Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-5 2015: facelift ve stylu CX-3 je oficiálně venku
19.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vylepšené SUV dostalo hlavně novou příď, 19palcová kola, nový palubní system nebo elektronickou ruční brzdu. Pod kapotou je ale vše při starém.
Pro japonskou automobilku měl být autosalon v Los Angeles vyvrcholením letošního roku, který se zejména po prodejní stránce ukázal být nadmíru úspěšným. Co však čert nechtěl, veškeré novinky připravené pro město andělů jsme mohli spatřit dříve, než značka zamýšlela. Týká se to jak zcela nové Mazdy CX-3, tak i faceliftu šestky a rovněž modernizace většího SUV CX-5. Je však třeba zmínit, že fotky nebyly zrovna nejkvalitnější a dostupné informace byly spíše omezené než aby odhalily veškeré změny. A proto se k japonské trojce v průběhu dnešního dne postupně vracíme. Model CX-3 jsme mohli probrat již ráno, nyní proto přichází řada na CX-5.
Zásadní změnou v rámci designu je nová čelní maska, se kterou SUV vypadá mnohem kurážněji, podobně jako CX-3. Mimo to lze počítat s novými světlomety vpředu i vzadu, přičemž v obou případech se dočkáme diod. Přepracováno pak bylo rovněž usazení mlhovek a ve vyšších výbavách lze očekávat také jiná 19palcová litá kola. Obměněna pak byla ještě paleta barev, jež nově zahrnuje odstíny Sonic Silver Metallic a Titanium Flash Mica, tím ale se zevnějškem končíme.
Přesunout se tak můžeme do kabiny, kde těmi největšími novinkami jsou absence klasické ruční brzdy, jíž nahrazuje elektronická, a nová generace multimediálního systému Mazda Connect. Zatímco přitom v prvním případě lze počítat s lépe uspořádanou středovou konzolí a tunelem, ve druhém se budoucí majitelé dočkají snadnějšího spárování vozu s mobilním telefonem. Mimo to pak model CX-5 profituje z lepšího čalounění a většího množství odkládacích prostor.
Pod kapotou se budou stejně jako dříve nacházet benzinové a dieselové pohonné jednotky, kdy vonnější výpary zastoupí dvoulitr SkyActiv-G naladěný na 160 nebo 165 koní. S tímto motorem lze přitom počítat nejen v Americe, ale také v Evropě, což již není případ 2,5litrového čtyřválce. Ten přitom doznal lehké modernizace, která srazila spotřebu ve městě na 9 l/100 km a mimo město na 7,1 litru na sto kilometrů.
Počítat ovšem můžeme opětovně s příchodem 2,2litrového turbodieselu SkyActiv-D, který bude znovu produkovat 150 nebo 175 koní. Modernizace se pak zřejmě nedočkalo ani jedno naladění, neboť slabší verze osazená manuálem (v nabídce ovšem nechybí také automat) a pohonem předních kol (systém 4x4 je taktéž k dispozici, a to i pro benzinový dvoulitr) má nadále jezdit v průměru za 4,6 l/100 km.
Závěrem můžeme představit ještě vylepšené bezpečnostní systémy, které nově počítají s detekcí vozů ve slepém úhlu, monitoringem únavy řidiče, adaptivním tempomatem nebo autonomními brzdami. Tím ale končíme, bližší informace přineseme na počátku příštího roku, kdy by modernizovaná Mazda CX-5 měla zamířit do prodeje.





















































Modernizovaná Mazda CX-5 se prozatím představila v americké verzi, ta evropská se ale designově bude lišit jen minimálně. Zásadní rozdíly lze hledat pod kapotou, kde Nový kontinent dostane 2,5litrový benzinový motor a ten Starý 2,2litrový turbodiesel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. včera 20:24
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike včera 11:31
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 včera 10:00
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 19.12.2025
Nejčtenější články
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Živá témata na fóru
- Tesneni pod hlavou 12.20. 18:04 - sprusle183
- BMW Divize 12.20. 15:37 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.20. 13:27 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 11:19 - Snowman000
- Volkswagen obecne 12.19. 23:44 - mattonecz
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
