Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko potvrzeno, chce překonat Audi RS3
12.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mercedes a jeho A 45 AMG s pohonem všech kol má spadeno především na Audi RS3, v hledáčku je ale i BMW M135i. Už teď o něm víme mnohé.
Německý koncern Daimler odtajnil pár technických podrobností k připravovanému Mercedesu A 45 AMG. Vůbec první sportovní model z Affalterbachu s motorem uloženým napříč dostane radikálně upravený dvoulitrový čtyřválec série M270, který byste našli také ve standardním modelu A 250. Místo 211 koní ale bude schopen nabídnout až 335 koní a točivý moment „přes 400 newtonmetrů“.
„Našim cílem bylo vyrovnat se s větším pětiválcovým turbomotorem použitým v RS3,“ řekl pro britský Autocar Tobias Mörs, šéf vývoje AMG. To se téměř podařilo, Audi ve svém über-hatchbacku nabízí 340 koní a 450 newtonmetrů, což jsou čísla velmi blízká také novému BMW M135i s 320 koňmi a identickým točivým momentem 450 Nm.
Novinka srovná krok se zbytkem německé prémiové nižší střední třídy nejen svými výkony, ale také technikou. Mercedes A 45 AMG totiž dostane sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku 7G-DCT a pohon všech kol využívající vícelamelovou spojku Haldex. Aby vůz svým chováním alespoň částečně připomínal zbytek modelů AMG, systém bude pod zatížením posílat výkon především na kola zadní nápravy.
Dynamické parametry novinky potvrzeny nebyly, Autocar nicméně tvrdí, že jejich zdroje v AMG potvrzují čísla podobná BMW M135i. Maximálka 250 km/h je samozřejmost, z 0 na 100 km/h to A 45 potrvá cirka 5,1 sekundy. A protože Mercedes nemůže ignorovat ani pokuty za vyšší než nadlimitní emise, vůz dostane všechny dostupné prvky fungující při normovaných testech spotřeby jako třeba stop-start nebo „chytrý“ management alternátoru. Mercedes tvrdí, že A 45 AMG bude neúspornějším modelem ve svém segmentu, přesná čísla ale prozatím neuvedl.
Ve snaze vytvořit z nejmenšího modelu AMG lídra třídy také co do ovladatelnosti, konstruktéři zásadně přestavěli rovněž zavěšení nejostřejšího Áčka. A 45 AMG dostalo tlustší stabilizátory, tužší pružiny i tlumiče a výrazně byla pozměněna také kvalita silentbloků, a přestože ramena jsou identická s modelem A 250, byl rozšířen rozchod kol na přední i zadní nápravě. Ladění vozu posléze probíhalo kromě jiného také na Nürburgringu, což ostatně potvrzují i mnohé špionážní snímky těžce maskovaného vozu tam pořízené.
Řízení zůstalo spřaženo s elektro-mechanickým posilovačem řízení, ale podle lidí od Mercedesu bylo přepracováno tak, aby byl odpor ve volantu hutnější a kolem středové polohy citlivější. Modifikací prošly i brzdy, které dostaly výkonnější třmeny a odvrtávané, vnitřně chlazené kotouče.
Vůz se bude od svých sourozenců pochopitelně odlišovat také vizuálně. Součástí balíčku bude hlubší přední nárazník s výraznějšími vstupy pro vzduch, vytažené blatníky, jiné prahy, nový zadní nárazník s difuzorem, charakteristické koncovky výfuku nebo střecha prodloužená do zadní odtrhové hrany. Kabina na oplátku dostane výrazná sportovní sedadla.
Nejvýkonnější Mercedes třídy A se na trh dostane počátkem příštího roku za dosud neznámou cenu, odhaduje se ale základní částka přes milion korun.















Vzhled nejmenšího AMG odhalen ještě nebyl, ale logicky se předpokládá, že by mohl vypadat podobně jako sériové Áčko s AMG paketem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez těsně poražen Acostou včera 17:23
- Salač postoupil v Maďarsku přímo do Q2 včera 17:11
- Test Yamaha XSR 900 GP: kapotovaná nádhera včera 12:25
- Úvod na nové trati patřil Marcu Marquezovi včera 12:04
- Petr Najman a jeho tým se rozešli 21.8.2025
Nejnovější články
Kia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
před 43 minutamiTenhle italský bizár není ve skutečnosti až takový cirkus, jak se na první pohled může zdát
včeraMuž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
včeraČínské obdoby Porsche a Ferrari za cenu Škody míří do Evropy, už víme, kdy a kde se objeví nejdřív
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva