McLaren 675 LT JVCKenwood má hloupé jméno, ale chytrou techniku

Také britský sporťák přišel o zpětná zrcátka, jež nahradily kamery. Kromě digitálního zpětného zrcátka pak uvnitř nenajdete jedinou obrazovku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren 675 LT JVCKenwood má hloupé jméno, ale chytrou techniku

7.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren 675 LT JVCKenwood má hloupé jméno, ale chytrou techniku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Také britský sporťák přišel o zpětná zrcátka, jež nahradily kamery. Kromě digitálního zpětného zrcátka pak uvnitř nenajdete jedinou obrazovku.

Britská automobilka se evidentně rozhodla, že nás s příchodem nového roku zasype několika zajímavými novinkami. Včera jsme si tak mohli představit pětici exemplářů hypersportu P1, které se vrátily zpět do továrny, aby prošly celokarbonovou kúrou. Dnes tu pro změnu máme odhalení koncepční verze modelu 675 LT, jenž se pyšní opravdu podivným přívlastkem JVCKenwood. Za ním se přitom skrývá studie, která zvenčí dostala stříbrné dekorativní polepy a kamery namísto zpětných zrcátek. Ty ovšem nejsou jedinými, neboť stejně jako v případě BMW i8 Mirrorless najdeme ještě jednu kameru vzadu, a sice nad vykrojením pro registrační značku.

Tak jako u německého vozu je i v případě toho britského výsledný obraz přenášen na digitální zpětné zrcátko, přičemž řidič má profitovat z lepšího výhledu než u klasických komponentů. Kromě toho se také snížil aerodynamický odpor, konkrétní data ovšem McLaren do plénu nedal. Přesunout se tak můžeme k systému CarOptronics, za kterým stojí právě společnosti JVC a Kenwood. S těmi britská automobilka spolupracovala na vývoji nového konceptu, pročež se vysvětluje jeho poněkud krkolomné označení.

Samotná technologie pak počítá s univerzálním head-up displejem, který nahradil jak přístrojový štít, tak i obrazovku na středové konzoli. Ovládání systému je přitom možné skrze volant převzatý z McLarenu P1 GTR, kde byla nahrazena tlačítka IPAS a DRS. Britové v tomto případě sáhli po letecké grafice, nic bližšího však již k novince nedodávají. Zmínit tak již můžeme jen nový výdech klimatizace, který ústí přímo nad sloupkem řízení a stejně jako některé další části interiéru byl vyveden v oranžové barvě Calypso.

Výsledný produkt nevypadá špatně, nicméně je otázkou, zda můžeme počítat se sériovou výrobou kamer namísto zpětných zrcátek a instalací systému CarOptronics. Pokud se ovšem znovu vrátíme ke zmiňovanému BMW, pak mnichovští mají ten dojem, že digitální obraz toho, co se děje za vámi, bude součástí prémiových vozů již od příštího roku. Je tedy dost možné, že nám Britové v následujících měsících představí nějakou limitovanou edici McLarenu 650.

Systém CarOptronics by se pro změnu mohl stát součástí okruhových modelů P1 GTR. Zda je ale naše domněnka správná či mylná, to nám teprve ukáže čas. Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že samotný McLaren 675 LT byl již zcela vyprodán, a to jako kupé i Spider.


McLaren 675 LT JVCKenwood má hloupé jméno, ale chytrou techniku - 1 - McLaren 675 LT JVCKenwood 01McLaren 675 LT JVCKenwood má hloupé jméno, ale chytrou techniku - 2 - McLaren 675 LT JVCKenwood 02
McLaren 675 LT JVCKenwood má hloupé jméno, ale chytrou techniku - 3 - McLaren 675 LT JVCKenwood 03McLaren 675 LT JVCKenwood má hloupé jméno, ale chytrou techniku - 4 - McLaren 675 LT JVCKenwood 04
McLaren 675 LT JVCKenwood má hloupé jméno, ale chytrou techniku - 5 - McLaren 675 LT JVCKenwood 05McLaren 675 LT JVCKenwood má hloupé jméno, ale chytrou techniku - 6 - McLaren 675 LT JVCKenwood 06
McLaren 675 LT JVCKenwood odhalený v Las Vegas přišel o zpětná zrcátka a klasické displeje, jež nahradily kamery a nový head-up displej

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.