Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MP4-12C GT3 2013: několik vylepšení a Sébastien Loeb za volantem
18.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský speciál se podrobil řadě drobných změn. Nejviditelnější je nová kapota s ventilačními otvory, nejdůležitější pak rozšíření zákaznické skupiny.
S novým modelovým rokem nepřichází pouze obměny v rámci běžných automobilů, ale také u závodních speciálů. V případě McLarenu MP4-12C GT3 však není tak výrazná jako u Porsche 911 991 GT3 Cup, kdy sportovní značka ze Zuffenhausenu nahrazovala jednu generaci druhou. Britská automobilka navíc ani není tak sdílná, v případě aktuálního výkonu proto nemůžeme posloužit přesnou hodnotou. Loňská verze přitom nabízela 500 koní, pro letošek však doznala přemapování řídicí jednotky. Je však otázkou, zda homologační pravidla nárůst u 3,8litrového přeplňovaného osmiválce dovolí, či zda McLaren mohl provést pouze změny v průběhu výkonu v nižších spektrech otáček.
Úpravy softwaru ovšem nejsou jedinou modernizací. MP4-12C GT3 modelového roku 2013 bude rovněž těžit z revidované elektroniky, upraveného chladicího systému a nových nárazníků. Nová je také kapota, kde jsou patrné ventilační otvory. Díky tomu by již nemělo docházet k přehřívání, čímž se McLaren stane konkurenceschopnějším v místech s poněkud teplejším klimatem.
Ke změnám pak dojde i mezi zákaznickou skupinou. Zatímco totiž loňská verze byla k dispozici pouze evropským týmům GT, pro letošek může po McLarenu sáhnout kdokoliv od profesionálů až po obyčejné sběratele či závodníky z jiných divizí. I díky tomu nakonec za volantem skončí Sébastien Loeb, jehož závodní tým kupuje hned dva exempláře.
Ceny startují na částce 325 000 GBP (cca 9,5 milionu korun), přičemž kromě výše zmíněného dostáváte také šestistupňovou sekvenční převodovku, 18palcová kola se závodními pneumatikami, stavitelný podvozek, závodní brzdy Akebono, 120litrovou palivovou nádrž nebo volant kopírující pracovní náčiní Jensona Buttona ve formuli 1.
Změny na závodním McLarenu MP4-12C GT3 jsou nepatrnější na přední kapotě, která se pyšní ventilačními otvory zlepšujícími chlazení
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 8 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 9 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 11 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
dnes
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.03. 22:46 - Zajda
- Politický koutek 05.03. 22:38 - HondaMan
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda