Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1: finální dynamika zveřejněna, stovku dá za 2,8 s
21.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský hybridní supersport se rozjede na 300 km/h za pouhých 16,5 s, na 350 km/h ho zastaví omezovač. Z třístovky pak zastaví na 246 metrech.
Není tomu dlouho, co jsme zmiňovali zahájení výroby britského hybridního supersportu McLaren P1. Ten se nyní již vydal k prvním zákazníkům, což automobilka nedoplnila krátkým tiskovým prohlášením a jednou slavnostní fotkou, nýbrž zveřejněním kompletních technických dat. Ty mají očividně za úkol přilákat novou klientelu, neboť rozebráno ještě nebylo všech 375 plánovaných exemplářů.
Základem každého supersportu jsou samozřejmě údaje o zrychlení, proto začneme s nimi. Tak tedy, stovku McLaren P1 pokoří za 2,8 sekundy, dvoustovku za 6,8 sekundy a třístovku za 16,5 sekundy. Kromě toho zvládne pokořit čtvrtmíli (0-400 metrů) za 9,8 sekundy při rychlosti 245 km/h, zatímco maximální tempo bylo elektronicky omezeno na 350 kilometrů v hodině.
Při těchto hodnotách by pro vůz nemělo být problémem pokoření rekordu Porsche 918 Spyder z Nürburgringu, neboť německý supersport je jak pomalejší (dvoustovku dává za 7,9 sekundy a třístovku za dlouhých 23 s), tak i těžší. Aktuálně však ani jeden handicap německému hybridu nevadil, neboť pod sedm minut se dostal jako první. Navíc je otázkou, jak moc velká je „udržitelnost” zmíněných hodnot. Jak víme, P1 je hybridní a energii z akumulátorů donekonečna drancovat nejde...
Působivá je rovněž decelerace McLarenu. Ze třístovky vůz zastaví na 246 metrech, což mu trvá pouhých 6,2 sekundy. Stejná disciplína ze dvoustovky pak zabere 116 metrů a 4,5 sekundy, zatímco ze stovky karbon-keramické brzdy zabrzdí model P1 na 30,2 m, tedy o sedm metrů dříve než běžný sedan. Potřeba je přitom jen 2,9 s.
Úplně nereálná by nemusela být ani udávaná spotřeba, ačkoliv při jízdě 8,3 l/100 km můžete rovnou zapomenout na výše uváděné zrychlení, s takovou spotřebou se jistě nerozjedete ani na sotvku. Ve srovnání s takovým Porsche, které se chce pohybovat pouze na 3,3 l/100 km, je ovšem McLaren ve svém tvrzení mnohem reálnější. Čistě na elektřinu má vůz ujet 11 km, o dost méně než německý sok, což znovu zvedá otazníky nad dlouhodobostí zmiňované dynamiky.
Dodat již můžeme pouze tolik, že aktuálně zabere výroba jednoho exempláře 82 specializovaným technikům přibližně 17 dní, přičemž jen samotné lakování aerodynamické karoserie si vyžádalo tři dni. Navíc většina zákazníků touží po personalizaci u divize McLaren Special Operations, která výrobní proces prodlužuje.
Britská automobilka přesto doufá, že při plném naběhnutí výroby bude montáž jednoho vozu hotová za pouhý jeden den. Ukončení celého procesu se plánuje na polovinu roku 2015, kdy by brány Wokingu měl opustit poslední exemplář. Všech 375 kousků přitom bude vybaveno pouze levostranným řízením.





McLaren P1 již zamířil k prvním zákazníkům, nové má nalákat kompletními technickými parametry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva