Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně
1.4.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Začne-li se v souvislosti s Mercedesem třídy E hovořit o AMG verzi, každému je jasné, o co jde. Obrovský osmiválec pod kapotou, výkon přes 500 koní, automat a vytříbenost ke značce patřící. Ani nová generace se od tohoto schématu neodchyluje, jen k němu opět přidává něco navíc.
AMG verze sedanů od Mercedesu jsou známy svou „brutalitou”. Ne, že by hrozily všem ostatním účastníkům silničního provozu „sežráním”, ale jejich motory jsou známy nezdolnou a v některých situacích dokonce těžce zvladatelnou silou. Takový je třeba C63 AMG. V případě E63 AMG je to přece jen lepší, větší hmotnost na zadní nápravě je znát, ovšem máte-li pod plynem 500 koní, je potřeba být opatrný.
Nová generace E63 AMG navzdory všem trendům zůstává u tradičního, atmosféricky plněného osmiválce o objemu 6,2 l, jehož výkon vzrostl ve srovnání se minulou verzí o 11 koní na celkových 518 k. Maximum točivého momentu je stejné, tedy 630 N.m.
Na motor navazuje nová automatická 7° převodovka AMG Speedshift MCT, která nahradila automat klasické konstrukce s HD měničem. Novinka používá automaticky ovládanou mokrou spojku, což přispívá ke snížení ztrát a tím vylepšení ekonomiky provozu. Nový automat má čtyři provozní režimy, C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport plus) a M (Manual). Během řazení pod plným plynem dochází v zájmu rychlejšího řazení k odpojení vybraných válců a tak je možno dosáhnout časů řazení okolo 100 ms. Další z funkcí je tzv. Race Start. Ta umožňuje dosažení maximálního zrychlení při startu z nulové rychlosti.
Kombinace silného motoru a rychlé převodovky přispívá k tomu, že zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 4,4 s. Maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h. Přestože je auto vybaveno silnějším motorem, výrobce tvrdí, že průměrná spotřeba ve srovnání s minulou generací poklesla spotřeba o 12 %.
Také podvozek AMG Ride Control se může pochlubit aplikací nejnovějších technologií. Tento systém vyhrazený exkluzivně pro AMG modely kombinuje klasické ocelové pružiny vepředu s pneumatickým odpružením zadní nápravy. Na obou nápravách jsou pak namontovány elektronicky ovládané, ve třech stupních nastavitelné tlumiče.
Zásadní úpravy doznala přední náprava, která má o 56 mm širší rozchod, nová ovládací ramena a další díly. Kola mají větší negativní odklon, což má zajistit jejich vyšší přilnavost v zatáčkách a obecně vyšší přesnost řízení. Auto je standardně postaveno na 18" kola o šíři 9 a 9,5", na kterých jsou obuty pneu 255/40 R 18 vepředu a 285/35 R 18 vzadu.
Je samozřejmé, že od standardního éčka AMG verzi poznáte na první pohled. Nejen již zmíněná kola, ale rozšířené blatníky s tradičními plaketami, kryty prahů a zadní difuzor s nezaměnitelným designem výfuku prozradí každému ihned, s kým má tu čest. Také uvnitř je vše přesně ve stylu AMG. Sportovní volant, pedály a sedadla doplňují materiály té nejvyšší kvality.
A komu by standardní AMG, je-li vůbec možno použít tohle spojení, nestačí, může si připlatit např. za 19" kola, tužší pružiny, diferenciál s o 40 % zvýšenou svorností či omezovač rychlosti posunutý na 300 km/h.
Všem budoucím majitelům přeji mnoho štěstí při krocení tohoto téměř civilně se tvářícího sedanu.


















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 4 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 6 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 7 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 9 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 19:30 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 11.03. 19:28 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
