Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-9 2013: facelift velké SUV vizuálně přiblížil nové šestce
18.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za posledních pět let se pro Mazdu CX-9 rozhodlo 210 000 lidí v 74 zemích světa. To bude asi důvod, proč Japonci své velké SUV zmodernizovali „s citem“.
Neexistuje pouze autosalon v Paříži, Ženevě či New Yorku, ale také v australském Sydney. A právě na něm hodlá Mazda na konci října představit facelift sedmimístného SUV CX-9. Oproti staršímu modelu se měnily především nárazníky a čelní maska, která nyní připomíná menší Mazdu CX-5 a také novou šestku. Na aplikaci technologií SkyActive, které se objeví pod kabátem sedanu, ale rovnou zapomeňte. Na odlehčení šasi či systém rekuperace brzdné energie i-Eloop asi zřejmě nebyl čas nebo finance. Mnohem pravděpodobnější ale je, že jejich zástavbu neumožňuje starší architektura a ta samá platforma, jež byla představena v roce 2007 a která podepírala i Ford Edge.
Převzat byl rovněž 3,7litrový motor V6 vyladěný na 277 koní a 366 Nm točivého momentu. Veškerou sílu navíc přenáší ten samý šestistupňový automat, změn tak nedoznala ani spotřeba. U modelu s pohonem předních kol se tak můžete „těšit“ na průměrných 11 l/100 km, verze 4x4 je na tom o tři desetinky litru hůře. Údaje o zrychlení a nejvyšším tempu známy nejsou, s ohledem na minimální změny a hmotnost přesahující dvě tuny však můžeme i nadále počítat s 8,5 sekundami a 195 km/h.
Příliš změn nebude zřejmě ani v interiéru, neboť vše potřebné Mazda CX-9 postupně získávala během každoročních modernizací. V roce 2008 tak přibyl na palubu systém monitorující slepé úhly, zpětná kamera a technologie předvídající kolize, na jejichž základě dochází k přitažení bezpečnostních pásů. Newyorský autosalon pořádaný o dvanáct měsíců později pak přinesl třízónovou klimatizaci, rozhrání Bluetooth nebo zábavní systém pro zadní sedadla.
Facelift se tak zřejmě zaměří jen na modernizaci těchto prvků a urychlení jejich činnosti, přidání nových materiálů a barev. Toť zřejmě vše, australský autosalon by ale nakonec nějaké překvapení přinést mohl. I když odpověď na otázku, zda se bude Mazda CX-9 oficiálně prodávat vedle modelů CX-5 a končící CX-7 také v České republice, to asi nebude.



Nejnovější facelift přihraje Mazdě CX-9 pouze nové nárazníky a čelní masku. Pár věcí bude zřejmě modernizováno také v interiéru, tím ale japonská automobilka končí. Motor i převodovka jsou totiž převzaty beze změn
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
