Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-3 2015 plně odhalena, do Evropy míří s jedním dieselem
19.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Malé SUV dorazí zjara, k mání bude také s benzinovým 2,0, pohonem 4x2 i 4x4 a manuálním i automatickým řazením.
Nový japonský crossover jsme vám na prvních fotkách mohli představit v nočních hodinách. K mání přitom nebyl jen pohled na exteriér, ale rovněž do interiéru. Mohlo by se tedy zdát, že již aktuálně není o čem hovořit, z rukávu však můžeme vysypat tiskovou zprávu a také o poznání rozsáhlejší fotogalerii kvalitnějších snímků. Ta nám první výlet Mazdy do segmentu malých crossoverů a SUV odhaluje do nejmenšího detailu, pročež si můžeme udělat jasnou představu o konkurenci, jaké budou muset čelit Nissan Juke, Renault Captur či Opel Mokka od příštího dubna.
S ohledem na datum uvedení do prodeje se přitom ani nedivíme, že tisková zpráva nezmiňuje mnoho podrobností. Zvláště pak o jízdní dynamice či spotřebě. Víme ovšem, že pohon předních či všech čtyř kol dostanou na starosti dvě pohonné jednotky ve trojí specifikaci. Benzinovou část zastoupí dvoulitr z Mazdy 3, který by měl produkovat 120 nebo 165 koní. Je však otázkou, zda zejména v Evropě můžeme očekávat i výkonnější provedení, neboť doposud v nabídce chybí.
Dá se však předpokládat, že taková pohonná jednotka by rozhodně nebyla nejprodávanější, místo toho zákazníci spíše sáhnou po 1,5litrovém dieselu, který nabídne koní 105. Spřažen bude stejně jako zbytek portfolia s manuálem i automatem, v případě samočinné převodovky však budete moci u „producenta sazí“ sáhnout jen po pohonu všech kol. Nejnižší spotřeba se však čeká u předokolky s manuálem, která by se papírově mohla dostat pod 4 l/100 km.
Zda vše dopadne tak, jak malujeme, na to si budeme muset nějaký ten pátek vyčkat. Věnovat se tedy raději budeme informacím ověřeným, což znamená, že zamíříme k venkovním rozměrům. Ty počítají s délkou 4 275 milimetrů, díky které CX-3 přesahuje Mazdu 2, z níž vychází, o podstatných 215 mm. S výškou 1 550 mm je pak také o 55 milimetrů vyšší, rozvor 2 570 mm ovšem již zůstal zachován.
Po stránce designové pak můžeme hovořit zejména o prominentní čelní masce, se kterou přicházejí černé plastové lemy ve spodní části karoserie a zatmavené sloupky v té horní. Máme tu tedy efekt plovoucí střechy, zmínit můžeme také diodová světla vpředu i vzadu. Ta ale dozajista budou součástí vyšších výbav, což platí rovněž o head-up displeji a multimediálním systému Mazda Connect.
Mimo to můžeme očekávat hlavně bezpečnostní technologie sdružené pod název i-Activesense, mezi nimiž nebude chybět autonomní brzdění, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu nebo detekce vozidel ve slepém úhlu. Je přitom otázkou, co z této techniky bude v základu - pokud ovšem dojde na samočinné brzdy, pak zřejmě může Mazda CX-5 počítat s pěti hvězdami Euro NCAP.
Tím dnešní článek můžeme uzavřít, bližší podrobnosti možná zazní již při slavnostní premiéře v Los Angeles. Spíše ovšem počítáme s novou tiskovou zprávou a fotogalerií blíže k zahájení prodeje, což se týká rovněž cen. S ohledem na konkurenci se ale dá očekávat, že by mohly startovat někde okolo 350 tisíc korun.

















































Nová Mazda CX-3 bude k mání s benzinovými i dieselovými motory, pohonem předních i všech čtyř kol a manuálními nebo automatickými převodovkami. Na evropských trzích bude k mání od dubna 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
22.11.2025
Nejnovější články
Nástupce u nás tak populární Kie Ceed se začal prodávat. Jinde šokuje cenami, u nás může též
před 9 hodinami
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
před 11 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
První automobilka otevřeně přiznala, že elektrické auto nabídne bez zájmu publika jen kvůli regulacím
včera
Norové našli geniální řešení jedné z největších bolístek moderních aut, měli by ho nabídnout pro všechna
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- BMW Divize 11.24. 09:35 - jerry
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
