Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Ghibli jako pohřebák je bizarní stroj pro cestu na onen svět
26.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud vám opuštění tohoto světa v černé dodávce nepřijde být dost stylové, Italové vám nabídnou něco lepšího - pohřební Maserati.
Pokud nevěříte v posmrtný život, pak je vám nejspíše jedno, co bude, až tu nebudete. Existují však i lidé, kteří touží po tom, aby jejich odchod z tohoto světa neproběhl bez povšimnutí. Mnohdy tak žádají pohřeb, za který by se nemuseli stydět ani někdejší králové a chybět nesmí kupříkladu mahagonová rakev či stylový povoz, za který se seřadí truchlící pozůstalí.
Koňské spřežení neurazí, ale příznivce moderny ani nenadchne. Pochopitelně, automobily nejsou u pohřebních služeb nic neobvyklého, ve většině případů se ale jedná o modifikované dodávky či vozy značek od Mercedesu dolů. Před časem jsme vám ovšem mohli ukázat Porsche Panamera, které bylo přepracováno na pohřební vůz. A nyní italská firma Ellena Trasformazioni provedla něco podobného Maserati Ghibli, kterému nyní říká jednoduše G 3.0.
Z dárcovského vozu přitom byly zachovány pouze čelní partie či boční dveře a okna nebo zadní světla. Vše ostatní je ovšem kompletně nové. Úpravy tedy začínají u sloupků čelního okna, na které navazuje zvýšená střecha. Prodloužen pak byl zadní převis, nad kterým se tyčí obří částečně prosklená korba schopná pojmout rakev. Vše je vyvedeno maximálně stylově a jak můžete vidět na přiložených snímcích, design vozu vznikal prakticky tak jako u úplně nového modelu některé z automobilek - od skic po finální stroj.
Prostor pro rakev je vyveden dosti honosně, nechybí kvalitní materiály ani specifické osvětlení. A je také velmi dobře disponovaný - dle informací výrobce může být rakev dlouhá až 2 350 mm a vysoká 950 mm. Samotný vůz pak byl konverzí prodloužen na 6 620 mm, šířka činí maximálně 1 945 mm.
V případě výbavy se lze povětšinou spolehnout na prvky přímo z výroby, nejen jimi ale toto pohřební Ghibli disponuje. K dispozici je klimatizace specificky pro... rakvový prostor, který též může být vybaven hydraulickým nakladačem pro snazší manipulaci s klienty. Koupit si lze i specifický audiosystém pro „prostor vzadu”, to kdyby nebožtík chtěl zahrát na poslední cestě něco zvláštního a perličkou v dostupné výbavě budiž odnímatelný kříž (nevíme odkud a kam) z nerezu.
Došlo pochopitelně i na změny v oblasti podvozku, motorové ústrojí je ale standardní - vůz je běžné dodáván s třílitrovým turbodieselem o výkonu až 250 koní. Žádný trhač asfaltu, ale asi bude mít dostatek sil, aby byl vždy alespoň o krok napřed před pozůstalými. A kdyby to někomu bylo málo, Ellena se zřejmě nebude bránit ani konverzi typu s šestiválcovým benzinovým biturbem v útrobách.
Teď už nezbývá než doufat, že po vozu sáhne některá z českých pohřebních služeb. A nebo po něm můžete sáhnout sami, pokud si kvalitou svého pohřbu chcete být jisti. Na kolik vás tento poslední špás vyjde, ale už výrobce nezveřejnil.















Pokud toužíte po stylovém odchodu z tohoto světa, přepracované Maserati Ghibli by pro vás mohlo být to pravé ořechové
Zdroje: Ellena Transformazioni Srl, Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraNejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
včeraSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB