Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 Hybrid 2014: nová trojka dostala dva motory, má jezdit za 3,2 l/100 km
12.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mazda splnila svůj slib a alespoň částečně odhalila hybridní verzi nové trojky. K mání ale bude zatím jen v Japonsku jako Axela, výlučně s karoserií sedan.
Nová generace Mazdy 3 jako taková pro nás dávno není žhavou novinkou. Plně se představila už v červnu, záhy došlo také na odhalení sedanu a už nějaký ten den si vůz s kompletním českým ceníkem v ruce můžete také objednávat. Novinka si zatím odbyla své entré s benzinovými a dieselovými motory pod kapotou, automobilka ale hned při premiéře avizovala, že dojde též na hybridní verzi. Nečekali jsme, že k tomu dojde tak brzy, ale stalo se - Mazda ji krátce avizovala spolu s oznámením začátku přijímání objednávek v rodném Japonsku.
Můžete se divit, že japonské auto vstupuje v Japonsku do prodeje později než u nás, ale tak už to zkrátka někdy bývá. Snad právě aby tato zpráva nezapadla, doprovodil výrobce tuto událost alespoň stručným představením hybridního provedení vozu. To pro něj má navíc ještě jeden význam - stane se první automobilkou, která na japonském trhu současně nabídne dieselový, benzinový i hybridní pohon v jediném modelu.
Abychom dlouze netančili kolem hybridní kaše, můžeme rovnou říci, že na podrobné představení dnes nedojde. Mazda řekla pouze tolik, že hybrid začne prodávat spolu s dalšími verzemi 21. listopadu, objednat si jej ale mohou japonští zákazníci už nyní. My mu říkáme Mazda 3 Hybrid, správně bychom ale měli hovořit o Mazdě Axela Hybrid, neboť právě pod tímto jménem se stejný vůz jako „naše” trojka v Japonsku prodává. K mání bude v tuto chvíli jen s karoserií sedan a případné zájemce přijde nejméně na 2 373 000 jenů, asi 454 000 korun.
Pod kapotou pak nabídne dvoulitrový spalovací motor SkyActiv-G, který je v tomto případě naladěn na skromných 99 koní a 142 Nm, to ale zřejmě i proto, aby nechal snáze vyniknout elektromotor s 82 koňmi a 207 Nm. Kombinovaný výstup celé soustavy neznáme, sázet na cifru okolo 150 koní ale zřejmě nebude marné. Jak se dá očekávat, výkony obou jednotek „namíchá” bezestupňový automat CVT a dále jej bude expedovat na přední kola.
Dynamické parametry si Japonci nechali pro sebe, spotřebou se ale chlubí. Dle japonské normy JC08, kterou neznáme natolik, abychom mohli posuzovat reálnost výsledné hodnoty, má ujet na litr paliva 30,8 kilometru. To by podle našich ukazatelů znamenalo spotřebu 3,24 litru benzinu na 100 km, což příliš reálně nezní. S dalšími soudy ale zřejmě bude muset počkat na osobní zkušenost.
Kdy by na ní mohlo dojít? Toť zatím otázkou, Mazda o uvedení Hybridu v Evropě zatím nehovoří. Protože ale místní regulace těmto řešením přejí, dá se předpokládat, že se i my hybridní trojky někdy v průběhu následujícího roku dočkáme.




















První fotky hybridní trojky naznačují po vizuální stránce jen drobné odlišnosti v kabině
Zdroje: Mazda Japan, WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
před 9 hodinami
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zákaz spalovacích motorů bude zrušen, není alternativy. „Nebo tu chcete všechno pohřbít?” ptá se šéf BMW
před 6 hodinami
Nové Porsche Cayenne je tak otylé, že se stalo vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
před 7 hodinami
Poslední nové BMW s tlačítky v interiéru a displejem menším než Afrika končí, zůstane po něm jen prázdnota
před 8 hodinami
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
před 9 hodinami
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
