Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT3: silniční verze se rýsuje, ponechá si masku té závodní
5.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka se bude držet přeplňování, přičemž výkon navýší na zhruba 550 koní. Její hmotnost by přitom měla poklesnout pod hranici 1,5 tuny.
O silničním provedení Mercedesu-AMG GT3 jsme mluvili již v době představení německé novinky. Na výstaviště Palexpo ovšem dorazili zástupci třícípé hvězdy i divize z Affalterbachu, kteří pustili do světa další detaily. O chystané ostré verzi tedy víme o trochu více informací, i když ne všechny vás potěší. Ty smutné se týkají především motoru a názvu, zatímco kladné jsou spojeny se vzhledem, o kterém se rozhovořil šéfdesignér třícípé hvězdy Gordon Wagener.
Ten uvedl, že silniční verze si ponechá čelní masku závodního provedení, která byla inspirována Mercedesem SL, který v roce 1952 odjel závod Carrera Panamericana. Mimo to se novinka zhlédla také v předválečných stříbrných šípech. Počítat v jejím případě můžeme také s větším množstvím karbonu, jež se zčásti zasadí o snížení hmotnosti. Rozhodně však nepůjde o takový extrém jako v případě závoďáku, který váží zhruba 1 250 kg.
Podle šéfa AMG Tobiase Moerse by se mělo jednat o přibližně 80 až stokilovou dietu, díky čemuž se dostaneme pod 1,5 tuny. S touto hmotností pak bude kombinován výkon okolo 550 koní, který však nebude produkovat 6,2litrový atmosférický osmiválec. Místo toho má zadní kola roztáčet stejné čtyřlitrové twin-turbo, jaké najdeme v základním silničním modelu. V jeho případě však agregát produkuje maximálně 510 koní.
Zvýšení výkonu dostanou na starosti zejména nová turbodmychadla, neboť ta stávající jsou podle Christiana Enderleho, šéfa oddělení pohonných jednotek AMG, spojena s pětisetkoňovou hranicí. Sedmistupňový dvouspojkový automat však danou porci zvládne, pročež v jeho případě ke změnám nedojde. O odklon vůči závodnímu provedení se však jedná, neboť to používá šestistupňovou sekvenci.
Zdroje z Affalterbachu přitom důvody, jež se týkají odlišného hnacího ústrojí, logicky vysvětlily. Nový Mercedes-AMG GT totiž přímo navazuje na program závodního SLS. V jeho případě přitom 6,2litrová atmosféra již homologována byla a navíc vyhrála několik závodů. Těchto úspěchů navíc dosáhla i ke konci své životní dráhy, pročež se podle AMG jedná o dobrý start následného evolučního vývoje.
Tím nám ovšem nové informace končí, přičemž otázkou nadále zůstává, zda ostré provedení bude taktéž rozšířené jako závodní model. Stejně tak můžeme začít spekulovat o názvu, neboť civilní označení GT3 podle Moerse patří zcela jiné automobilce. Přídomek Black Series je pak vyhrazen budoucnosti, pročež tu máme opravdu široké pole pro vaše možné tipy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.













Silniční verze Mercedesu-AMG GT3 si stoprocentně ponechá čelní masku inspirovanou závoďáky minulosti. Změní však název i pohonné ústrojí
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Stellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 2 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 4 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 5 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva