Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 MPS: ostrá verze je ve hře, nejspíš dostane turbo
2.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci zvažují příchod ostřejší verze, která by nabídla více koní. Spíše než objemnější agregát nyní preferují přeplňování, kvůli hmotnosti i emisím.
Mazda nás v minulém týdnu oblažila novými fotkami a finálními specifikaci čtvrté generace roadsteru MX-5. Kromě toho proběhlo i mezinárodní představení vozu, na které kromě novinářů dorazilo i vedení automobilky. Nechyběl ani Kudo Hidetoshi, šéf oddělení vztahů s veřejností, který uvedl, že Mazda zvažuje příchod výkonnější verze MPS. Ta by mohla dostat buď objemnější agregát či přeplňovanou pohonnou jednotku.
Tím se nám rozjelo nové kolo spekulací, dohadů a informací, jež popírají ty předchozí. Ještě loni v listopadu totiž Mazda prohlašovala, že nyní nepracuje na žádném modelu MPS a především, že turbo je špatné řešení. Očividně tedy došlo ke změně názoru, což má zjevně souvislost a plánovaným životním cyklem roadsteru.
„Ve výrobě zůstane generace ND možná až deset let, což nám dává dostatek času na přípravu celé řady dalších verzí,“ uvedl Hidetoshi a dodal, že „přeplňovaná verze nebo provedení MPS jsou definitivně jednou z možností, kterými se zabýváme“. Oproti předchozím zvěstem je to přitom turbo, které je více favorizované.
„Obecně řečeno je to přeplňování, které má přednost třeba i před motorem V6. Můžeme totiž použít mnohem lehčí pohonnou jednotkou se stejným či ještě vyšším výkonem, ale přitom dosáhneme spotřeby a emisí CO2, která jsou potřeba.“ I Mazda se tedy evidentně bude řídit podle nereálného mustru nastaveného Evropskou unií, však mu nakonec podlehlo i Ferrari.
Je tu ovšem jeden zásadní problém, a sice ten, že automobilka zatím žádný benzinový přeplňovaný motor SkyActiv-G k dispozici nemá. A sama přiznává, že taková pohonná jednotka by vyžadovala výrazné přepracování. Jelikož ovšem v případě MX-5 je motor usazen níže a blíže kabině, na turbo místo pod kapotou je.
Pro příchod turbodmychadla pak rovněž hraje roli rozložení hmotnosti, které nyní počítá s poměrem 50:50 mezi oběma nápravami. V kombinaci s objemnějším agregátem by ale tento poměr nebylo možné zachovat a zároveň by došlo k navýšení celkové hmotnosti, čímž by Mazda negovala veškeré své dosavadní snahy o razantní dietu.
Turbo je tedy zřejmě nejpravděpodobnější cestou, jak modelu MX-5 navýšit výkon. Jak jste ale dozajista vyčetli mezi řádky, taková verze rozhodně nedorazí v nejbližších letech, ale spíše až někdy ke konci dekády. Prozatím si tedy musíme vystačit s atmosférickými čtyřválci o 1,5litrovém a dvoulitrovém objemu.


















































































































Nová Mazda MX-5 si zatím musí vystačit jen s atmosférickými motory
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
92letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
před 7 hodinamiRenault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025
Nejčtenější články
BMW v Mnichově překvapivě ukázalo i druhý vůz z nové revoluční éry, od toho prvního se moc neliší
10.9.2025Nový sexy Číňan pro Evropu přichází přesně s tím, na co se místní automobilky v podstatě vybodly
10.9.2025Audi zařízne svůj legendární pětiválec, potvrdil šéf, je to další z řady jeho mizerných rozhodnutí
10.9.2025Jaká je nejlevnější ojetá moderní škodovka? Vtip je, že už vlastně ani není levná, často stojí víc než ještě nedávno nová
10.9.2025„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
11.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva