Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-3 2015 plně odhalena, do Evropy míří s jedním dieselem
19.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Malé SUV dorazí zjara, k mání bude také s benzinovým 2,0, pohonem 4x2 i 4x4 a manuálním i automatickým řazením.
Nový japonský crossover jsme vám na prvních fotkách mohli představit v nočních hodinách. K mání přitom nebyl jen pohled na exteriér, ale rovněž do interiéru. Mohlo by se tedy zdát, že již aktuálně není o čem hovořit, z rukávu však můžeme vysypat tiskovou zprávu a také o poznání rozsáhlejší fotogalerii kvalitnějších snímků. Ta nám první výlet Mazdy do segmentu malých crossoverů a SUV odhaluje do nejmenšího detailu, pročež si můžeme udělat jasnou představu o konkurenci, jaké budou muset čelit Nissan Juke, Renault Captur či Opel Mokka od příštího dubna.
S ohledem na datum uvedení do prodeje se přitom ani nedivíme, že tisková zpráva nezmiňuje mnoho podrobností. Zvláště pak o jízdní dynamice či spotřebě. Víme ovšem, že pohon předních či všech čtyř kol dostanou na starosti dvě pohonné jednotky ve trojí specifikaci. Benzinovou část zastoupí dvoulitr z Mazdy 3, který by měl produkovat 120 nebo 165 koní. Je však otázkou, zda zejména v Evropě můžeme očekávat i výkonnější provedení, neboť doposud v nabídce chybí.
Dá se však předpokládat, že taková pohonná jednotka by rozhodně nebyla nejprodávanější, místo toho zákazníci spíše sáhnou po 1,5litrovém dieselu, který nabídne koní 105. Spřažen bude stejně jako zbytek portfolia s manuálem i automatem, v případě samočinné převodovky však budete moci u „producenta sazí“ sáhnout jen po pohonu všech kol. Nejnižší spotřeba se však čeká u předokolky s manuálem, která by se papírově mohla dostat pod 4 l/100 km.
Zda vše dopadne tak, jak malujeme, na to si budeme muset nějaký ten pátek vyčkat. Věnovat se tedy raději budeme informacím ověřeným, což znamená, že zamíříme k venkovním rozměrům. Ty počítají s délkou 4 275 milimetrů, díky které CX-3 přesahuje Mazdu 2, z níž vychází, o podstatných 215 mm. S výškou 1 550 mm je pak také o 55 milimetrů vyšší, rozvor 2 570 mm ovšem již zůstal zachován.
Po stránce designové pak můžeme hovořit zejména o prominentní čelní masce, se kterou přicházejí černé plastové lemy ve spodní části karoserie a zatmavené sloupky v té horní. Máme tu tedy efekt plovoucí střechy, zmínit můžeme také diodová světla vpředu i vzadu. Ta ale dozajista budou součástí vyšších výbav, což platí rovněž o head-up displeji a multimediálním systému Mazda Connect.
Mimo to můžeme očekávat hlavně bezpečnostní technologie sdružené pod název i-Activesense, mezi nimiž nebude chybět autonomní brzdění, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu nebo detekce vozidel ve slepém úhlu. Je přitom otázkou, co z této techniky bude v základu - pokud ovšem dojde na samočinné brzdy, pak zřejmě může Mazda CX-5 počítat s pěti hvězdami Euro NCAP.
Tím dnešní článek můžeme uzavřít, bližší podrobnosti možná zazní již při slavnostní premiéře v Los Angeles. Spíše ovšem počítáme s novou tiskovou zprávou a fotogalerií blíže k zahájení prodeje, což se týká rovněž cen. S ohledem na konkurenci se ale dá očekávat, že by mohly startovat někde okolo 350 tisíc korun.


















































Nová Mazda CX-3 bude k mání s benzinovými i dieselovými motory, pohonem předních i všech čtyř kol a manuálními nebo automatickými převodovkami. Na evropských trzích bude k mání od dubna 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 9 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 11 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva