Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG E 63 S Kombi je venku jako nejrychlejší sériový kombík světa
2.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejrychlejší praktik může mít ve verzi S až 612 koní, které posílá na všechna čtyři kola. S touto výbavičkou si se stovkou poradí za pouhé 3,5 sekundy.
Nová generace Mercedesu E Kombi byla odhalena již před nějakým časem a souběžně s běžnými modely byla do světa poslána také varianta z Affalterbachu. Šlo ovšem o šestiválcové provedení, jehož 401 koní nemusí někomu stačit. A právě proto tu máme vrcholné verze E 63 a E 63 S, které stejně jako v případě spřízněného sedanu pod kapotou zaměstnávají přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.
Nová pohonná jednotka nahradila předchozí 5,5litrovou a kde ztratila na objemu, tam přidala na síle. Základní E 63 má výkon 571 koní a 750 Nm točivého momentu, jenž již standardně míří na všechna čtyři kola skrze devítistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift MCT. Zrychlení zabere 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
Provedení E 63 S je na tom samozřejmě o trochu lépe, díky 612 koním a 850 Nm zvládá akceleraci na stovku o desetinu rychleji. Tedy za 3,5 s a prý vůbec nejrychleji mezi sériově vyráběnými kombi a asi to bude pravda - Audi RS6 Avant tím vyrovnává a nic rychlejšího nás nenapadá. Nejvyšší rychlost je v Evropě i nadále omezena na 250 km/h, nicméně v Americe může vrcholné kombi třícípé hvězdy počítat dokonce až s dvěstědevadesátkou. Této mety lze dosáhnout i v Evropě, ale jen s příplatkovým AMG Driver's paketem.
Hmotnost obou vozů narostla na 2 060, respektive 2 070 kilogramů včetně kapalin a řidiče, proto bylo posíleno i brzdové ústrojí. Základ disponuje 360milimetrovými kotouči, verze S pak dokonce 390milimetrovými. Kromě toho je ovšem možné za příplatek sáhnout po karbon-keramických kotoučích o rozměru 402 mm vpředu a 360 mm vzadu.
Podvozek je standardně vybaven vzduchovým odpružením a adaptivními tlumiči, jež lze nastavit v režimech Comfort, Sport a Sport Plus. Mercedes-AMG E 63 zaměstnává mechanický samosvor, u „eSka“ má elektronické ovládání. Také je vybaveno dynamickými úchyty motoru, variabilní řízení je ovšem již součástí obou variant, stejně jako třístupňové ESP.
Také podle vzhledu poznáte silnější varianty. Mají nafouklé a o 27 milimetrů rozšířené blatníky, do jejichž vrcholku vůbec poprvé u kombíku s logem AMG zasahuje kapota. Tento styl přitom nejpraktičtější varianta převzala od kupé. Mimo to dorazily agresivnější nárazníky, mohutnější boční prahy, výraznější střešní spoiler či zadní difuzor lemovaný na každé straně dvojicí koncovek výfuku.
Uvnitř na vás čekají zejména sportovní přední sedadla s výrazným bočním vedením, volant se zploštělou spodní částí a šedým páskem označujícím středovou polohu či karbonové dekory. Dále nechybí 12,3palcový digitální přístrojový štít, který je samozřejmě sériovou výbavou. Zavazadelník má objem 640 až 1 820 litrů.
Tak jako obvykle bude navíc rok od zahájení prodeje k dispozici provedení Edition 1, jež lze ozdobit exkluzivním lakem designo selenite grey magno či designo night black magno. S nimi korespondují šedé grafické polepy či 20palcová kovaná kola vyvedená v matné černi. Dovnitř se pak nastěhovalo černé kožené čalounění nappa, které dekorují žluté švy.
Výstavní premiéra nového Mercedesu-AMG E 63 Kombi proběhne za měsíc v Ženevě, prodej pak odstartuje již v dubnu. Na své vozy si ovšem zákazníci budou muset počkat až do června, neznámé jsou prozatím i ceny.



















Díky zrychlení z klidu na stovku za 3,5 sekundy je Mercedes-AMG E 63 S Kombi nejrychlejším praktikem na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
