Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 625C je zředěnou 650S pro Asii, asi drancuje sklady po MP4-12C
27.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pochopit kroky McLarenu je složité. I bez toho je ale zřejmé, že automobilka s rychlým koncem modelu MP4-12C spokojena není, naváže na něj typem 625C.
Když McLaren odhalil model 650S, tvrdil, že nejde o náhradu modelu MP4-12C, ale že se bude po jeho boku prodávat současně. Sice oznámil i to, že kvůli výrobě 650S produkci MP4-12C pozastavil, měla se ale znovu rozjet. Jenže zákazníci to viděli jinak - 650S chtěli prakticky všichni, a tak Britové nejenže poslali MP4-12C do důchodu, ale i stávajícím klientům nabídli jakýsi „paket 650S” zdarma, neboť jedno auto z druhého stvořit lze.
Zdálo se tedy, že se za „empéčkem” zavírá voda, však přišla i verze Spider a závodní GT3. Nohsledové Bruce M. ale evidentně nejsou spokojeni s tím, že 12C tak rychle skončilo, a tak připravili model 625C, který - světe div se - má právě s MP4-12C leccos společného. Vzhled to tedy není, ten kráčí ve šlépějích 650S a P1, technika ale ano. Auto totiž dostalo slabší verzi motoru 3,8 V8 biturbo, která generuje až 625 koní při 7 250 ot./min, úplně stejně jako MP4-12C. Maximum točivého momentu pak vrcholí na 610 Nm, které jsou dostupné v rozmezí 3 a 7 tisíc otáček.
Dynamiku to ve srovnání s 650S ovlivnilo pochopitelně negativně - akcelerace na stovku se odehraje za 3,1 s (+0,1 s), na dvoustovku pak za 8,8 s (+0,4 s). Maximální rychlost 333 km/h je ale kupodivu stejná. Otevřený 625C Spider - ano, i tato varianta bude hned k dispozici - zvládne dvoustovku za 9 sekund a rozjede se nejvíce na 329 km/h.
Pomalé auto to tedy není, McLaren ale tvrdí, že má být „více do pohody”. Odtud také zpět označení C (Club, klubovka, asi něco jako pohovka), s nímž koresponduje i nově, rozumějte více do měkka naladěný podvozek. Prý si něco takového majitelé žádají.
Poslední větu popřít nemůžeme, neboť 625C je určen výhradně pro asijské trhy, kde McLaren Automotive aktuálně prodává asi pětinu své produkce a rád by se posunul k podílu odpovídajícímu jedné třetině. Jestli se mu to povede, uvidíme, 625C bude pravděpodobně citelně levnější než 650S. Proti vozu jako takovému nemáme zhola nic, sami ale posuďte, jestli se vám ale tanec McLarenu mezi ukončování a rozjížděním výroby velmi podobných aut líbí nebo nikoli...
McLaren 625C je zvláštním mixem 650S a MP4-12C
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23