Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1: finální dynamika zveřejněna, stovku dá za 2,8 s
21.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský hybridní supersport se rozjede na 300 km/h za pouhých 16,5 s, na 350 km/h ho zastaví omezovač. Z třístovky pak zastaví na 246 metrech.
Není tomu dlouho, co jsme zmiňovali zahájení výroby britského hybridního supersportu McLaren P1. Ten se nyní již vydal k prvním zákazníkům, což automobilka nedoplnila krátkým tiskovým prohlášením a jednou slavnostní fotkou, nýbrž zveřejněním kompletních technických dat. Ty mají očividně za úkol přilákat novou klientelu, neboť rozebráno ještě nebylo všech 375 plánovaných exemplářů.
Základem každého supersportu jsou samozřejmě údaje o zrychlení, proto začneme s nimi. Tak tedy, stovku McLaren P1 pokoří za 2,8 sekundy, dvoustovku za 6,8 sekundy a třístovku za 16,5 sekundy. Kromě toho zvládne pokořit čtvrtmíli (0-400 metrů) za 9,8 sekundy při rychlosti 245 km/h, zatímco maximální tempo bylo elektronicky omezeno na 350 kilometrů v hodině.
Při těchto hodnotách by pro vůz nemělo být problémem pokoření rekordu Porsche 918 Spyder z Nürburgringu, neboť německý supersport je jak pomalejší (dvoustovku dává za 7,9 sekundy a třístovku za dlouhých 23 s), tak i těžší. Aktuálně však ani jeden handicap německému hybridu nevadil, neboť pod sedm minut se dostal jako první. Navíc je otázkou, jak moc velká je „udržitelnost” zmíněných hodnot. Jak víme, P1 je hybridní a energii z akumulátorů donekonečna drancovat nejde...
Působivá je rovněž decelerace McLarenu. Ze třístovky vůz zastaví na 246 metrech, což mu trvá pouhých 6,2 sekundy. Stejná disciplína ze dvoustovky pak zabere 116 metrů a 4,5 sekundy, zatímco ze stovky karbon-keramické brzdy zabrzdí model P1 na 30,2 m, tedy o sedm metrů dříve než běžný sedan. Potřeba je přitom jen 2,9 s.
Úplně nereálná by nemusela být ani udávaná spotřeba, ačkoliv při jízdě 8,3 l/100 km můžete rovnou zapomenout na výše uváděné zrychlení, s takovou spotřebou se jistě nerozjedete ani na sotvku. Ve srovnání s takovým Porsche, které se chce pohybovat pouze na 3,3 l/100 km, je ovšem McLaren ve svém tvrzení mnohem reálnější. Čistě na elektřinu má vůz ujet 11 km, o dost méně než německý sok, což znovu zvedá otazníky nad dlouhodobostí zmiňované dynamiky.
Dodat již můžeme pouze tolik, že aktuálně zabere výroba jednoho exempláře 82 specializovaným technikům přibližně 17 dní, přičemž jen samotné lakování aerodynamické karoserie si vyžádalo tři dni. Navíc většina zákazníků touží po personalizaci u divize McLaren Special Operations, která výrobní proces prodlužuje.
Britská automobilka přesto doufá, že při plném naběhnutí výroby bude montáž jednoho vozu hotová za pouhý jeden den. Ukončení celého procesu se plánuje na polovinu roku 2015, kdy by brány Wokingu měl opustit poslední exemplář. Všech 375 kousků přitom bude vybaveno pouze levostranným řízením.





McLaren P1 již zamířil k prvním zákazníkům, nové má nalákat kompletními technickými parametry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 10 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
před 5 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 6 hodinamiPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
před 8 hodinamiŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
před 9 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva