Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 625C je zředěnou 650S pro Asii, asi drancuje sklady po MP4-12C
27.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pochopit kroky McLarenu je složité. I bez toho je ale zřejmé, že automobilka s rychlým koncem modelu MP4-12C spokojena není, naváže na něj typem 625C.
Když McLaren odhalil model 650S, tvrdil, že nejde o náhradu modelu MP4-12C, ale že se bude po jeho boku prodávat současně. Sice oznámil i to, že kvůli výrobě 650S produkci MP4-12C pozastavil, měla se ale znovu rozjet. Jenže zákazníci to viděli jinak - 650S chtěli prakticky všichni, a tak Britové nejenže poslali MP4-12C do důchodu, ale i stávajícím klientům nabídli jakýsi „paket 650S” zdarma, neboť jedno auto z druhého stvořit lze.
Zdálo se tedy, že se za „empéčkem” zavírá voda, však přišla i verze Spider a závodní GT3. Nohsledové Bruce M. ale evidentně nejsou spokojeni s tím, že 12C tak rychle skončilo, a tak připravili model 625C, který - světe div se - má právě s MP4-12C leccos společného. Vzhled to tedy není, ten kráčí ve šlépějích 650S a P1, technika ale ano. Auto totiž dostalo slabší verzi motoru 3,8 V8 biturbo, která generuje až 625 koní při 7 250 ot./min, úplně stejně jako MP4-12C. Maximum točivého momentu pak vrcholí na 610 Nm, které jsou dostupné v rozmezí 3 a 7 tisíc otáček.
Dynamiku to ve srovnání s 650S ovlivnilo pochopitelně negativně - akcelerace na stovku se odehraje za 3,1 s (+0,1 s), na dvoustovku pak za 8,8 s (+0,4 s). Maximální rychlost 333 km/h je ale kupodivu stejná. Otevřený 625C Spider - ano, i tato varianta bude hned k dispozici - zvládne dvoustovku za 9 sekund a rozjede se nejvíce na 329 km/h.
Pomalé auto to tedy není, McLaren ale tvrdí, že má být „více do pohody”. Odtud také zpět označení C (Club, klubovka, asi něco jako pohovka), s nímž koresponduje i nově, rozumějte více do měkka naladěný podvozek. Prý si něco takového majitelé žádají.
Poslední větu popřít nemůžeme, neboť 625C je určen výhradně pro asijské trhy, kde McLaren Automotive aktuálně prodává asi pětinu své produkce a rád by se posunul k podílu odpovídajícímu jedné třetině. Jestli se mu to povede, uvidíme, 625C bude pravděpodobně citelně levnější než 650S. Proti vozu jako takovému nemáme zhola nic, sami ale posuďte, jestli se vám ale tanec McLarenu mezi ukončování a rozjížděním výroby velmi podobných aut líbí nebo nikoli...



McLaren 625C je zvláštním mixem 650S a MP4-12C
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 11 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha