Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GLC 63 a GLC 63 Coupe: malé SUV dostalo V8, jede jako supersport
5.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Je libo dělat stovku pod 4 s v SUV? To teď umí základní GLC i od něj odvozené Coupe s osmiválcem produkujícím 476 nebo 510 koní.
Pokud jste celý život toužili po malém SUV, které by poháněl osmiválec, je vaše čekání u konce. Mercedes udělal něco, co u GLK nešlo. Jeho nástupce s označením GLC osadil čtyřlitrovou jednotku twin-turbo, která u AMG pohání prakticky vše od třídy C až po supersportovní AMG GT. Agregát byl v tomto případě naladěn na 476 a 510 koní, přičemž nalézt jej můžete pod kapotou základního GLC i GLC Coupe.
U obou karosářských variant osmiválec spolupracuje s devítistupňovým automatem vybaveným automatickými meziplyny. Umí i podřazení o několik rychlostí najednou. Na automat navazuje pohon všech kol 4Matic+ zahrnující elektromechanicky ovládanou mezinápravovou spojku a samosvorný zadní diferenciál.
V základní variantě má výkon 476 koní a 650 Nm, stovku GLC i GLC Coupe pokoří za 4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 250 km/h. Provedení S disponující 510 koňmi a 700 Nm je o chloupek rychlejší, akcelerace v jeho případě trvá pouze 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost se již nemění, přičemž prozatím zveřejněný seznam příplatků nezahrnuje sadu AMG Driver‘s Package, která by umožnila posunutí omezovače o trochu výše. To samozřejmě neznamená, že by ji GLC nakonec nemohlo dostat, nicméně s ohledem na nemalou hmotnost (1 925 až 1 945 kg) ji možná značka v rámci bezpečí vážně nenabídne.
Ve standardní výbavě jsou u všech variant volitelné jízdní režimy Comfort, Sport, Sport+. GLC 63 S a GLC 63 S Coupe mají navíc režim Race. Jejich volba ovlivňuje odezvu plynového pedálu a rychlost řazení automatu. Také vzduchový podvozek lze přizpůsobit, pro něj jsou připraveny režimy Comfort, Sport a Sport+, dvěma módy (Comfort a Sport) disponuje i adaptivní posilovač řízení.
Čelním partiím dominuje maska Panamericana, která je již běžným poznávacím znamením modelů AMG. Doplňují ji agresivnější nárazníky, mohutnější boční prahy, střešní spoiler (či křidélko na hraně zavazadelníku u Coupe) nebo dvojice chromových koncovek výfuku na každé straně. Do nafouknutých blatníků se u základní varianty nastěhovala 19" kola s pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 255/50 vzadu. U provedení S najdeme dvacítky a obutí 265/45, respektive 295/40.
V interiéru hrají hlavní roli sportovní sedadla čalouněná mikrovláknem Dinamica, kůže je ale za příplatek. Navíc se také platí za sportovní výfukový systém, sadu AMG Night Package zahrnující černě lakované doplňky či karbonové detaily. Objednat lze také 21" kované ráfky, které jsou součástí standardu u úvodní edice Edition 1. Ta mimo jiné dostane i boční grafické polepy, aerodynamický paket či černou kůži uvnitř.
Živý debut je naplánován na autosalon v New Yorku, který startuje v příštím týdnu. Objednávky je začnou prodejci přijímat od 16. června, na první vozy ovšem budou muset zákazníci počkat až do září.
Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic a GLC 63 S 4Matic Coupe
Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic
Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic Coupe
Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic Coupe Edition 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 8 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 10 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry