Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 2017: facelift plně odhalen únikem brožury, jak je to s dieselem 1,5?
12.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaná trojka dostane zejména nové čelní partie či „uklizenější“ středový tunel. Zajímavá je situace okolo 1,5litrového dieselu.
Facelift Mazdy 3 jsme si mohli představit již na sklonku května, kdy na světlo světa zamířil první snímek z uniklé dealerské brožury. Ta je nyní venku takřka celá, pročež si můžeme modernizaci projít od A do Z. Hned zkraje přitom zmíníme, že změnami prošly hlavně přední partie, které jsou inspirovány novým SUV CX-9. Máme tu tedy modifikovanou čelní masku, jejíž chromová obroučka již nekončí nad světlomety, ale míří přímo do nich.
Kromě toho byly pozměněny i samotné lampy, stejně jako lze v případě nárazníku mluvit o přeprofilovaným bočních vstupech vzduchu a jiných mlhovkách. Logo značky pak zamířilo o pár centimetrů níže. Přesunout se můžeme k bokům, kde tou zásadní novinkou je usazení směrových světel do spodní části krytů vnějších zpětných zrcátek. Dále si pak můžeme povšimnout i odlišného designu litých kol.
Zadní partie se již příliš neliší, lehce modifikován byl pouze nárazník. Tím nám facelift končí, pročež jen dodáme, že na japonském trhu bude Mazda 3 k dispozici v osmi barvách karoserie (Soul Red Premium Metallic, Machine Gray Premium Metallic, Eternal Blue Mica, Sonic Silver Metallic, Titanium Flash Mica, Deep Crystal Blue Mica, Jet Black Mica a Snow Flake Pearl Mica).
V interiéru je největší novinkou nahrazení klasické ruční brzdy elektronickou. Tento krok přitom fanoušky značky rozděluje na dva nesmiřitelné tábory, z nichž jeden rošádu vítá, druhý pak logicky odmítá s poukazem na unifikaci současného automobilového světa, z nějž Mazda důrazem na řidiče tak trochu vynikala. Sami jistě budete nejlépe vědět, ke které skupině se řadíte.
Každopádně, souběžně s příchodem elektronické brzdy došlo k reorganizaci středového tunelu, kde je nyní více prostoru pro držáky na nápoje. Dále facelift přinesl nový volant, volně stojící displej multimediálního systému či jinak stylizovanou hlavici řadicí páky. Ve všech třech případech lze přitom stejně jako u exteriéru hledat inspiraci u modelu CX-9.
Vyjma těchto prvků se brožura věnuje také představení palety pohonných jednotek, zrovna tuto kapitolu ale můžeme s povzdechem přejít. Ve své domovině se totiž Mazda 3 nabízí také s pohonem všech kol či jako hybrid, o čemž si v Evropě můžeme nechat pouze zdát. Tak jako dosud lze tak čekat hlavně 1,5litrový a dvoulitrový benzinový motor.
Otázkou je pak příchod 1,5litrového turbodieselu, o kterém jsme se taktéž zmiňovali již v květnu. Zatímco kupříkladu v takovém Německu již pohonná jednotka k dispozici je, český trh si evidentně bude muset ještě nějakou chvíli počkat. Ačkoliv je totiž oficiální ceník datován k 1. červnu, z „naftožroutů“ v něm najdeme jen 2,2litrovou jednotku.
Je přitom otázkou, zda tuzemské zastoupení čeká na příchod faceliftu, nebo zda o motor eviduje pouze nicotný zájem a tudíž jej v našich končinách vůbec nenabídne. To se ale nejspíše dozvíme v brzké budoucnosti, pročež aktuálně již jen dodáme, že na domácím trhu bude facelift Mazdy 3 odhalen příští měsíc.























Facelift Mazdy 3 je venku se všemi podrobnostmi, byť neoficiálně a prozatím pouze pro Japonsko
Zdroj: ganbaremmc@Livedoor Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
