Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT 2017 dostal několik novinek, vyšší výkon i kupé ve verzi GT C
9.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Celá řada GT dostala novou masku. Za tou se skrývá 476 koní v základu, novinka v nabídce pak dostala dokonce 557 koní.
Na letošní rok připadají oslavy 50. výročí založení AMG. Byť u toho Mercedes sám nebyl, do oslav se pouští s vervou a dárky začal nadělovat již nyní. Na autosalonu v Detroitu nám tak představil inovovanou řadu Mercedesu-AMG GT, jejímž hlavním poznávacím znamením je nová čelní maska zvaná AMG Panamericana.
Ta je odvozena od závodního speciálu GT3 a vůz nedělá pouze opticky širším, ale zároveň přispívá k lepšímu chlazení pohonné jednotky. To je jistě důležité, neboť čtyřlitrový osmiválec twin-turbo prošel posilovnou a dává vyšší výkon než dříve. U základní verze nyní na zadní kola míří 476 koní, tedy o čtrnáct více, a to jak u kupé, tak u roadsteru. Oba modely tak stovku zvládnou za rovné 4 sekundy bez ohledu na různou hmotnost (1 540 vs 1 595 kg).
Dále v řadě stojí provedení GT S, které je k dispozici pouze jako kupé. Zde přitom výkon stoupl z 510 na 522 koní, což v kombinaci s 1 570 kilogramy vede ke sprintu na stovku za 3,8 sekundy a nejvyšší rychlosti 310 km/h. Tento model je vybaven jízdním režimem Race, základ si musí vystačit pouze s módy Comfort, Sport, Sport Plus a Individual.
Nyní již přistupujeme k opravdové novince, a sice k Mercedesu-AMG GT C. Tato verze byla dosud známa pouze jako roadster, nyní je však možné mít 557 koní s plechovou střechou nad hlavou. Kupé i roadster se liší hmotností (1 625 vs 1 660 kg), sprint na stovku ale zvládají za shodné 3,7 sekundy.
Nejvýše stojí GT R, u nějž již k žádným modifikacím nedošlo. Stále má výkon 585 koní, a stovku umí za 3,6 sekundy. Jeho nejvyšší rychlost je 318 km/h, čímž „eRko“ překonává základní model o 14 kilometrů v hodině. Spotřeba řady se pak pohybuje mezi 9,4 až 11,4 l/100 km.
Zpět ale k novinkám spočívajících hlavně v příchodu kupé GT C. To má o 57 milimetrů rozšířené zadní blatníky, které ukrývají šířeji rozkročená kola a řiditelnou zadní nápravu. Standardní jsou také adaptivní tlumiče nebo elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál. Ten ovšem mají v základní výbavě také modely GT S a GT R.
GT C bude zpočátku k mání v exkluzivní výbavě Edition 50, která odkazuje na již zmiňované 50. výročí. Oproti standardu přitom zákazníci mohou vybírat mezi šedým a bílým lakem, který doplňují prvky vyvedené v černém chromu. V tomto odstínu jsou lakována také kola, zatímco dovnitř se nastěhovalo stříbrně-černé čalounění.
Pro celou řadu AMG GT je pak nově k mání aplikace AMG Track Pace, která dokáže zaznamenat podrobná telemetrická data a uschovat je pro pozdější použití. Řidiči si mohou nahrávat i samotné profily okruhů a je možné také pořídit vizuální záznam. Vše je přitom možné následně sdílet s ostatními přes Facebook či YouTube.
O cenách Mercedes prozatím nemluví, facelifty ale obvykle ceníky razantněji nemění. Nové kupé GT C zamíří mezi varianty GT S a GT R, přičemž provedení Edition 50 bude bezesporu dražší než vůz nabízený posléze se standardní výbavou.
























Mercedes-AMG GT dostal novou čelní masku a více koní. Kupé je navíc nově k mání ve verzi GT C s 557 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
