Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 MPS: ostrá verze je ve hře, nejspíš dostane turbo
2.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci zvažují příchod ostřejší verze, která by nabídla více koní. Spíše než objemnější agregát nyní preferují přeplňování, kvůli hmotnosti i emisím.
Mazda nás v minulém týdnu oblažila novými fotkami a finálními specifikaci čtvrté generace roadsteru MX-5. Kromě toho proběhlo i mezinárodní představení vozu, na které kromě novinářů dorazilo i vedení automobilky. Nechyběl ani Kudo Hidetoshi, šéf oddělení vztahů s veřejností, který uvedl, že Mazda zvažuje příchod výkonnější verze MPS. Ta by mohla dostat buď objemnější agregát či přeplňovanou pohonnou jednotku.
Tím se nám rozjelo nové kolo spekulací, dohadů a informací, jež popírají ty předchozí. Ještě loni v listopadu totiž Mazda prohlašovala, že nyní nepracuje na žádném modelu MPS a především, že turbo je špatné řešení. Očividně tedy došlo ke změně názoru, což má zjevně souvislost a plánovaným životním cyklem roadsteru.
„Ve výrobě zůstane generace ND možná až deset let, což nám dává dostatek času na přípravu celé řady dalších verzí,“ uvedl Hidetoshi a dodal, že „přeplňovaná verze nebo provedení MPS jsou definitivně jednou z možností, kterými se zabýváme“. Oproti předchozím zvěstem je to přitom turbo, které je více favorizované.
„Obecně řečeno je to přeplňování, které má přednost třeba i před motorem V6. Můžeme totiž použít mnohem lehčí pohonnou jednotkou se stejným či ještě vyšším výkonem, ale přitom dosáhneme spotřeby a emisí CO2, která jsou potřeba.“ I Mazda se tedy evidentně bude řídit podle nereálného mustru nastaveného Evropskou unií, však mu nakonec podlehlo i Ferrari.
Je tu ovšem jeden zásadní problém, a sice ten, že automobilka zatím žádný benzinový přeplňovaný motor SkyActiv-G k dispozici nemá. A sama přiznává, že taková pohonná jednotka by vyžadovala výrazné přepracování. Jelikož ovšem v případě MX-5 je motor usazen níže a blíže kabině, na turbo místo pod kapotou je.
Pro příchod turbodmychadla pak rovněž hraje roli rozložení hmotnosti, které nyní počítá s poměrem 50:50 mezi oběma nápravami. V kombinaci s objemnějším agregátem by ale tento poměr nebylo možné zachovat a zároveň by došlo k navýšení celkové hmotnosti, čímž by Mazda negovala veškeré své dosavadní snahy o razantní dietu.
Turbo je tedy zřejmě nejpravděpodobnější cestou, jak modelu MX-5 navýšit výkon. Jak jste ale dozajista vyčetli mezi řádky, taková verze rozhodně nedorazí v nejbližších letech, ale spíše až někdy ke konci dekády. Prozatím si tedy musíme vystačit s atmosférickými čtyřválci o 1,5litrovém a dvoulitrovém objemu.


















































































































Nová Mazda MX-5 si zatím musí vystačit jen s atmosférickými motory
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
včera
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
3.11.2025
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
3.11.2025
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
3.11.2025
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
3.11.2025
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
3.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
