Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost

České zastoupení Mazdy se vytasilo s novými detaily k motoru, který může změnit svět auto. Jasný je už nejen výkon, ale i spotřeba a především česká dostupnost i s cenami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost

5.6.2019 | Petr Prokopec

Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

České zastoupení Mazdy se vytasilo s novými detaily k motoru, který může změnit svět auto. Jasný je už nejen výkon, ale i spotřeba a především česká dostupnost i s cenami.

V polovině Mazda představila české ceny nové trojky. Ty se rozhodně nedrží při zemi, nejlevněji totiž japonský hatchback či sedan (obě karosářské verze se prodávají za stejné sumy) pořídíte nejméně za 520 900 Kč. Zájemci tedy asi nebudou stát před showroomy dlouhé fronty, a to ani za předpokladu, že již v základu lze počítat s opravdu bohatou výbavou. Nechybí v ní totiž třeba klimatizace, kůží obšitý volant, digitální přístrojový štít, adaptivní tempomat, navigace nebo 16palcová litá kola.

Jako šafránu pak velmi pravděpodobně bude na našich silnicích varianty SkyActiv-X. Tedy verze, která užívá takzvaný diesel na benzin. Revoluční pohonná jednotka totiž užívá klasické svíčky jen k zapálení bohatší směsi, díky čemuž ve válci vzroste tlak a dojde tak k prohoření chudšího paliva jako u naftového motoru. Vůz by díky tomu měl dosahovat mimořádně nízké spotřeby, současně ale nabídnout zajímavou dynamiku. Bohužel, konkrétní čísla Mazda tedy k dispozici nedala.

To se dnes mění, neboť české zastoupení automobilky přišlo s veškerými aktuálně dostupnými detaily týkajícími se našeho trhu. A je otázkou, zda za to sklidí aplaus. Je totiž definitivně potvrzeno, že minimálně v Evropě nebude SkyActiv-X zrovna výkonnou pohonnou jednotkou, neboť produkuje „pouze“ 180 koní. To by samozřejmě ještě před pár lety bylo na dvoulitr u mainstreamového modelu velmi zajímavé číslo, ovšem dnes dvoulitry s přeplňováním produkují i 400 koní.

Danou skutečnost si Mazda uvědomila především v Americe, kde nakonec agregát pošle na přední nebo všechna čtyři kola více než 200 koní. Na starém kontinentu ale již jízdní dynamika není pro výrobce prioritou, nejdůležitější je bohužel spotřeba a s ní spojené emise. Je tak vlastně otázkou, zda Japonci vůbec měli prostor na to, aby výkon posunuli o trochu výše, stejně jako dosavadní točivý moment 224 Nm. Je ale možné, že se do budoucna dočkáme silnější verze.

Momentálně je ale zkrátka třeba počítat s tím, že pokud toužíte po motoru SkyActiv-X, budete muset sáhnout do kapsy minimálně pro 603 400 Kč. Odměnou za to vám za to nebudou jen výše zmíněné prvky výbavy, ale třeba 18palcová litá kola, adaptivní čelní světlomety užívající technologii LED nebo zatmavená boční okna. Kromě toho si dvoulitrový motor řekne v průměru o minimálně 5,6 l/100 km, což sice není málo, v tomto případě by ale mohlo jít o reálnou spotřebu.

Pro mnohé výrobce a vlastně i zákazníky ovšem skutečná žíznivost není až tak podstatná, spíše lpí na laboratorních údajích. Mazda proto zveřejnila i spotřebu spojenou s 16palcovými koly, ačkoliv je pro motor SkyActiv-X ani nenabízí. Pokud se pro ně ale nakonec rozhodnete, můžete si od výše zmíněné hodnoty odečíst dvě deci paliva. Platí to v případě sedanu s pohonem předních kol, hatchback je o chlup žíznivější a další deci přihazuje automat či 4x4.

Mazda se ovšem v doprovodné tiskové zprávě nechlubí ani jedním z těchto údajů, místo toho zmiňuje 4,3litrový průměr a na něj navázané emise CO2 ve výši pouhých 96 g/km. To jsou ovšem hodnoty spojené s cyklem NEDC, který reálný svět nereflektuje ani z rychlíku, přičemž Evropská unie ještě po příštích pár měsíců dovolí jeho používání. Poté ovšem budou muset Japonci jít na trh pouze daty dle metodiky WLTP, emisní normu Euro6d-TEMP však plní již nyní.

Lze pak jen dodat, že kromě kompresoru dostal motor do vínku i mild-hybridní techniku, jenž spočívá v instalaci 24voltového elektrického okruhu. Vůz tak zvládá rekuperovat brzdnou energii, jenž následně napájí pomocný elektromotor. Tím nám nové informace končí, pročež jen zmíníme, že první kusy s motorem SkyActiv-X budou na českém trhu k dispozici na podzim. Objednávat novinku ale lze již nyní, přičemž s pohonem všech kol je k dispozici pouze hatchback.


Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 1 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 01Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 2 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 02Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 3 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 03Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 4 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 04Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 5 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 05Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 6 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 06Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 7 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 07Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 8 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 08Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 9 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 09Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 10 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 10Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 11 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 11Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 12 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 12Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 13 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 13Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 14 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 14Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 15 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 15Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 16 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 16Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 17 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 17Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 18 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 18Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 19 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 19Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 20 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 20Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 21 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 21Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 22 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 22Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 23 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 23Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 24 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 24Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 25 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 25Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 26 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 26Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 27 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 27Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 28 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 28Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 29 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 29Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 30 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 30Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 31 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 31Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 32 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 32Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 33 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 33Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 34 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 34Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 35 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 35Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 36 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 36Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 37 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 37Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 38 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 38Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 39 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 39Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 40 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 40Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 41 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 41Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 42 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 42Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 43 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 43Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 44 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 44Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 45 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 45Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 46 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 46Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 47 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 47Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 48 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 48Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 49 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 49Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 50 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 50Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 51 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 51Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 52 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 52Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 53 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 53Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 54 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 54Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 55 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 55Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 56 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 56Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 57 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 57Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 58 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 58Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 59 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 59
Novou Mazdu 3 s motorem SkyActiv-X lze již předobjednávat...

Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 60 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 01Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 61 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 02Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 62 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 03Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 63 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 04Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 64 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 05Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 65 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 06Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 66 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 07Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 67 - mazda spcci jizdni prototyp prezentace 04Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 68 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 09Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 69 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 10Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 70 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 11Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 71 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 12Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 72 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 13Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 73 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 14Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 74 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 15Mazda odhalila české detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“, známe i dostupnost - 75 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 16
...vozy však k zákazníkům dorazí až na podzim. Levné přitom nebudou, navíc nenabídnou ani takový výkon jako v Americe. A spotřebou nejspíše rovněž neoslní, jakkoliv 5,6litrový průměr lze považovat za reálný a nikoliv vyfabulovaný údaj

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.