Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 2017: facelift plně odhalen únikem brožury, jak je to s dieselem 1,5?
12.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaná trojka dostane zejména nové čelní partie či „uklizenější“ středový tunel. Zajímavá je situace okolo 1,5litrového dieselu.
Facelift Mazdy 3 jsme si mohli představit již na sklonku května, kdy na světlo světa zamířil první snímek z uniklé dealerské brožury. Ta je nyní venku takřka celá, pročež si můžeme modernizaci projít od A do Z. Hned zkraje přitom zmíníme, že změnami prošly hlavně přední partie, které jsou inspirovány novým SUV CX-9. Máme tu tedy modifikovanou čelní masku, jejíž chromová obroučka již nekončí nad světlomety, ale míří přímo do nich.
Kromě toho byly pozměněny i samotné lampy, stejně jako lze v případě nárazníku mluvit o přeprofilovaným bočních vstupech vzduchu a jiných mlhovkách. Logo značky pak zamířilo o pár centimetrů níže. Přesunout se můžeme k bokům, kde tou zásadní novinkou je usazení směrových světel do spodní části krytů vnějších zpětných zrcátek. Dále si pak můžeme povšimnout i odlišného designu litých kol.
Zadní partie se již příliš neliší, lehce modifikován byl pouze nárazník. Tím nám facelift končí, pročež jen dodáme, že na japonském trhu bude Mazda 3 k dispozici v osmi barvách karoserie (Soul Red Premium Metallic, Machine Gray Premium Metallic, Eternal Blue Mica, Sonic Silver Metallic, Titanium Flash Mica, Deep Crystal Blue Mica, Jet Black Mica a Snow Flake Pearl Mica).
V interiéru je největší novinkou nahrazení klasické ruční brzdy elektronickou. Tento krok přitom fanoušky značky rozděluje na dva nesmiřitelné tábory, z nichž jeden rošádu vítá, druhý pak logicky odmítá s poukazem na unifikaci současného automobilového světa, z nějž Mazda důrazem na řidiče tak trochu vynikala. Sami jistě budete nejlépe vědět, ke které skupině se řadíte.
Každopádně, souběžně s příchodem elektronické brzdy došlo k reorganizaci středového tunelu, kde je nyní více prostoru pro držáky na nápoje. Dále facelift přinesl nový volant, volně stojící displej multimediálního systému či jinak stylizovanou hlavici řadicí páky. Ve všech třech případech lze přitom stejně jako u exteriéru hledat inspiraci u modelu CX-9.
Vyjma těchto prvků se brožura věnuje také představení palety pohonných jednotek, zrovna tuto kapitolu ale můžeme s povzdechem přejít. Ve své domovině se totiž Mazda 3 nabízí také s pohonem všech kol či jako hybrid, o čemž si v Evropě můžeme nechat pouze zdát. Tak jako dosud lze tak čekat hlavně 1,5litrový a dvoulitrový benzinový motor.
Otázkou je pak příchod 1,5litrového turbodieselu, o kterém jsme se taktéž zmiňovali již v květnu. Zatímco kupříkladu v takovém Německu již pohonná jednotka k dispozici je, český trh si evidentně bude muset ještě nějakou chvíli počkat. Ačkoliv je totiž oficiální ceník datován k 1. červnu, z „naftožroutů“ v něm najdeme jen 2,2litrovou jednotku.
Je přitom otázkou, zda tuzemské zastoupení čeká na příchod faceliftu, nebo zda o motor eviduje pouze nicotný zájem a tudíž jej v našich končinách vůbec nenabídne. To se ale nejspíše dozvíme v brzké budoucnosti, pročež aktuálně již jen dodáme, že na domácím trhu bude facelift Mazdy 3 odhalen příští měsíc.























Facelift Mazdy 3 je venku se všemi podrobnostmi, byť neoficiálně a prozatím pouze pro Japonsko
Zdroj: ganbaremmc@Livedoor Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 4 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 6 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 7 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 9 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 20:46 - M.Z.
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 20:37 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan