Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E kombi je venku. Kufr má menší a přesto největší
6.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zavazadelník nové třídy E kombi je sice menší než dříve, i tak je ale mezi přímými konkurenty největší. A prý se do něj vejde i europaleta.
Očekávané se stalo skutkem - Mercedes-Benz po po sérii upoutávek odhalil kombík třídy E generace S213, který označuje za nejchytřejší kombi ve své historii. Není ale největší, alespoň objemem zavazadlového prostoru, protože v této oblasti na předchůdce ztrácí 25 litrů ve standardní konfiguraci a 130 litrů se sklopenými sedačkami. Z konkurence je ale stále největší.
U kombíku zavazadlovým prostorem nezačínáme náhodou, je to klíčová vlastnost. Pod rolovacím platem je 670 litrů, méně než u generace S212, jak stojí i výše. Audi A6 Avant však nabídne o 105 litrů méně, BMW řady 5 Touring o 110 litrů méně. Po sklopení zadních sedaček, které jsou sklopné v poměru 40/20/40, je k dispozici 1 890 litrů prostoru, což je opět méně než u S212, ale více než u konkurence. Oproti ní bude mít kombík třídy E další eso v rukávu - dvě přídavné sedačky do zavazadelníku mezi příplatky. A podle Mercedesu se mezi zadní podběhy vejde standardní europaleta, šířka je tu 110 cm.
Důvod pro menší zavazadelník je zčásti i v designu nového vozu. Od přídě až po B-sloupek je to dobře známá třída E W213, věci se začnou dít až v zadní půlce auta. Pochopitelně jsou jinak tvarované dveře, zavazadelník má svá boční okna a je tu také prodloužená střecha s hliníkovými ližinami. Záď je méně krabicoidní než u předchůdce, ovšem její design, především v oblasti zadních světel, je poněkud diskutabilní.
Se zavazadelníkem se pojí několik chytrých řešení, které ale nejsou zas tak velkými novinkami. Vozy vybavené systémem bezklíčového přístupu budou mít i bezdotykové otvírání pátých dveří - po zamávání nohou pod nárazníkem se dveře otevřou. A rolovací plato po D-sloupcích vyjede nahoru, aby byl do zavazadelníku lepší přístup. Elektrické bude i jeho stahování standardním způsobem směrem k zadním opěradlům - a i ta bude možno sklopit elektricky tlačítkem v zavazadelníku, abyste nemuseli auto obíhat a sklápět je ručně.
Po stránce další výbavy si můžete koupit to, co je k mání pro sedan třídy E W213, tedy mimo jiné skoro-autopilota s názvem Drive Pilot, přesněji adaptivní tempomat a aktivní udržování v jízdních pruzích, různé parkovací asistenty včetně Remote Parking Drive, kdy auto můžete ovládat na dálku pomocí aplikace v mobilu, automatické brzdění v městských rychlostech a podobné vymoženosti. Kombík ovšem dostane do standardní výbavy i vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickou nivelací, která bude udržovat světlou výšku pořád stejnou. Užitečná hmotnost je 745 kg a za vůz bude možno připřáhnout vlek o váze až 2 100 kg.
Mezi příplatky dále zmiňme dva 12,3" displeje na palubní desce, z nichž jeden nahradí přístrojový štít, podobně jako u sedanu. Tyto displeje budou u vyšších výbav standardně, nižší dostanou v základu analogové ukazatele. Od konce letošního roku bude k mání také lepší akustická izolace pro komfortnější jízdu a již zmíněná lavice do zavazadelníku, která z kombíku třídy E udělá sedmimístný vůz. Zda bude otočená proti směru jízdy, jako u Tesly Model S a spousty amerických kombíků z druhé půlky 20. století, zatím nevíme.
Pod kapotou čekejme to stejné, co nabídne sedan třídy E, tedy mezi diesely čtyřválec E 220d a šestiválec E 350d, mezi benzíny to bude E 200, E 400, AMG E 43 a později i AMG E 63, s největší pravděpodobností jediná osmiválcová verze. U zahájení prodeje však čekejme jen E 200 a E 220d - a možná E 350d, která je už v českém konfigurátoru sedanu k dispozici. Vrcholné benzíny si jistě dají na čas.
Víme, že prodeje odstartují v červenci; do té doby jistě budeme mít k dispozici ceník. První auta by se k zákazníkům měla dostat v říjnu letošního roku. Jak velký zájem bude o tuto karosářskou variantu, zatím nespekulujme, zejména atraktivitu designu zádě budete muset důkladně zvážit...
Oficiální fotografie Mercedesu-AMG E 43 Kombi S213
Oficiální fotografie Mercedesu-Benz E Kombi S213
Zdroje: Autocar, AutoExpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 2 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 6 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva