Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Malá firma názorně ukázala obří Toyotě, jakou chybu dělá s novou Suprou
10.11.2019 | Petr Prokopec
Při možnostech jedné z největších automobilek světa je poněkud tristní, že v případě zájmu o ruční řazení musíte vyrazit k úpravci, který vezme díky ze stejného skladu jako výrobce.
Tento týden probíhá slavná tuningová show SEMA. Do Las Vegas tak zamířila spousta úpravců, mezi nimiž hodně zaujal třeba Rob Dahm se svou čtyřrotorovou Mazdou RX-7. Ještě větší pozornost si ale získala firma European Auto Group (EAG), která se rozhodla napravit velkou chybu Toyoty. Japonská automobilka pátou generaci kultovního modelu Supra vybavila pouze automatem, což je jeden z důvodů kritiky, která kupé zavaluje již od letošního ledna, kdy bylo představeno na autosalonu v Detroitu.
O chystané novince jsme mluvili již na sklonku léta, v té době se však firma EAG mohla pochlubit pouze bohulibými plány. Nyní však má hotovo, přičemž její dílo je o to působivější, že výsledek můžeme označit v podstatě za tovární. A ze stejného důvodu lze postup Toyoty označit za o to tristnější, neboť cesta k rozšíření nabídky u ručně řazenou převodovku je schůdnější než kdy jindy.
Úpravci totiž stačilo použít pouze originální komponenty BMW. Neplatí to pouze o šestirychlostní skříni nebo řídicím software, ale také o velkém množství dalších přepínačů a tlačítek. Modifikace se pak nedotkly pouze prostoru pod vozem, ale také samotné kabiny.
Proč to, ptáte se? Zejména proto, že na ovládání manuální převodovky je třeba o trochu více prostoru než u automatu. Spodní část středové konzole s tlačítky klimatizace tak musela být posunuta o nemalých 7 centimetrů do nitra palubní desky. Z logiky věci pak musel dorazit i jeden extra pedál, ovšem i v tomto případě na něm najdeme logo BMW. Jen hlavici řadicí páky chce EAG v budoucnu nahradit za něco originálnějšího.
Obdiv si EAG zaslouží nejen za samotnou konverzi, ale i za skutečnost, že veškeré jízdní režimy zůstaly zachovány a kooperují s novým manuálem. Jeho výše zmíněné unikátní madlo pak má být osazeno přepínačem, jenž urychlí aktivaci sportovního módu. Přestavba pro firmu stojící mimo automobilku přesto není úplně jednoduchá a ani nově potřebných komponentů není málo. Z toho důvodu by nikoho nemělo udivit, že EAG si za konverz účtuje 12 tisíc dolarů (asi 274 tisíc Kč).
Dá se ovšem předpokládat, že kvůli absenci tovární manuální verze nebude mít texaská tuningová firma o zákazníky nouzi. To by si měla uvědomit hlavně Toyota, jež tak přichází o peníze i zákazníky, jakkoliv investice spojené s doplněním nabídky o ručně řazené provedení s ohledem na existenci komponentů BMW nemohou být enormní. Na druhou stranu, EAG se nemusí potýkat s byrokracií, svým postupem se vyhnula jinak nezbytné homologaci.
Momentálně tedy zůstává skutečností jen to, že Supra může dostat tovární manuál, jen ne přímo od továrny, nýbrž přes prostředníka. Ten pak dodává, že ještě spolupracuje s kanadskou společností ProTuning Freaks na zvýšení výkonu motoru ze 340 na 430 koní. To sice způsobí konec platnosti záruky, což samozřejmě platí také o převodovce, EAG si je však jisté prací svou i spolupracující firmy a proto na veškeré modifikace nabízí čtyřletou záruční lhůtu.
Nakonec se tedy zdá, že i pátá generace Toyoty Supra může získat kultovní statut. A stejně jako v případě předchozího provedení za tím budou stát tuneři a filmaři. Japonské kupé totiž bylo nachytáno na place nového Rychle a zběsile. Jelikož však v té době ještě firma EAG nebyla se svou prací hotova, dá se předpokládat, že vůz zde jezdí s automatem. Ten ale na stříbrném plátně lze ve výsledku nahradit manuálem lépe než v reálu.






Toyota Supra se dočkala manuálu, dokonce továrního. Nestojí za tím však ani japonská, ani mnichovská automobilka, nýbrž texaský tuner EAG
Zdroj: EAG
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
dnesBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejčtenější články
Levné rodinné Hyundai pro 7 dostalo s faceliftem až brutální vzhled, při ceně od 340 tisíc Kč mu ale nikdo nic vyčítat nebude
26.7.2025Pád VW pokračuje. Zisk je dole znovu o 36 procent, klesá už i obrat, nového fackovacího panáka ale nikdo soudný nebere vážně
26.7.2025Nadšenec si levně koupil ojetou superlimuzínu exkluzivního Maybachu, po roce říká, že je čas podívat se pravdě do očí
26.7.2025Cybertruck je pro Teslu zřejmě zapomenutou kapitolou, už o něm odmítá mluvit i s vlastními investory
26.7.2025Sběratel si myslel, že koupí těchto dvou aut vydělá majlant. Mýlil se. Po 6 letech je jasné, že prodělal kalhoty
26.7.2025
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat