Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitelé nejdražších Fordů vydělávají na svých autech miliony ročně, nectí totiž přání značky
24.1.2020 | Petr Prokopec
Koupě velmi drahého auta obyčejné značky obvykle znamená nutnost smířit se s velkým poklesem hodnoty v relativně krátkém čase. V případě Fordu GT nic takového neplatí, ojetý se prodává až za bláznivé ceny.
Na počátku roku 2016 odstartoval Ford prodej nového GT. Použil k tomu ale způsob, za jaký by se pomalu nestydělo ani Ferrari. Značka se totiž rozhodla, že její supersport bude patřičně exkluzivní, a proto výrobu omezila na 250 kusů ročně. Samo GT je přitom na poměry Fordu neskutečně drahé, což zákazníky sice řádně protřídilo, přesto jich zbylo dost na řádný převis poptávky. Automobilka si tak vybrala, komu vůz prodá a rozhodla se upřednostnit hlavně celebrity všeho druhu před skutečnými fanoušky značky.
Jakkoliv tedy Ford na počátku svého divadla prohlašoval, že chce, aby se s GT jezdilo a proto jej prodá primárně nadšencům, kteří jej skutečně budou používat, realita je zcela jiná. Většina z 600 lidí, kteří si vůz dosud převzali, jej totiž bere jen jako součást své exkluzivní sbírky. Či jako investiční nástroj. Jen pár zákazníků - jako třeba Tim Burton alias známý Shmee150 - jej používá k jeho zamýšlenému účelu. Strategie značky se tedy zcela minula účinkem. Jediná věc klapla, za exkluzivní můžeme Ford GT považovat stoprocentně.
Projevuje se to na trhu ojetých vozů, jakkoliv slovo „ojeté“ bychom měli dát aspoň do dvojích uvozovek. Nabízená auta jsou prezentována jako kusy s nízkým nájezdem. A jelikož Ford do kupní smlouvy vložil klauzuli o dvouletém zákazu prodeje, nepřekvapí, že v technických průkazech figuruje vždy jen jeden majitel. Kontrakt se totiž odvážil porušit jen herec John Cena a aukční dům Mecum, pokaždé to však vedlo k nemalým rozepřím.
Veškeré tyto skutečnosti mají samozřejmě vliv na cenu, která již na počátku byla vysoká. Modrý ovál si totiž účtoval 450 tisíc dolarů (cca 10,2 milionu Kč), a to bez příplatků. Na Ford bláznivá suma, přesto se lidem, kteří brali GT jen jako investici, i takový výdaj vyplatil. Stačí se jen podívat na výsledky aukcí, které proběhly během víkendu. RM Sotheby’s vydražilo jeden kus za 923 500 USD (20 965 575 Kč), firma Barrett-Jackson pak dva exempláře dokonce za 1,182 a 1,485 milionu dolarů (26,83 a 33,71 milionu korun). Jinými slovy, tohle auto majitelům vydělává ročně miliony, rudý kus ex-manažera Fordu (který si tak z firmy odjel ve slušném zlaté padáku) na fotkách níže dokonce přes 10 milionů za rok.
Zjevně tedy stačilo jen dodržet dvouletou čekačku, během které se vůz stal spíše objektem vizuálního než řidičského zájmu, a rázem je pořádný výdělek na stole. Pokud si přitom uvědomíme, že noví majitelé již za GT platí opravdu neskutečné sumy, na jaké se již nevyšplhají ani mnohá Ferrari či Lamborghini, pak je skoro jisté, že supersporty znovu zamíří spíše do garáží než na silnice. Modrý ovál to nikterak neovlivní, neboť jediná páka, jakou na vlastníky měl, u mnoha aut již skončila.






O uplynulém víkendu se na aukci společnosti Barrett-Jackson prodal Ford GT z roku 2017, který má najeto pouhých 141 mil (227 km). Jeho majitel s ním tedy rozhodně nejezdil, jak značka předpokládala. Tragikomičnost celé situace pak jen umocňuje fakt, že vlastníkem byl dnes již bývalý viceprezident Fordu
Zdroje: RM Sotheby's, Barett-Jackson
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 8 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 10 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 11 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 20:48 - Zajda
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus