Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko potvrzeno, chce překonat Audi RS3
12.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mercedes a jeho A 45 AMG s pohonem všech kol má spadeno především na Audi RS3, v hledáčku je ale i BMW M135i. Už teď o něm víme mnohé.
Německý koncern Daimler odtajnil pár technických podrobností k připravovanému Mercedesu A 45 AMG. Vůbec první sportovní model z Affalterbachu s motorem uloženým napříč dostane radikálně upravený dvoulitrový čtyřválec série M270, který byste našli také ve standardním modelu A 250. Místo 211 koní ale bude schopen nabídnout až 335 koní a točivý moment „přes 400 newtonmetrů“.
„Našim cílem bylo vyrovnat se s větším pětiválcovým turbomotorem použitým v RS3,“ řekl pro britský Autocar Tobias Mörs, šéf vývoje AMG. To se téměř podařilo, Audi ve svém über-hatchbacku nabízí 340 koní a 450 newtonmetrů, což jsou čísla velmi blízká také novému BMW M135i s 320 koňmi a identickým točivým momentem 450 Nm.
Novinka srovná krok se zbytkem německé prémiové nižší střední třídy nejen svými výkony, ale také technikou. Mercedes A 45 AMG totiž dostane sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku 7G-DCT a pohon všech kol využívající vícelamelovou spojku Haldex. Aby vůz svým chováním alespoň částečně připomínal zbytek modelů AMG, systém bude pod zatížením posílat výkon především na kola zadní nápravy.
Dynamické parametry novinky potvrzeny nebyly, Autocar nicméně tvrdí, že jejich zdroje v AMG potvrzují čísla podobná BMW M135i. Maximálka 250 km/h je samozřejmost, z 0 na 100 km/h to A 45 potrvá cirka 5,1 sekundy. A protože Mercedes nemůže ignorovat ani pokuty za vyšší než nadlimitní emise, vůz dostane všechny dostupné prvky fungující při normovaných testech spotřeby jako třeba stop-start nebo „chytrý“ management alternátoru. Mercedes tvrdí, že A 45 AMG bude neúspornějším modelem ve svém segmentu, přesná čísla ale prozatím neuvedl.
Ve snaze vytvořit z nejmenšího modelu AMG lídra třídy také co do ovladatelnosti, konstruktéři zásadně přestavěli rovněž zavěšení nejostřejšího Áčka. A 45 AMG dostalo tlustší stabilizátory, tužší pružiny i tlumiče a výrazně byla pozměněna také kvalita silentbloků, a přestože ramena jsou identická s modelem A 250, byl rozšířen rozchod kol na přední i zadní nápravě. Ladění vozu posléze probíhalo kromě jiného také na Nürburgringu, což ostatně potvrzují i mnohé špionážní snímky těžce maskovaného vozu tam pořízené.
Řízení zůstalo spřaženo s elektro-mechanickým posilovačem řízení, ale podle lidí od Mercedesu bylo přepracováno tak, aby byl odpor ve volantu hutnější a kolem středové polohy citlivější. Modifikací prošly i brzdy, které dostaly výkonnější třmeny a odvrtávané, vnitřně chlazené kotouče.
Vůz se bude od svých sourozenců pochopitelně odlišovat také vizuálně. Součástí balíčku bude hlubší přední nárazník s výraznějšími vstupy pro vzduch, vytažené blatníky, jiné prahy, nový zadní nárazník s difuzorem, charakteristické koncovky výfuku nebo střecha prodloužená do zadní odtrhové hrany. Kabina na oplátku dostane výrazná sportovní sedadla.
Nejvýkonnější Mercedes třídy A se na trh dostane počátkem příštího roku za dosud neznámou cenu, odhaduje se ale základní částka přes milion korun.















Vzhled nejmenšího AMG odhalen ještě nebyl, ale logicky se předpokládá, že by mohl vypadat podobně jako sériové Áčko s AMG paketem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo je Mattia Rato? 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 4 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 6 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 7 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 9 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
