Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P13 se ukáže v Ženevě 2015, nakonec nabídne 500 koní
25.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní model britské značky chce sprintovat z klidu na stovku pod 4 sekundy. Jeho cena přitom bude začínat na 3,6 milionech korun.
O novém McLarenu s kódovým označením P13 se nezmiňujeme poprvé, nově však máme k dispozici informace, které nám chystaný základní model britské automobilky popisují lépe než ty předchozí. V prvé řadě totiž upřesňují debut, k němuž původně mělo dojít již loni. Posléze byla citována Ženeva, tam se však nakonec ukázal o trochu výše postavený McLaren 650S. Výstaviště Palexpo je pak ostatně zasvěceno i premiéře malého kupé, počkat si ovšem musíme do příštího roku.
Sami jsme přitom zvědavi především na název, neboť u britské automobilky člověk nikdy neví. Její moderní prvotina MP4-12C totiž odrážela složitou strukturu uvnitř automobilky, zmíněný model 650S pak odkazuje na množství koní pod kapotou, zatímco Hybridní P1 do značné míry odráží legendární supersport F1. To ve výsledku znamená značný rozptyl, díky čemuž novinka klidně může odrážet i iniciály šéfa firmy Rona Dennise.
Zatímco ovšem na název si musíme počkat, v případě pohonné jednotky je vše jasné. Stejně jako zbytek portfolia dostane i McLaren P13 přeplňovaný 3,8litrový osmiválec. Jeho výkon by ovšem měl být snížen přibližně na 500 koní. Jelikož ovšem bude menší a lehčí než MP4-12C (původně označený jako P11), stále zvládne stovku pod čtyři sekundy. Mimo to by ovšem měl nabídnout i jízdní vlastnosti ostré jako břitva.
Po stránce designové pak asi nebude překvapením, když výsledná stylizace bude vycházet ze zbytku portfolia. Základní cenu ovšem novinka výrazně sníží na 109 000 GBP (cca 3,6 milionu korun), díky čemuž bude o nějakých 800 tisíc Kč levnější než Porsche 911 Turbo, proti kterému je zaměřena. Zřejmě tedy nebude těžké splnit plány, které od roku 2016 počítají s prodejem minimálně 4 000 kusů ročně. Zvláště, když v to je započítán i zbytek portfolia.

Nový model s kódovým označením P13 bude do značné míry kopírovat vzhled zbytku portfolia



Testovací muly nám toho zatím mnoho neukazují, maskují se totiž upravenou karoserií McLarenu MP4-12C
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
