Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG C 63 Coupe DTM a Edition 1: méně kilo i více stylu pro ostré C
4.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové varianty třícípé hvězdy dostaly do vínku matně šedý lak se žlutými pruhy. Závoďák se pak pyšní jen 490 koňmi, ovšem v kombinaci s 1 120 kg.
Německá automobilka s třícípou hvězdou ve znaku nás v poslední době zásobuje spoustou novinek, zvláště v případě třídy C. Nejprve jsme si tak mohli představit standardní kupé, posléze přišla na řadu varianta z Affalterbachu. Tou se budeme zabývat i dnes, neboť odhalena byla závodní verze, která již příští rok zasáhne do Mistrovství cestovních vozů DTM.
Oproti standardu můžeme počítat s rozšířenou karoserií, která se pyšní řádně nafouklými blatníky. Pod nimi se pak skrývají 18palcová kola s pneumatikami o rozměru 300/680 vpředu a 320/710 vzadu. Mimo to vůz dostal do vínku i agresivně střižený přední nárazník s přídavnými stabilizátory, rozšířené boční prahy nebo rozměrný zadní difuzor a přítlačné křídlo.
Samotná karoserie plně odpovídá specifikacím DTM, přičemž kapota motoru, dveře, boční panely i blatníky jsou vyrobeny z karbonu. Ze stejného materiálu je pak i monokok, hřídel, brzdy či třílamelová spojka. Uvnitř pak nechybí ocelová ochranná klec, přičemž celý komplet váží 1 120 kg. O pohon se pak stará čtyřlitrový osmiválec o výkonu 490 koní a 500 Nm.
Veškerý výkon přenáší na zadní kola šestistupňová napříč namontovaná sekvence, jízdní dynamiku ovšem značka momentálně nezveřejnila. Chytřejší bychom ovšem mohli být v zimě, kdy se odehrají první testy. Přesunout se tak můžeme k silničním modelům C 63 Coupe a C 63 S Coupe Edition 1, které byly inspirovány především vzhledem závodního speciálu.
Výkonnější provedení, v jehož případě zmiňovaný přeplňovaný motor V8 generuje až 510 koní výkonu, může po stránce mechanické počítat s karbon-keramickými brzdovými kotouči. Zvenčí se pak pyšní matným šedým lakem Magno Selenite Grey, s nímž kontrastují žluté pruhy táhnoucí se přes kapotu a boky. Mimo to nechybí žlutá linka ani na kovaných ráfcích.
Pro méně potentní provedení, které počítá s 476 koňmi, je k dispozici standardní lak s grafitově šedými kontrastními pruhy. Za příplatek je ale možné sáhnout po zmiňovaných karbonových brzdách, mimo to pak obě varianty můžete ozdobit paketem AMG Aerodynamics zahrnujícím čelní lízátko nárazníku, výraznější prahy a zadní křidélko.
Do kabiny se pak nastěhovala sportovní sedadla AMG Performance či kožené čalounění, které počítá s kontrastními žlutými švy. Volant se zploštělou spodní částí pak byl potažen mikrovláknem Dynamica. Tím ale rozdíly končí, s cenami nás třícípá hvězda nejspíše seznámí ve Frankfurtu nebo krátce po něm.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.














Mercedes-AMG C 63 Coupe Edition 1 se evidentně inspiroval závodním provedením DTM
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
