Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 2017: facelift je venku také pro Evropu, změn je požehnaně
14.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Modernizace přinesla trojce nové čelní partie a ve vyšších výbavách elektronickou brzdu. Objevuje se i systém G-Vectoring Control.
Modernizaci Mazdy 3 se v posledních týdnech věnujeme docela intenzivně, ovšem sama značka v tom hraje malou roli. Vše za ní obstaral únik brožury. Po stránce designové nás tedy facelift aktuálně již nemá čím překvapit, neboť vše podstatné jsme již viděli. O změnách v oblasti mechaniky ale budeme dnes mluvit do značné míry poprvé.
Než se ovšem k těmto novinkám dostaneme, jen v rychlosti zmíníme, co je nového na povrchu. Facelift se dotkl především čelních partií, kde najdeme lehce pozměněnou masku chladiče s chromovou obroučkou navazující přímo na nové světlomety. Dále byl o pár centimetrů posunut znak Mazdy, odlišný je rovněž nárazník. Vzadu a na bocích jde ovšem již o drobnosti typu směrových světel v krytech zpětných zrcátek či taktéž jiný nárazník.
Zmínit je třeba ještě plnohodnotné čelní LEDky, kterými budou osazeny vozy ve vyšších úrovních výbavy. Ty stejně jako u mnoha dalších značek počítají s jednotlivými diodami, které je možné utlumit v závislosti na vpředu jedoucích nebo protijedoucích automobilech. Mimo to počítají s širším záběrem paprsku ve spodní části a automatickým pozvednutím výšky při rychlostech překračujících 95 km/h.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde největší - díky únikům již dříve ohlášenou - novinkou je nahrazení klasické ruční brzdy elektronickou. Tu ovšem stejně jako výše zmiňované LEDky dostanou pouze nejlépe vybavené modely. Souběžně s tím je možné počítat s novým volantem či metalickými doplňky palubní desky a dveří, modernizován byl také multimediální systém s volně stojícím displejem.
Dále se facelift dotkl head-up displeje, jehož informace jsou nyní jasněji děleny do dvou úrovní. Navíc je možné počítat s jasnějším obrazem s lepším kontrastem a vysokým rozlišením. U vozů, jež jsou vybaveny elektricky nastavitelnými sedadly s pamětí, pak také dochází k uložení pozice a úhlu head-up displeje. Tím jsme ale s kabinou hotovi.
Zamířit tedy můžeme k mechanice, kde hlavní novinkou je systém zvaný G-Vectoring Control. Ten spadá pod hlavičku technologií SkyActiv-Vehicle Dynamics, přičemž počítá s optimalizovanou spoluprací motoru, převodovky, šasí a karoserie. Základní myšlenkou přitom byla snaha o maximalizaci sebedůvěry a zároveň komfortu za volantem.
Systém tak sleduje rychlost vozu, pozici plynového pedálu a úhel natočení volantu. K jeho aktivaci, která se odehraje za méně než 50 milisekund, pak postačí i sebemenší další pootočení volantu. V tu chvíli je zredukována míra točivého momentu mířícího na přední kola, což navýší vertikální zátěž na přední osu a umožní vozu snadněji zatočit.
Přesunout se tak můžeme ke stránce bezpečnostní, v jejímž rámci byly vylepšeny automatické brzdy, kdy infračervený senzor nahradila dopředu mířící kamera. Díky tomu Mazda 3 nedetekuje pouze vozidla, ale také chodce, přičemž systém operuje v rychlostech od 4 do 80 km/h.
Do prodeje míří faceliftovaná Mazda 3 v rodném Japonsku již v těchto dnech (pod názvem Axela), Evropa si bude muset počkat na podzim. Z toho vyplývá, že výstavní premiéru můžeme očekávat na autosalonu v Paříži.
Mazda pustila do oběhu snímky modernizované Trojky pro Evropu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva