Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda RX-7 se prý vrátí v roce 2016, dostane Wankel o výkonu 250 koní
15.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístné kupé nechce sázet na enormní výkon. Místo toho prý bude držet při zemi s hmotností, která nemá překročit hranici 1,3 tuny.
O rotačním motoru se v poslední době zmiňujeme docela často, avšak každá druhá zpráva bohužel neguje tu první. V jedné chvíli tak Mazda jeho návrat připouští, aby vzápětí přišla se zamítnutím. Do toho se navíc množí reporty o karoserii, jež by daný Wankel skrývala, výsledkem čehož je totální chaos. Do dnešního dne jsme si tak vlastně nemohli být naprosto ničím jisti. Nové informace by však celou situaci mohly trochu vyjasnit.
Podle zdrojů ze zákulisí se totiž chystá zmrtvýchvstání modelu RX-7, aA to po dlouhých letech, neboť výroba třetí generace skončila v roce 2002, kdy do hry vstoupila Mazda RX-8. Ta by se s největší pravděpodobností tedy již vrátit neměla, ačkoliv u japonské značky si zrovna u vozů poháněných rotačním motorem nemůžeme být ničím jisti.
Prozatím ale berme jako konečné slovo zprávu, že RX-7 se vrátí i s Wankelem pod kapotou. Ten přitom počítá s 0,6litrovým objemem na rotor, což celkově znamená 1,2 l (nebo také 2,4 litru, pokud vše převedeme do konvenčního světa). Výkon by pak měl činit nějakých 250 koní, přičemž na zadní kola jej zřejmě bude přenášet manuál.
Ve srovnání s předchozími reinkarnacemi rotačního motoru bychom se navíc nově měli dočkat nižší spotřeby (paliva i oleje), stejně jako se má zlepšit spolehlivost. O design by se pak velmi rád postaral Ikuo Maeda, jehož otec se podepsal pod originální Mazdu RX-7 ze 70. let minulého století.
Samotný vzhled by přitom měl jít ruku v ruce s vizuálem příští Mazdy MX-5, stejně jako se kupé s rotačním motorem má dočkat nízké hmotnosti. Jsme tak zvědavi, zda se nakonec opravdu do výroby dostane, formálně totiž Mazda s tímto projektem „nemá žádné oficiální plány“.






Třetí generace Mazdy RX-7 skončila ve výrobě v roce 2002, kdy ji značka nahradila modelem RX-8. Nyní se zřejmě chystá pravý opak tohoto střídání stráží
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo je Mattia Rato? 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 3 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 5 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 6 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 8 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
