Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 570S GT4: závodní verze odhalena, chlubí se monstrózním křídlem
15.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka nabídne jako první vůz šampionátu GT4 karbonový monokok. S ním spojí váhu vyšší než 1 000 kg a výkon okolo 420 koní.
Značku McLaren máme spojenou především se závodními okruhy. Není proto divu, že v poslední době představuje spíše soutěžní speciály než silniční modely. Zatímco přitom před pár týdny se ukázal McLaren 650S GT3, nyní tu pro změnu máme trochu menší kupé 570S GT4. To spadá do řady Sport Series, přičemž vychází ze standardního modelu 570S. Ve srovnání s ním však okruhový model dostal agresivnější a aerodynamičtější bodykit, který doplňuje pozměněná mechanika.
Automobilka prozatím dala do placu jen první sadu fotek a pár informací, které ovšem neukazují plně na potenciál vozu. Pomoci si musíme pravidly závodů FIA GT4, které počítají s minimální hmotností 1 000 kilogramů. Výkon přímo specifikovaný není, neboť všechny vozy jsou nejprve vyzkoušeny automobilovou federací a posléze upraveny tak, aby byla zajištěna vyrovnanost startovního pole. Jakmile se tak stane, týmy již nesmí speciály jakkoliv dále upravovat. Tím je zároveň nastaven jakýsi strop nákladů.
Touto procedurou samozřejmě bude muset projít i McLaren 570S GT4, který v případě silniční verze počítá s 570 koňmi. Tato porce ale nejspíše bude snížena směrem ke čtyřsetkoňovému stádu. Přenos výkonu pak bude mít na starosti sedmistupňová dvouspojková převodovka, která bude zásobovat zadní kola. Dle pravidel přitom musí být na obou nápravách použity buď pneumatiky Pirelli, nebo Continental (McLaren spoléhá na prvního zmiňovaného dodavatele).
Britská automobilka dále dodává, že 570S GT4 bude vůbec prvním vozem této závodní kategorie, jenž užívá karbonový monokok. Kromě toho se speciál pochlubí také tlumiči stavitelnými ve dvou úrovních, závodními pružinami nebo koly z hořčíkové slitiny. Uvnitř pak nebude chybět plnohodnotná ochranná klec nahrazující většinu položek kabiny standardního vozu, dále tu najdeme i hasicí systém či rychloodpojení elektrického okruhu.
Zvenčí se vůz pyšní především přepracovaným čelním nárazníkem s velkým splitterem, modifikovanou podlahou a monstrózním zadním křídlem. Cena byla stanovena na 159 900 GBP (cca 5 573 000 Kč), přičemž prvním zákazníkem je skotský tým Black Bull Ecurie Ecosse. Ten se s novým speciálem bude účastnit již prvního z devíti závodů britské série GT4, která se jede 16. dubna na Brands Hatch.
My pak jen můžeme dodat, že plné specifikace by měly být zveřejněny později. Kromě toho hodlá McLaren v brzké době strhnout plachtu také z další okruhové novinky 570S Sprint. Ta přitom již nebude zatížena žádnými regulemi, očekávat tedy v jejím případě můžeme nejspíše ještě vyšší výkon než u silničního provedení. Na veřejné komunikace se však stejně jako varianta GT4 nepodívá.





Nový McLaren 570S GT4 byl odhalen hlavně po vizuální stránce, technické parametry jsou zatím zahaleny tajemstvím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
