Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C”
15.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) O otevřené verzi AMG GT se dlouho mluvilo jako o GT C Roadster. Teď byla oficiálně představena i jako C a víme konečně, co to znamená.
Ještě na počátku léta se zdálo, že Mercedes-AMG GT bude k mání jen jako kupé. Příchod otevřené varianty totiž třícípá hvězda tvrdošíjně odmítala s tím, že odstranění střechy by neprospělo jízdě po okruhu. Místo toho by se z vozu stal král bulvárů, čímž by konkuroval dalším vozům v nabídce. Nicméně nyní již víme, že šlo o klamání tělem, neboť příchod Roadsteru byl později oficiálně potvrzen. A co více, nyní si jej můžeme představit s plnou parádou.
Začneme přitom u motorového prostoru, kde naplnění pro změnu došly veškeré zvěsti, jenž zmiňovaly vyšší výkon. Přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec totiž skutečně dostal do vínku některé komponenty z vrcholného provedení GT R. Oč všechno jde, značka zatím neuvedla, se mnoha dalšími technickými parametry nás však již seznámila. Stejně jako v případě kupé přitom máme co do činění se dvěma variantami.
Základem je GT Roadster, který dostal do vínku 476 koní, 630 Nm točivého momentu a provozní hmotnost 1 670 kilogramů. Zrychlení z klidu na stovku tak zvládne za rovné 4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 302 km/h. Nad ním pak trůní varianta GT C Roadster, která již počítá s 557 koňmi, 680 Nm, 1 735 kilogramy, stovkou za 3,7 sekundy a maximálkou 316 km/h. Ono „C” tedy neznačí Convertible (protože jako GT C má být do budoucna k mání i kupé), a není to ani verze pro Čínu nebo cokoli podobného - je to ostřejší provedení koncipované trochu jinak než provedení S u kupé.
Jízdní dynamika totiž není tím jediným, čím se obě verze od sebe navzájem liší. Jemné nuance najdeme i po stránce designové, kde základ počítá s 19palcovými litými koly, vrchol pak s 20palcovými. Kromě toho v jeho výbavě najdeme elektronický diferenciál či podvozek AMG Ride Control s adaptivními tlumiči, zatímco GT Roadster počítá jen s mechanickým samosvorem.
Rozdíly se vážou také k převodovce, byť pro oba modely je jedinou volbou sedmistupňový automat. V případě základu však máte k dispozici pouze čtyři jízdní režimy, zatímco GT C Roadster počítá také s módem Race. Ten byl uzpůsoben výše zmiňované jízdě na okruhu, kterou si zjevně vychutnat můžete, a to s rychlejším řazením a „emotivnějším zvukem“.
Kromě toho Mercedes dodává, že změn doznal i řídící software převodovky a také její „hardware”, neboť prodloužen byl první převodový stupeň a zkrácen ten poslední i konečný. Roadster se tak má navzdory vyšší hmotnosti jevit jako komunikativnější. V tomto ohledu samozřejmě prim bude hrát provedení GT C, které dále profituje ještě z řiditelné zadní nápravy převzaté z GT R.
Ze „stejného zdroje” pochází také rozšířený rozchod zadních kol či aktivní management upravující proudění vzduchu skrze čelní masku tím, že jednotlivé vertikální lamely lze pomocí elektromotoru otevírat či uzavírat. Tuto finesu ovšem již dostaly do vínku obě verze, stejně jako plátěnou střechu, jíž lze stáhnout či natáhnout za 11 sekund při rychlostech do 50 km/h.
Konstrukce střechy kromě třívrstvého plátna počítá s hořčíkem, hliníkem a ocelí, přičemž k mání je ve třech barvách (béžová, černá, červená). Doplnit ji pak můžete jedenácti odstíny laku karoserie, zatímco interiér počítá s deseti barevnými variacemi. Tím nám ovšem informační pramen začíná vysychat, o cenách by Mercedes mohl promluvit až v Paříži.
Momentálně tak již jen dodáme finální zmínku k často zmiňovanému kupé GT R, které v tréningovém režimu zajelo Nordschleife za 7 minut a 46 sekund. Nicméně při ostrém nasazení má být o pětadvacet sekund rychlejší, hlavním cílem značky je pak pokoření Porsche 911 Turbo S. To přitom Severní smyčku zvládá za 7 minut a 18 sekund. Zda jej ale třícípá hvězda s Thomasem Jägerem za volantem překoná, to je nyní sporné.





























Mercedes-AMG GT Roadster dostal skutečně do vínku vyšší výkon než kupé. V základu nabízí 476 koní, vrcholné GT C jich pak má 557
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 6 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
I propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
18.5.2025Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025Šéf VW vydal varování pro akcionáře, chce udělat to poslední, co teď automobilka skutečně potřebuje
19.5.2025Tahle flotila nových policejních aut zločincům strach asi nenažene, v místě svého působení ale dává jistý smysl
19.5.2025
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.16. 14:30 - pavproch
- IT poradna 06.16. 14:15 - pavproch
- BMW Divize 06.16. 14:03 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan