Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitel ukázal jednu z prvních Tesel Cybertruck dodaných lidem mimo továrnu, spáry mezi panely karoserie jsou vidět z vesmíru
15.1.2024 | Petr Prokopec
Tohle je skoro neuvěřitelné. Tesla zatím dodala lidem jen hrstku aut tohoto důležitého modelu, a tak by člověk čekal, že si aspoň u nich dá záležet na kvalitě. Nedala, jeden z prvních dodaných vozů víc jak 2,2 milionu korun je od pohledu šmejd.
Jak dlouho se ví, že zejména obchodní řetězce v Česku berou lidi na hůl? Rozhodně nejde o měsíce, ale spíše o roky. A nejde pouze o ceny, ale také o kvalitu. Pokud by na něco takového došlo ve Francii, tamní „supermarchés” by nejspíš skončily v plamenech. U nás se ale neděje nic, pomineme-li tedy brblání mnohých z nás. Taková Tesla by tedy mohla Česko považovat za ideální domovinu, neboť se se zákazníky zjevně ráda moc nemaže. A pak s pobavením sleduje, jak na sebe její klientela nechává dříví štípat.
Na téma nekvality výroby americké automobilky sepsali už bezpočet článků, slova jako „šmejd” padají co chvíli. Majitelé si stěžují na cokoli od špatně slícované karoserie přes odpadávající díly až třeba po praskající zavěšení, zmiňují složité a drahé opravy či odmítnuté reklamace. Přesto automobilka nedokáže těmto problémům předejít. A mnohým zákazníkům to vlastně ani nevadí.
Situace zašla tak daleko, že Tesla nebyla schopna pořádně vyrobit ani jeden z prvních nových Cybertrucků dodaných někomu jinému než zaměstnancům a podporovatelům značky. Ten tak na různých sociálních platformách a internetových fórech pod přezdívkou Susu2142 hned ukázal, co vlastně dostal. A hezká podívaná to není, o čemsi jako kontrola kvality v Tesle zjevně pořád neslyšeli. Však jinak není možné, aby si nikdo v texaské Gigafactory nevšimnul tak razantně se odchlipující se bočnice korby, stejně tak jsou jasně viditelné i další „macochy“ mezi jednotlivými panely z nerezavějící oceli.
Cybertruck je z velké části montován s pomocí robotů, pročež lze s velkou pravděpodobností počítat s tím, že nejde o náhodné selhání, ale spíše problém, se kterým se bude potýkat mnohem větší množství lidí. Susu2142 kromě toho dodává, že směrová světla jeho vozu zhruba 30 procent času nefungují. To znamená, že při každém třetím odbočování majitel třítunového monstra s ostrými hranami způsobuje potenciálně nebezpečné situace pro všechny okolo něj. Dobrou zprávou je, že to prý bude řešit.
Protože je to ale fanda značky, elektrický pick-up od něj za kvalitu výroby získává známku A-, což je asi totéž, jako kdyby vaše dítě dostalo ve škole 1- za to, že z deseti příkladů spočítalo jeden - sečtení dvou jedniček. Tragikomické je to o to víc, že Cybertruck není ani trochu levné auto, majitel za něj dal přes 100 tisíc dolarů, tedy víc jak dva a čtvrt milionu Kč. Za takovou sumu lze pořídit lecjaký zajímavý vůz, třeba Porsche Cayenne, které s kvalitou problémy opravdu nemívá.
Německé SUV nicméně nevystupuje z davu, zatímco v případě elektrického pick-upu se majiteli dostává „až příliš mnoho“ pozornosti. Ona akcelerace je pak „více než dostačující“, z řízení je pak Susu2142 ohromen. Co na tom, že se mu mezi panely karoserie může ubytovat menší kukaččí rodinka, všichni okolo pak přece koukají jen víc...





Na oficiálních snímcích působí Cybertruck relativně kvalitně. Dala si na něm automobilka záležet, nebo následně veškeré chyby vyretušovalo grafické oddělení? Níže můžete vidět fotky jednoho z prvních dodaných kusů lidem mimo Teslu. Foto: Tesla
One of the first non employee trucks delivered according to instagram cybertruck page.
byu/Jaygreen713 incybertruck
Zdroj: CybertruckOwnersClub
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 5 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27.5.2025Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva