McLaren 570S GT4: závodní verze odhalena, chlubí se monstrózním křídlem

Britská novinka nabídne jako první vůz šampionátu GT4 karbonový monokok. S ním spojí váhu vyšší než 1 000 kg a výkon okolo 420 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren 570S GT4: závodní verze odhalena, chlubí se monstrózním křídlem

15.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren 570S GT4: závodní verze odhalena, chlubí se monstrózním křídlem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská novinka nabídne jako první vůz šampionátu GT4 karbonový monokok. S ním spojí váhu vyšší než 1 000 kg a výkon okolo 420 koní.

Značku McLaren máme spojenou především se závodními okruhy. Není proto divu, že v poslední době představuje spíše soutěžní speciály než silniční modely. Zatímco přitom před pár týdny se ukázal McLaren 650S GT3, nyní tu pro změnu máme trochu menší kupé 570S GT4. To spadá do řady Sport Series, přičemž vychází ze standardního modelu 570S. Ve srovnání s ním však okruhový model dostal agresivnější a aerodynamičtější bodykit, který doplňuje pozměněná mechanika.

Automobilka prozatím dala do placu jen první sadu fotek a pár informací, které ovšem neukazují plně na potenciál vozu. Pomoci si musíme pravidly závodů FIA GT4, které počítají s minimální hmotností 1 000 kilogramů. Výkon přímo specifikovaný není, neboť všechny vozy jsou nejprve vyzkoušeny automobilovou federací a posléze upraveny tak, aby byla zajištěna vyrovnanost startovního pole. Jakmile se tak stane, týmy již nesmí speciály jakkoliv dále upravovat. Tím je zároveň nastaven jakýsi strop nákladů.

Touto procedurou samozřejmě bude muset projít i McLaren 570S GT4, který v případě silniční verze počítá s 570 koňmi. Tato porce ale nejspíše bude snížena směrem ke čtyřsetkoňovému stádu. Přenos výkonu pak bude mít na starosti sedmistupňová dvouspojková převodovka, která bude zásobovat zadní kola. Dle pravidel přitom musí být na obou nápravách použity buď pneumatiky Pirelli, nebo Continental (McLaren spoléhá na prvního zmiňovaného dodavatele).

Britská automobilka dále dodává, že 570S GT4 bude vůbec prvním vozem této závodní kategorie, jenž užívá karbonový monokok. Kromě toho se speciál pochlubí také tlumiči stavitelnými ve dvou úrovních, závodními pružinami nebo koly z hořčíkové slitiny. Uvnitř pak nebude chybět plnohodnotná ochranná klec nahrazující většinu položek kabiny standardního vozu, dále tu najdeme i hasicí systém či rychloodpojení elektrického okruhu.

Zvenčí se vůz pyšní především přepracovaným čelním nárazníkem s velkým splitterem, modifikovanou podlahou a monstrózním zadním křídlem. Cena byla stanovena na 159 900 GBP (cca 5 573 000 Kč), přičemž prvním zákazníkem je skotský tým Black Bull Ecurie Ecosse. Ten se s novým speciálem bude účastnit již prvního z devíti závodů britské série GT4, která se jede 16. dubna na Brands Hatch.

My pak jen můžeme dodat, že plné specifikace by měly být zveřejněny později. Kromě toho hodlá McLaren v brzké době strhnout plachtu také z další okruhové novinky 570S Sprint. Ta přitom již nebude zatížena žádnými regulemi, očekávat tedy v jejím případě můžeme nejspíše ještě vyšší výkon než u silničního provedení. Na veřejné komunikace se však stejně jako varianta GT4 nepodívá.


McLaren 570S GT4: závodní verze odhalena, chlubí se monstrózním křídlem - 1 - McLaren 570S GT4 2016 prvni sada 01McLaren 570S GT4: závodní verze odhalena, chlubí se monstrózním křídlem - 2 - McLaren 570S GT4 2016 prvni sada 02McLaren 570S GT4: závodní verze odhalena, chlubí se monstrózním křídlem - 3 - McLaren 570S GT4 2016 prvni sada 03McLaren 570S GT4: závodní verze odhalena, chlubí se monstrózním křídlem - 4 - McLaren 570S GT4 2016 prvni sada 04McLaren 570S GT4: závodní verze odhalena, chlubí se monstrózním křídlem - 5 - McLaren 570S GT4 2016 prvni sada 05McLaren 570S GT4: závodní verze odhalena, chlubí se monstrózním křídlem - 6 - McLaren 570S GT4 2016 prvni sada 06
Nový McLaren 570S GT4 byl odhalen hlavně po vizuální stránce, technické parametry jsou zatím zahaleny tajemstvím

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše