Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1: lovec prestižních skalpů vchází do ringu
18.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čtrnáct let trvalo McLarenu, než postavil nástupce svého času nejrychlejšího vozu světa. Model P1 má stejně neskromné ambice.
Rozvleklé čekání na novou vlajkovou loď britské sportovní značky McLaren poněkud překvapivě skončilo. Původně jsme si mysleli, že odhalení reinkarnovaného modelu F1 proběhne až příští týden v Paříži, během dnešního dne se ale objevilo několik náznaků, že bychom mohli vidět novinku na prvních fotografiích již dnes. Stalo se.
Především bychom měli upozornit, že celokarbonový stroj s částečně lakovanou karoserii je pouze koncept a jeho design - přestože vypadá uceleně - je prozatím ve vývoji a než dorazí produkční verze, může se ještě leccos změnit. Prodej supersportu, který nakonec nese označení P1 a nikoli P12, by měl odstartovat přibližně za dvanáct měsíců, tedy v době, kdy bude McLaren slavit půlstoletí své existence.
Jeho cena je neznámá, odhaduje se ale na částku 800 tisíc liber, v přepočtu necelých 25 milionů korun, přičemž celková produkce by podle britského Autocaru neměla přesáhnout 500 kusů. Pokud máte dojem, že jde o poněkud rezervované číslo, je to v naprostém pořádku, z předchozího F1 vzniklo jen něco málo přes stovku exemplářů včetně testovacích prototypů.
McLaren popisuje své nové dítě jako produkt, který ztělesňuje „technologickou a duchovní inspiraci závodní divizí“ a generální ředitel Ron Dennis také přihodil pár velkých vět: „P1 bude výsledkem našich padesátiletých zkušeností ze závodění a historie výroby silničních aut. Před dvaceti lety jsme s modelem F1 pozvedli laťku výkonů supersportů, dnes je našim cílem opět nově definovat pravidla.“
Jak toho chce vůz s délkou menší než Porsche 911 dosáhnout? Jednak nízkou hmotností. Říká se, že P1 by měl mít méně než 1 300 kg, přičemž základní monokok vyrobený z uhlíkových kompozitů bude propojený s hliníkovými pomocnými rámy vpředu i vzadu.
P1 dále vymění atmosférickou V12 za přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3,8 l a původem z MP4-12C. Výkon spalovacího agregátu se má vyšplhat až na 800 koní při 9 000 otáčkách za minutu a elektromotor ve spojení se systémem KERS ne nepodobným tomu, který se používá v monopostech F1 by měl přidat dalších cirka 160 koní. Zrychlení na stovku má vůz zvládnout za méně než tři vteřiny a maximální rychlost se odhaduje na 385 km/h.
McLaren se netají tím, že absolutní rychlost nebyla při stavbě prioritou. Mnohem důležitější pro konstruktéry a vedení automobilky bylo navrhnout a vyrobit nejrychlejší automobil v reálném světě na okreskách i závodních okruzích. P1 si v tomto směru pomůže nejen aktivním podvozkem, ale také aktivními aerodynamickými prvky.
A ještě jedna zajímavost. Jeden z účastníků privátní prezentace McLarenu na nedávném Pebble Beach v Kalifornii poznamenal, že vůz nemá klasická skla. Místo nich má P1 dostat speciální akrylátová okna, která jsou nejen lehčí, ale umožní vypustit z výbavy stěrače. Uvidíme...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.






Pokud McLaren P1 skutečně nabídne prozatím spekulativní parametry, bude mít 740 koní na tunu
Zdroje: McLaren Automotive, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo je Mattia Rato? 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
Nejčtenější články
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
