Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s
12.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno, + video) 360koňový Mercedes A45 AMG vám můžeme nyní představit se všemi oficiálními fotkami, videem i specifikacemi.
Doplněno 13.2., 11:00: Původně předčasné odhalení ostrého Áčka jsme nyní doplnili kompletními oficiálními materiály a technickými daty.
Oficiální stránka koncernu Daimler AG, zajištující kompletní tiskový servis, se ještě včera věnovala užitkovým nákladním automobilům a autobusům, dnes je aktuální téma poněkud jiné. Přesně jak jsme předpokládali, Mercedes po neplánovaném úniku nejdůležitějších informací a většiny připravených fotografií dlouho neváhal a zveřejnil ke své sportovní novince A45 AMG kompletní zprávu.
Nový ostrý hatchback s třícípou hvězdou na masce chladiče rozhodně nepatří k neočekávaným novinkám. Jeho příchod několikrát avizovala samotná automobilka, design s výraznějšími nárazníky, většími koly a upraveným podvozkem odhalily četné špionážní snímky a informátoři a současně jsme se dověděli také přibližné parametry jeho motoru. Finální, oficiálně potvrzená data se nakonec ukázaly být nepatrně vyšší.
Mercedes původně naznačoval výkon motoru (o hmotnosti 148 kilogramů) 355 koní, nakonec má však jeho hot hatch třídy A až 265 kilowattů, tedy 360 koní při rovných 6 000 otáčkách za minutu a 450 newtonmetrů v rozmezí od 2 250 do 5 000 ot./min. Při objemu 1 991 cm3 to znamená litrový výkon až 181 koní na litr, což ale zase při pohledu na maximální plnicí tlak turbodmychadla nepřekvapuje - do válců umí pumpovat vzduch pod tlakem 1,8 baru. Nejvyšší otáčky agregátu s vrtáním 83 mm a zdvihem 92 mm činí 6 700 ot./min.
Čtyřválec s jedním turbodmychadlem typu twin-scroll pracuje s piezoelektrickými vstřikovači, dostal kovanou klikovou hřídel, kované písty a jiné pístní kroužky snižující tření. Základní komponenty chladícího okruhu pochází podle Mercedesu z modelu SLS AMG, kompletně nový je pak výfukový systém s elektronicky řízenými klapkami regulujícími protitlak, které se rovněž mají postarat o patřičný zvukový doprovod.
Vůz je vybaven sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku AMG Speedshift DCT s řazením pádly pod volantem, která kromě jiného pracuje se synchronizačními kroužky s karbonovým obložením. Na stovku se auto i pomocí pohonu všech kol (AMG 4MATIC s vícelamelovou spojkou) dostane za 4,6 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na tradičních 250 km/h.
Přes tyto výkony vychází průměrná spotřeba podle evropského normovaného testu pouze na 6,9 až 7,1 litru na 100 kilometrů (rozpětí závisí patrně od výbav a pneumatik), což je vpravdě neuvěřitelně málo. Vzhledem k metodice proto doporučujeme podívat se později na hodnoty americké EPA, která se reálu přece jen přibližuje poněkud více.
Automobilka změny na podvozku nepopisuje konkrétními čísly, pouze uvádí, že vůz dostal jiné tlumiče, nové pružiny, pevnější stabilizátory, tvrdší silentbloky a tužší svislé čepy řízení. Robustněji dimenzovaná jsou rovněž ložiska a pomocné rámy náprav jsou lépe ukotvené ke karoserii. Značně přepracován byl také brzdový systém. Konstruktéři použili chlazené a odvrtávané kotouče o průměru 350 mm vpředu a 330 mm vzadu. Kola jsou osmnáctipalcová s pneumatikami o rozměru 235/40 R18, za příplatek pak bude Mercedes dodávat devatenáctky.
Rival BMW M135i xDrive a Audi RS3 bude před veřejností oficiálně odhalen na ženevském autosalonu. Objednávky prý začne automobilka přijímat na vybraných trzích již v dubnu, cena už se také párkrát skloňovala. Podle britského Autocaru by měla být někde mezi zmiňovaným mnichovským hatchbackem a strojem z Ingolstadtu, což by znamenalo částku kolem 1,3 milionu korun.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
























Příplatkový sportovní paket, který by měl posunou maximální rychlost vozu z 250 na 270 km/h, automobilka prozatím nepotvrdila
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 9 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Pokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 2 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 3 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 5 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 6 hodinamiČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva