Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GLC 43 4Matic: další poloviční AMG má opět „jen“ 367 koní
17.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka odhalila další šestiválcovou novinku z Affalterbachu. Ta zvládá stovku za 4,9 sekundy a počítá i s výraznějším vzhledem.
Třícípá hvězda se nám v poslední době opravdu rozjela. Sotva jsme si totiž mohli představit facelift Mercedesu CLA a CLA Shooting Brake, již tu máme zcela nový model GLC 43 AMG. Ten je dalším „levobočkem“ z Affalterbachu, což znamená, že o jeho pohon se nestará osmiválcový motor skládaný ručně jedním technikem, nýbrž na běžných linkách produkovaný přeplňovaný třílitrový šestiválec. Ve srovnání s novým Mercedesem-AMG E 43 ovšem výkon nevyšplhal na 401 koní, nýbrž zůstal na předchozích 367.
O přenos výkonu se stará devítistupňový automat 9G-Tronic, který zásobuje obě nápravy ve prospěch té zadní v poměru 31:69. Zrychlení z klidu na stovku se přitom odehraje již za 4,9 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h. V rámci spotřeby pak Mercedes počítá s normovanými 6,9 litry na sto kilometrů, což je ovšem meta, které 1 845 kilo vážící SUV nejspíše nedosáhne ani při volbě režimu Eco (dále jsou k dispozici módy Comfort, Sport, Sport Plus a Individual).
Technici třícípé hvězdy se podívali rovněž na podvozek, který již standardně používá vzduchové odpružený Air Body Control. Nechybí ani speciálně naladěné adaptivní tlumiče umožňující jízdu v režimech Comfort, Sport a Sport Plus, nebo speciálně nakalibrovaný posilovač řízený s proměnlivým účinkem. Vpředu pak najdeme čtyřprvkovou nápravu, vzadu pak pětiprvkovou, přičemž v obou případech došlo k navýšení negativního odklonu kvůli lepší stabilitě v zatáčkách.
Verze GLC 43 AMG dostala do vínku také posílené brzdy se čtyřpístkovými třmeny vpředu a jednopístkovými vzadu, jenž se skrývají za 19palcovými litými koly. Vyjma toho krášlí vzhled také specifické sportovnější nárazníky s většími otvory pro vzduch, diamantová čelní maska, zvýrazněné boční prahy či zadní difuzor. Ten pak rámuje na každé straně dvojice koncovek poladěného výfukového systému.
Uvnitř lze počítat s volantem se zploštělou spodní částí nebo sportovními sedadly, kterým společnost mohou dělat červeně zbarvené švy a bezpečnostní pásy. Zrevidován byl rovněž přístrojový štít, v rámci příplatků pak budete moci sáhnout po karbonových dekorech nebo až 21palcových litých kolech ve dvoubarevném provedení. Premiéra se odehraje příští týden v New Yorku, prodej pak začne 4. dubna.







Mercedes-AMG GLC 43 4Matic dostal do vínku sportovnější vzhled a 367 koní. K mání bude již od dubna
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu přiznal, že se automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to radši přestala snažit
včera
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
včera
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
včera
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
včera
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
včera
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.27. 20:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.27. 18:27 - pavproch
- BMW Divize 12.27. 17:22 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
