Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitel Volva ukazuje světu, jak lze bránit šíření koronaviru
19.3.2020 | Petr Prokopec
Je možné zabránit šíření nebezpečného viru a současně udržet továrny v chodu? Automobilka Geely říká, že ano - zavedla velmi tvrdá opatření, díky nimž neeviduje jediného nakaženého.
S koronavirem bojuje celý svět, epicentrum pandemie se však v posledních týdnech přesunulo do Evropy. Čína oproti tomu naznačuje, že se jí povedlo šíření infekce takřka úplně zastavit. Dokládat to má skutečnost, že ve městě Wuchan vůbec poprvé za jeden den nehlásí žádný nový případ nákazy. Zda tomu tak skutečně je či jde pouze o práci tamní propagandy, se v podstatě nedá ověřit. Nicméně v rámci touhy po naději tomu alespoň částečně zkusíme uvěřit. Je totiž třeba dodat, že Číňané zavedli opravdu přísná preventivní opatření, vedle nichž jsou česká nebo evropská omezení pořád jen slabým odvarem.
Pozitivní výsledky hlásí také automobilka Geely, která v lednu sestavila krizový tým, jehož úkolem bylo vymyslet, jak ochránit 120 tisíc zaměstnanců, kteří pro značku pracují po celém světě. Ustanoveny tak byly přísné protokoly, díky kterým od 1. března jedou továrny značky v Číně na plnou kapacitu. Svět by se tak možná od automobilky, pod kterou spadá i takové Volvo či Lotus, mohl lecčemu naučit. I když je otázkou, jak by takové standardy šlo nastavit v širším měřítku.
Krizový tým Geely totiž v prvé řadě zakázal veškeré služební cesty a zároveň zapověděl návštěvu všech podniků společnosti jakýmkoliv návštěvám. Samotní zaměstnanci, kteří vstupují do ústředí firmy v Hangzhou (pracuje zde na šest tisíc lidí) jsou pak nuceni projít testem měření teploty, přičemž výsledek vidí ihned na obrazovce. V průběhu dne je jim ovšem teplota změřena ještě dvakrát, a to přímo na pracovišti.
Kromě toho došlo na přesunutí „píchaček“ mimo budovu, lidé přijíždějící do práce autem a parkující na firemním parkovišti pak musí najet na speciální podložku, která jejich vůz vydesinfikuje zespodu. Speciální četa se pak během doby, co jsou lidé v práci, postará o očištění klik dveří. Zrušena byla také veškerá osobní jednání, která nahradily videokonference, a zaměstnancům je nakázáno, aby dodržovali metrové odstupy.
Platí to také ve výtazích, jejichž maximální kapacita tak byla snížena. Navíc byly osazeny dezinfekcí a ubrousky, neboť lidé musí mačkat tlačítka, která jsou z kovu. A právě na tom dokáže virus přežít až tři dny. I proto samozřejmě dochází k pravidelné očistě veškerých prostor firmy. Geely je tak na tom pomalu lépe než mnohé nemocnice, díky čemuž značka neeviduje jediný případ nákazy koronavirem.
Jak jsme ovšem zmínili, aplikovat tyto přístupy v širším měřítku bude velmi náročné, zvláště proto, že hlavně dezinfekce je momentálně velmi nedostatkovým zbožím. Na druhou stranu, bez pořádného utažení šroubů se šíření infekce nejspíše nepovede zastavit. A co je dost možná podstatnější, bez plošného očkování nemusí dojít ani na její úplné vymýcení. Dost možná tak světu nezbude nic jiného než kráčet stejnou cestou, jakou už prošlo Geely, a to ne po pár týdnů, ale po měsíce či roky.





Geely zavedlo přísné protokoly, díky kterým firma neeviduje jediného nakaženého koronavirem a může nadále pokračovat ve výrobě aut na plný výkon
Zdroj: Geely
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 11 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva