Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes A 180 CDI oficiálně s motorem Renault a spotřebou 3,8 litru na sto
15.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedes potvrdil, že jedno z provedení nové třídy A dostane dieselový motor Renault. Označení BlueEfficiency si ale nevysloužil.
Tato zpráva nepřichází jako blesk z čistého nebe, jaksi polooficiálně jsme ji zmínili již krátce po premiéře nového Áčka. Naše informace tedy byly v zásadě správné, detaily jsou nakonec ale přece jen trochu odlišné, a tak si je pojďme projít.
Předně, vůz ponese označení A 180 CDI a tím bude trochu mást tělem. Úplně stejně se totiž bude jmenovat i pokud se pod jeho kapotou objeví motor Mercedes OM 651, který bude disponovat zdvihovým objemem 1 796 cm3, výkonem až 80 kW (109 koní) v rozmezí 3 200 a 4 600 ot./min a točivým momentem nejvýše 250 Nm někde mezi 1 400 a 2 800 ot./min.
My ale dnes mluvíme o jiném A 180 CDI, které by se klidně mohlo jmenovat A 150 dCi - pod jeho kapotou se usídlí motor Renaultu o zdvihovém objemu 1 461 cm3, maximálním výkonu stejných 80 kW (109 koní) při 4 000 ot./min a točivém momentu až 260 Nm v rozmezí 1 750 a 2 500 ot./min, kterému Mercedes říká OM 607.
Mumláte si něco o prasátku a orientaci? Odlišit obě verze bude nakonec docela snadné - ta s motorem dCi bude dodávána výlučně s šestistupňovou manuální a ta se „skutečným CDI” pak pouze se sedmistupňovou automatickou převodovkou se dvěma spojkami.
Motor Renaultu sází nejen na nízký zdvihový objem v kombinaci s větším turbem s variabilní geometrií lopatek, ale také na nižší hmotnost (je o 30 kg lehčí než OM 651) a Mercedes jej dále osadil dvouhmotovým setrvačníkem, kterým u Renaultu nedisponuje. Odlišné jsou i další drobné detaily, my ale dodáme už jen tolik, že od Mercedesu si vysloužil také jeho vlastní systém start and stop.
Dynamickými parametry ani jedné z těchto verzí se Mercedes nepochlubil, konstatuje však, že se provedení s motorem od Renaultu pochlubí spotřebou jen 3,8 litru nafty na 100 km a bude tak absolutně nejúspornějším sériově vyráběným Mercedesem všech dob. Co je v dnešní bláznivé době také podstatné, tato spotřeba znamená emise CO2 jen 98 g/km a to vozu zajistí v některých zemích rozličné daňové úlevy.
Abychom byli úplní, „větší” A 180 CDI spotřebuje 4,1 litru nafty na sto, což odpovídá 109 gramům CO2 na kilometr.
Oba agregáty by měly být k dispozici od začátku prodejů.

Pokud byste dali raději na vizuální rozlišení, pak takto vypadá motor OM 607 (Renault)...
...a toto je pro úplnost benzinový čtyřválec M270
Již známé snímky nového Mercedesu třídy A
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 10 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 28 minutamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, majitel si ho nechal spravit za 26 korun
před 3 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 5 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 6 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 19:25 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 06.16. 18:18 - jerry
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam