus změnil svět, vidíme kolem sebe každý den. Stačí se projít centrem Prahy, které normálně praská ve švech pod náporem turistů skoro celý rok, už měsíce ale připomíná spíš město duchů. To ale neznamená, že by lidé nikam necestovali, jen stále častěji spoléhají na individuální dopravu a objevují krásy svých vlastních zemí.
Může to znít nudně, pokud jim ale dělá společnost tento přepracovaný Mercedes Atego, dost možná ani nových pořádků nelitují. Vůz zvaný prostě Liner vznikl díky přestavbě společnosti Concorde, která z něj udělala nejen dům na kolech, ale dokonce i garáž na kolech. To je s ohledem na rozměry obdivuhodné, novince totiž ani v největším případě nenaměříme více než 12 metrů na délku.
Concorde má přitom v nabídce hned několik variant, u kterých se nemění pouze vnitřní konfigurace, ale rovněž velikost garáže. Zatímco tedy verze 990 G zvládá ubytovat pouze Smart ForTwo, varianta 1060 GMAX je již určena i pro Fiat 500 a do vrcholného provedení 1140G se vejde dokonce i Mini Cooper. Ve všech případech nicméně nechybí vzduchový podvozek, který může přepracované Atego přiblížit k zemi a usnadnit tak nájezd.
Z garáže se můžeme přesunout do samotného domova, který v prvé části vozu nejblíže u volantu počítá s obývacím pokojem. Jeho součástí není pouze dvojice pohovek a praktický stůl, ale také sedadlo řidiče a spolujezdce, jenž jsou otočné. O dostatek světla se kromě bočních oken stará i to střešní, na výběr je pak jak čalounění (od látky až po kůži), tak třeba i dřevěné dekory. Tento materiál navíc může pokrýt podlahu.
Dostáváme se do stylové kuchyně, kde nechybí plynový hořák, 190litrová lednička s mrazákem či dřez z nerez oceli. Také v tomto ohledu je k dispozici nemalá individualizace, přičemž mezi doplňky spadá také mikrovlnka a dokonce myčka na nádobí. Je však třeba pamatovat na to, že nádrž na vodu má pouze 320litrový obsah. Občas se tak možná budete muset rozhodnout, zda mýt nádobí nebo osprchovat sebe a celou rodinu.
Tím jsme se dostali do koupelny, kde nechybí i radiátorový žebřík na ohřev ručníků. Vytápěná je pak i podlaha, přičemž Concorde do vozu zabudoval dvojitý okruh. Jinou teplotu lze tedy navolit pro koupelnu a jinou pro obývací pokoj. Záchod pak má k dispozici vlastní 230litrovou nádrž s užitnou vodou, stejně jako je separovaný septik. V případě sprchy si pak můžete připlatit za provedení simulující tropický déšť.
Ve finále tu pak máme ložnici, kde jsou možnosti konfigurace poměrně široké. Vybírat totiž můžete nejen mezi dvěma separovanými postelemi či dvoupostelí, ale také mezi množstvím vestavěných skříní. Nejlépe je na tom samozřejmě zmiňovaný vrchol 1140 G, který má oproti základní variantě 990 G navíc k dispozici hlavně stěnu za hlavami obou spáčů. Praktickými komodami v nohách postele ale již disponují obě verze.
Lze už jen dodat, že pohon má na starosti standardní 7,7litrový šestiválcový turbodiesel naladěný na 299 koní. Ten nicméně má na starosti 12 či 15 tun, s běžným řidičským oprávněním se tedy za volant posadit nebudete moci. Na druhou stranu, než ušetříte 338 200 Eur (cca 8,8 milionu korun), na kterých startují ceny verzí s garáží, máte dostatek času na opětovné zvládnutí autoškoly. A když už budete tak daleko, nemusíte se krotit s nároky - i nejdražší verze 1090 GI nestojí více než 376 950 euro, což je pochopitelně hromada peněz, ani to ale není více než 9,8 milionu Kč.


























Concorde Liner dokáže ubytovat nejen dvojici cestujících, ale i jejich auto. Není malý, ale na to, že má i garáž, není ani až tak velký a vlastně ani extrémně drahý. Foto: Concorde
Zdroj: Concorde
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 23 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
