Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-4: koncept Koeru zamíří do výroby, pokud to alespoň trochu půjde
26.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový crossover bude nabízen pod názvem CX-4 nebo CX-6. Vycházet má z již existující Mazdy CX-5, jeho příchod limituje jen kapacita továren.
Koncepční Mazda Koeru byla přijata s nemalým úspěchem. Asi proto nepřekvapí, že již více než dva měsíce létají vzduchem slova o sériové výrobě. Té se skutečně dočkáme, nejprve však musí japonská automobilka vyřešit několik problémů, které brání spuštění montážních linek. Zásadním je přitom rozhodnutí, kam vlastně se novinka v portfoliu značky zařadí. Při pohledu na rozvor 2 700 milimetrů je téměř jisté, že nový crossover bude vycházet z již existující Mazdy CX-5. S délkou 4 600 mm, šířkou 1 900 mm a výškou 1 500 mm je však Koeru kratší, širší a nižší.
Logicky bychom tedy měli dostat model zvaný CX-4, už jen z toho důvodu, že dle tvrzení značky půjde o most mezi CX-3 a CX-5. Nicméně i označení CX-6 je ve hře, přičemž venkovní rozměry v takové chvíli mohou být zvětšeny. Japonská automobilka si je jistá pouze tím, že její novinka musí být o poznání sportovnější než výchozí crossover, neboť oslovit má zákazníky, kteří hodlají přestoupit od hatchbacků typu Mazdy 3 směrem ke zcela jiné karosářské verzi.
„Zorganizovali jsme nějaké studie mezi zákazníky, kteří vlastní konvenční karosářské modely jako hatchback nebo sedan. A ti hledají nová řešení,“ říká k tématu Masahiro Moro, globální marketingový šéf značky. A dodává, že „naše produkty a prodeje opravdu velkou měrou spoléhají na Mazdu 3, zvláště u zákazníků požadujících pětici dveří, nicméně ti se mohou vydat jiným směrem. A právě toto uvažování stojí za novým crossoverem.“
„Obecně platí, že majitelé pětidveřové Mazdy 3 hledají sportovnější modely. CX-5 je dobrým vozem, ale může být považováno za velmi konvenční SUV, se kterým by nemuseli být spokojeni,“ odhaluje dále pozadí celého projektu Moro. Ve výsledku tak není otázkou, zda se produkční verze modelu Koeru objeví, nýbrž kdy. To ovšem záleží na vyřešení dalšího problému, který japonskou automobilku trápí, a tím jsou omezené kapacity továren.
Zmiňovaná Mazda CX-5 se stejně jako CX-9 vyrábí v Hirošimě, tamní podnik ovšem jede na maximum a ve chvíli, kdy odstartuje nová generace druhého uvedeného modelu, lze stoprocentně počítat s poptávkou převyšující nabídku. To je samozřejmě na jedné straně velmi příznivá situace, neboť Japonci si mohou diktovat cenu, nicméně zároveň také riskují odliv zákazníků ke konkurenci, pokud ti nebudou dostatečně rychle uspokojeni.
Automobilka proto zvažuje rozšíření továren v Thajsku, Číně nebo Mexiku, což prý není až tak náročné, neboť na daných pozemcích je možné postavit další budovy. Navíc přesunutím části výroby crossoverů a SUV do těchto lokalit Mazda může snadno vyřešit otázku výkyvu kurzu yenu. Nicméně pokud by došlo na tuto variantu, pak se tu bavíme o minimálně tříletém horizontu od spuštění linek, což je možná až příliš dlouhá doba.
Podle některých zdrojů ze zákulisí by ovšem Mazda chtěla mít produkční verzi Koeru na trhu ještě před příchodem nové generace CX-5, tedy před rokem 2017. To je ale poněkud šibeniční termín, který až tak zcela nekoresponduje s dalšími Morovými slovy, podle nichž si Japonci s rozhodnutím týkajícím se novinky chtějí dát načas. Očividně si tedy musíme počkat, než bude jasno, čeho a kdy se dočkáme.












Mazda Koeru se naživo ukázala ve Frankfurtu...
...zatím však není jisté, kdy a pod jakým názvem zamíří do sériové výroby
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
před 8 hodinamiMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
včeraŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Dodnes nevyužitý Golf TDI po 1. majiteli ze zlaté éry VW je za tyhle peníze laciná holka pro všechno snad navěky
11.8.2025Nový šéf Jaguaru hned na první pokus prováhal šanci udělat něco správně
11.8.2025Automobilka otočila o 180 stupňů. Tohle auto mělo skončit s motory V8, místo toho teď bude nabízet jen osmiválce
11.8.2025Fiat dokonal dílo a z dalšího modelu udělal levné Maserati, z některých úhlů vážně dokáže zmást
11.8.2025Když měl VW ještě rozum, dokázal elektrické nesmysly zaříznout už v zárodku, dnes jako by toho litoval
11.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva