Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mahindra KUV100 zakládá novou třídu, je to prý „Kool Utility Vehicle“
21.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka indické značky není SUV, je to KUV. Vzhledově „cool” ale vážně není a s 1,2litrovými motory, jež uvidíme také u SsangYongu, nevypadá na velký hit ani technicky.
Indická značka Mahindra v minulém týdnu potvrdila, že dotáhla do úspěšného konce jednání o převzetí italské karosárny Pininfarina. Do budoucna bychom se tedy mohli těšit na atraktivní vzhled jejích vozů, což je při pohledu na nový model KUV100 krok více než vítaný. Vzhled tohoto mini SUV totiž do značné míry připomíná dort pejska a kočičky, kde se prostě tu přidal jeden prolis, tu jedna linie. Výsledkem je tak mišmaš, který potěší maximálně asijské publikum a který jen stěží odpovídá svému názvu. Tohle auto totiž není SUV, je to KUV, což znamená Kool Utility Vehicle. Volném překladu něco jako „senzační užitkové vozidlo”.
Tato novinka bude na indickém trhu k dispozici ve čtyřech úrovních výbavách K2, K4, K6 a K8, přičemž v motorovém prostoru bude možné vybírat mezi 1,2litrovým benzinem G80 a 1,2litrovým turbodieselem D75. Obě pohonné jednotky jsou spřaženy s pětistupňovým manuálem, který v prvním případě přenáší na přední kola 83 koní a 114 Nm točivého momentu, ve druhém pak 78 koní a 190 Nm. O jízdní dynamice se již značka nezmiňuje, závratná ale nejspíše nebude.
Oba motory byly vyvinuty společně se SsangYongem, přičemž očekávat je v budoucnu můžeme také pod kapotou korejských vozů. Kdy se tak ovšem stane a u jakých modelů, to je prozatím sporné. Vrátit se tedy můžeme k samotnému SUV, pardon KUV, které dostalo do vínku 15palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 185/65, diody pro denní svícení nebo karoserii s vysokou boční linií a krátkými převisy, jíž je možné nechat nalakovat v sedmi odstínech.
I přes minimální venkovní rozměry se KUV100 pyšní konfigurací 3+3, kdy tři cestující mohou usednout vpředu a tři vzadu. Výbava přitom zahrnuje multifunkční volant, audio systém s dotykovým středovým displejem, kožené čalounění, dekory z falešného dřeva, klimatizaci nebo celou řadu elektronických bezpečnostních asistentů od ABS přes EBD až po stabilizaci. Mimo to ve standardu nechybí ani plejáda airbagů.
Do prodeje zamíří nové mini SUV v polovině ledna, přičemž export mimo asijské trhy nečekáme. K takovému kroku nejspíše dojde až ve chvíli, kdy novinky Mahindy ponesou podpis Pininfariny. A na takové vozy si budeme muset minimálně dva tři roky počkat.








Mahindra KUV100 designem nejspíše zaujme jen domácí publikum, na celosvětové okouzlení si Indové budou muset chvíli počkat
Zdroj: IndiaCarNews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
dnesFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
před 8 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
před 10 hodinamiElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
před 11 hodinamiUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
dnesVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.17. 21:09 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB