Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 2 2012: facelift okolo motoru 1,3 SkyActiv
14.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Mazda odhalila faceliftovaný model 2, byť zatím jan v Japonsku, kde se prodává jako Demio. Většina změn souvisí s uvedením nového motoru 1,3 SkyActiv.
Mazda 2 pro modelový rok 2012 prošla komplexním faceliftem v japonském stylu, tedy řadou menších změn spíše technického než vizuálního charakteru. Ačkoli se úpravy týkají mnoha částí vozu, řada z nich více či méně souvisí s použitím nového motoru 1,3 SkyActiv-G, který jsme vám nedávno představili podrobněji.
Na tomto místě ve stručnosti zopakujme, že nový čtyřválec dostal do vínku přímé vstřikování paliva do válce, mimořádně vysoký kompresní poměr 14:1 a dosahuje výkonu 84 koní v 5 400 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 112 Nm je k dispozici ve 4 000 ot./min. Malý agregát 1,3 dostanete spolu s bezestupňovou převodovkou CVT (Continuously Variable Transmission), která je typická absencí řazení reálných rychlostí a většinou ji potkáte v zahradních traktorech. Mazda 2 s touto výbavou se chlubí normovanou spotřebou až neuvěřitelných 3,33 l/100 km (tedy přesně1 litr paliva na 30 km jízdy) a jsme velmi zvědavi, zda něčeho podobného bude schopna i v reálu.
Mazda 2 SkyActiv 1,3l je vybavena také vylepšeným systémem start stop (u Mazdy mu říkají „i-stop”) a unikátními aerodynamickými doplňky jako je spodní kryt motoru nebo zadní střešní spoiler, jenž mají mít také příznivý vliv na spotřebu palivu. Ať už je to tak, nebo ne, součinitel aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,29 není v této třídě vůbec špatné číslo.
Dalším pozoruhodným systémem je tzv. systém i-DM (intelligent-Drive Master), který monitoruje pohyb volantu, plynu, brzdového pedálu a rychlost vozidla, z čehož následně vypočítává řidičovu „úroveň“. Na palubní desce se pak dovíte, zda řídíte dobře či nikoli, a to jak z hlediska ovládání vozu jako takového, tak z hlediska dosahování co nejnižší spotřeby paliva. Prostor pro „zlepšování“ garantují rovnou tři úrovně (Stage 1-3), kam se můžete posunout. Mazda prohlašuje, že tato technologie z nás udělá lepší řidiče (ironické poznámky si protentokrát odpustím).
Z dalších vylepšení Mazdy 2 platných napříč celou nabídkou tohoto modelu můžeme jmenovat zvýšenou torzní tuhost, upravené naladění tlumičů a uložení zadní vlečených ramen. Z obecných vizuálních novinek je patrná pozměněná maska chladiče, uvnitř vozu pak najdeme nová přední sedadla.
Zbylé viditelné novinky se opět týkají pouze verze s motorem 1,3 SkyActiv. Jen málokdo si zřejmě všimne modrého metalického krytu motoru, patrnější už budou modré kroužky okolo hlavních světel a označení modelu na pátých dveřích. Specifická jsou pro verzi SkyActiv též její 14" kola z lehkých slitin a modrý lak Aquatic Blue Mica. Uvnitř dostalo toto provedení nejlepší dostupné čalounění sedadel a černo-stříbrné provedení přístrojové desky.
Cena faceliftované Mazdy 2 se bude dle japonských cen pohybovat po přepočtu od 250 tisíc bez DPH za základní model. Jednoduché přepočty se zde ovšem aplikovat nedají, a tak si budeme muset počkat na příchod inovovaného provedení na některý z relevantních evropských trhů. V Japonsku začnou prodeje této novinky již 30. června, u nás bychom se ji mohli dočkat koncem letošního roku.
Tip: Přečtěte si náš test Mazdy 2 ve špičkové verzi 1,5 GTA.






































Mazda 2 pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit podle detailních dat TÜV? Ta nejlepší se zjevně už pár let nedělá
před 50 minutamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
před 2 hodinamiItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
před 3 hodinami„Rychlé” dobíjení vám zničí vaše elektrické auto, varuje nová studie, zkrácení životnosti baterií je ohromné
před 5 hodinamiNissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 17:02 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Detektory policejních radarů 05.13. 17:22 - GENEVO Guru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan