Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Máme konečně technická data VW Golf s novým 1,5 TSI Evo, oslnit nesvedou
1.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Objemnější pohonná jednotka poprvé používající turbo s variabilní geometrií lopatek u benzinu pro masy slibovala pomalu revoluci. Nenastala, zdá se.
Když VW loni představil nový motor 1,5 TSI Evo, byli jsme potěšeni. O downsizingu neslyšel, naopak, současnou 1,4litrovou přeplňovanou jednotkou hodlal nahradit stejným počtem válců s větším zdvihovým objemem. A to byla jen první kapitola zajímavého příběhu - klíčové tady bylo premiérové nasazení turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek u benzinového motoru určeného pro masově vyráběný automobil, s nímž měl dorazit lepší průběh výkonu a vyšší efektivita.
Možná se to všechno stalo, možná. Z technických parametrů faceliftovaného Golfu vybaveného 150koňovou verzí tohoto motoru to ale jaksi není znát.
Čekali jsme na ně dlouho, neboť i když je Golf 2017 s tímto motorem nabízen i v České republice a má svou cenu, technická data k němu Volkswagen dosud nezveřejnil. Nám se je dnes podařilo získat a jsou vážně spíše zdrojem zklamání. Oproti dosavadnímu Golfu 1,4 TSI se stejným nejvyšším výkonem totiž papírově nedošlo prakticky k žádnému zlepšení. A v některých oblastech zavládl i opačný trend.
Abychom nemluvili jen obecně, sáhneme rovnou po číslech. Začneme přitom u výkonu, který u obou motorů činí nejvýše 110 kW (150 koní) a je dostupný v pásmu 5 000 až 6 000 otáček. Máme tu tedy shodu, což platí také o točivém momentu 250 Nm při 1 500 až 3 500 ot./min.
Mohlo by se samozřejmě říci, že i přes shodná data Golf reálně zrychlil, nicméně s novým motorem o větším objemem potřebuje ke sprintu na stovku 8,3 sekundy, tedy o desetinu více než u čtyřválce 1,4 TSI. Tato pohonná jednotka tedy prozatím v přímém srovnání vítězí, na čemž nic nemění ani nejvyšší rychlost 216 km/h, které dosahují oba agregáty - starý i nový. A situaci nemění ani údaje o spotřebě paliva - v průměru si totiž novinka řekne o 5,2 l/100 km, zatímco dosud bylo u Golfu 1,4 TSI uváděno rozmezí 5,3 - 5,2 l/100 km. Tady tedy výsledky mohou být o něco lepší, ale je tohle celé to „Evo”?
Objemnější agregát je zkrátka horší v oblasti akcelerace, shodný v oblasti maximální rychlosti a možná o něco málo lepší v případě spotřeby. Za to si přitom Volkswagen řekne o 571 900 Kč, neboť 150koňová verze agregátu 1,5 TSI Evo je u nás dostupná pouze s výbavou Highline. Jedna-čtyřka přitom na této úrovni vychází o 13 tisíc korun levněji. Čekat ani připlácet podle technických parametrů není na co, snad bude praxe veselejší...









Nový motor 1,5 TSI Evo naživo loni ve Vídni
Faceliftovaný Golf s ním zázraky nekoná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 5 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejčtenější články
Moderní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
17.5.2025Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva