Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní Putinovo SUV je oficiálně venku v době, kdy už jeho příchod málokdo čekal
30.9.2022 | Petr Prokopec
Mluvilo se o něm dlouho, pokud ovšem odhalení jeho sériové podoby někdo někdy čekal, pak určitě ne dnes, kdy má Rusko i spousta dalších zemí jiné problémy. Snad aby ale Rusové ukázali, že nemusí veškerou pozornost soustředit jedním směrem, odhalili ho právě teď.
Mezinárodní situace není ani v nejmenším růžová. Válka na Ukrajině stále ještě neskončila, ruská mobilizace spíše naopak směřuje k další eskalaci. Leckdo by tak mohl čekat, že Rusové budou všechnu svou pozornost soustředit jedním směrem, tak tomu ale není. Nebo si aspoň máme myslet, že tomu tak není.
Navzdory výše popsanému totiž ruská automobilka Aurus odhalila sériovou podobu modelu Komendant, tedy luxusního SUV, kterému se podobně jako limuzíně Senat říká „Putinovo SUV”. Konkurovat má Bentley Bentayga, Cadillacu Escalade či Rolls-Roycu Cullinan, takže rozhodně nemíří nízko. Žádný z těchto vozů ale aktuálně v Rusku není prodáván jinak než ze zásob či skrze individuální dovoz, a to kvůli sankcím. Na první pohled má tedy automobilka ideální podmínky k tomu, aby dosáhla nemalých registrací. Cena startující na 36 585 600 rublech (cca 16 milionů korun) ovšem není z nejnižších. Opravdu tak nepředpokládáme, že by Aurus prodával 5 000 aut ročně, jak plánoval.
Luxusní SUV mělo být odhaleno již na jaře 2019, značka však přistupovala k jednomu odkladu za druhým. Nakonec tedy na moskevskou premiéru došlo až nyní. Komendant přitom stojí na stejné platformě jako již zmíněný sedan Senat, oproti němu však došlo na zkrácení rozvoru o 200 milimetrů (na 3 100 mm). Na délku pak novinka měří 5 380 mm, zatímco šířka činí 2 004 mm a výška 1 820 mm. Světlá výška se pak mění dle zvoleného režimu, a to mezi 200 a 260 mm.
Pod kapotou nás žádné překvapení nečeká, stejně jako u sedanu dostal pohon na starosti 4,4litrový osmiválec s kořeny u Porsche. Tato značka nicméně posloužila pouze technickou expertízou, samotný agregát si Rusové vyrábí sami. Sankce by je tedy neměly zastavit. Mohou nicméně zapomenout na to, že budou svou novou devítistupňovou automatickou převodovku dodávat Bentley, což byl jejich původní - připusťme, že už dříve troufalý - záměr.
Spalovací jednotku naladěnou na 598 koní výkonu a 880 Nm točivého momentu doprovází lithium-iontové baterie a elektromotor disponující stálým výkonem 38 koní. Krátkodobě nicméně může dojít na jeho zvýšení na 63 koní. I přes nemalou sílu nicméně Komendant trhat asfalt nebude, jeho hmotnost totiž činí 3 495 kg. Do palivové nádrže se pak vejde 90 litrů benzinu, zatímco zavazadelník zvládá pojmout 600 litrů bagáže.
Zákazníci budou moci volit mezi devíti barvami karoserie a sedmi variacemi interiéru. Kromě toho si ovšem mohou dopřát i značnou individualizaci. Dvě nezávislá zadní křesla jsou nicméně standardem. Zatím pak není jisté, zda se časem objeví i třímístná zadní lavice. Jasno bychom mohli mít až v příštím roce, kdy se rozjedou dodávky pro privátní klientelu. Na uspokojení té vládní má ale začít docházet již letos.
Lze už jen dodat, že SUV bylo vyvinuto tak, aby dokázalo operovat při teplotách od -40 do +50 stupňů Celsia. Z toho důvodu Aurus doufá, že se mu povede Komendant nabídnout i na Středním východě, v jihovýchodní Asii a na severu Afriky. Tyto země se od Ruska neodvrátily a zdá se, že ani nedvrátí.






























Luxusní SUV Komendant vypadá opravdu působivě, v mírových dobách by tak nejspíše mělo úspěch i mimo svou domovinu. Za současné situace je třeba se ptát, jak jej Rusové chtějí v plánovaném objemu vyrábět, natož pak prodávat. Foto: Aurus
Zdroj: Aurus
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
Obří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 43 minutamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva