Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren přiveze do Ženevy radikální přírůstek řady Sport Series, kombi
20.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze by měla okouzlit zcela jiné zákazníky než již odhalené kupé 570S. Sdílet s ním však bude uprostřed usazený motor i vzhůru výklopné dveře.
Jen před pár dny McLaren odhalil veškeré technické parametry nového kupé 570S. Souběžně s tím zahájil i mezinárodní uvedení na trh, pročež se pár našich kolegů mohlo posadit za volant modelu, který by měl ukrást zákazníky Porsche 911. Jen na jednoho zástupce se ovšem řada Sport Series neomezí, přičemž za chystaným rozšířením nebude stát pouze příchod verze 540C nebo Spideru. Šéfdesignér značky Frank Stephanson totiž naznačil, že již v březnu se v Ženevě dočkáme radikálního přírůstku.
Tímto vozem nejspíše nebude nic jiného než kombi resp. Shooting Brake, tedy jakési třídvéřové kupé-kombi ve stylu Ferrari FF, o kterém se spekuluje již více než tři roky. McLaren přitom od počátku naznačoval, že nehodlá přivést na svět konkurenci přímo pro FF alespoň v rámci ceny, která se pohybuje okolo sedmi milionů korun. Místo toho by praktičtější karosářská varianta měla spadat právě do spektra zmiňovaného Porsche 911, načež můžeme počítat s nějakými 4 miliony.
Stejně jako více i méně výkonná kupátka bude i nová karosářská varianta poháněna uprostřed usazeným 3,8litrovým přeplňovaným osmiválcem, což okamžitě vzbudilo pochybnosti ohledně možného ohřívání nákladu. Nicméně již takové Porsche Cayman nám ukázalo, že daná koncepce není problémem. Stephanson pak dodává, že „o čemkoliv si myslíte, že jsou limity, limity nejsou, alespoň ne pro McLaren. Nic není nemožné.“
Mimo to šéfdesignér značky uvedl, že „půjde o vůz, ze kterého vám spadne čelist. Je překrásný. Nechceme ovšem, aby kradl zákazníky již odhaleným verzím, pročež tu musí být dva zcela odlišné příběhy. Bude to zkrátka úplně jiný druh vozu, který okouzlí jiné klienty. Zatímco tedy někteří se nechají zlákat McLarenem 570S, ostatní sáhnou po modelu 570-něco. Překrývat se zkrátka nebudou.“
Na novinku jsme tedy zvědavi, přestože ve výsledku by zas až tak odlišná od kupé být neměla. Zachovány totiž kromě usazení motoru budou i vzhůru výklopné dveře a také pouhá dvojice sedadel. Změn se tak dočká hlavně karoserie, u které se počítá s výměnou panelů ve střední a zadní části. To přitom velmi snadno umožní opětovné užití karbonového monokoku, jímž disponují všechny vozy značky.
Ani praktickou verzí Shooting Brake by ovšem expanze řady Sport Series neměla skončit. V kuloárech se totiž začalo šuškat také o variantě Longtail, která by šla ve stopách většího (a již vyprodaného) modelu 675LT. Tiskový mluvčí britské automobilky Wayne Bruce sice její příchod v nejbližší době vyloučil, nicméně naznačil, že do budoucna by nemuselo jít pouze o spekulaci.
Všechny tyto kroky mají napomoci značce dosáhnout prodejní kapacity 4 000 exemplářů ročně, přičemž tento výsledek by měl být dosažen již v roce 2017. S ohledem na zájem, který vzbudil nový McLaren 570S, jenž je vyprodaný již do půlky příštího roku, ovšem rozhodně nejde o nereálné plány.


Zvažované kombi McLarenu se již před třemi roky ukázalo na neoficiálních ilustracích
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva