Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Benz E63 AMG: nové AMG tasí zbraně
1.4.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Začne-li se v souvislosti s Mercedesem třídy E hovořit o AMG verzi, každému je jasné, o co jde. Obrovský osmiválec pod kapotou, výkon přes 500 koní, automat a vytříbenost ke značce patřící. Ani nová generace se od tohoto schématu neodchyluje, jen k němu opět přidává něco navíc.
AMG verze sedanů od Mercedesu jsou známy svou „brutalitou”. Ne, že by hrozily všem ostatním účastníkům silničního provozu „sežráním”, ale jejich motory jsou známy nezdolnou a v některých situacích dokonce těžce zvladatelnou silou. Takový je třeba C63 AMG. V případě E63 AMG je to přece jen lepší, větší hmotnost na zadní nápravě je znát, ovšem máte-li pod plynem 500 koní, je potřeba být opatrný.
Nová generace E63 AMG navzdory všem trendům zůstává u tradičního, atmosféricky plněného osmiválce o objemu 6,2 l, jehož výkon vzrostl ve srovnání se minulou verzí o 11 koní na celkových 518 k. Maximum točivého momentu je stejné, tedy 630 N.m.
Na motor navazuje nová automatická 7° převodovka AMG Speedshift MCT, která nahradila automat klasické konstrukce s HD měničem. Novinka používá automaticky ovládanou mokrou spojku, což přispívá ke snížení ztrát a tím vylepšení ekonomiky provozu. Nový automat má čtyři provozní režimy, C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport plus) a M (Manual). Během řazení pod plným plynem dochází v zájmu rychlejšího řazení k odpojení vybraných válců a tak je možno dosáhnout časů řazení okolo 100 ms. Další z funkcí je tzv. Race Start. Ta umožňuje dosažení maximálního zrychlení při startu z nulové rychlosti.
Kombinace silného motoru a rychlé převodovky přispívá k tomu, že zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 4,4 s. Maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h. Přestože je auto vybaveno silnějším motorem, výrobce tvrdí, že průměrná spotřeba ve srovnání s minulou generací poklesla spotřeba o 12 %.
Také podvozek AMG Ride Control se může pochlubit aplikací nejnovějších technologií. Tento systém vyhrazený exkluzivně pro AMG modely kombinuje klasické ocelové pružiny vepředu s pneumatickým odpružením zadní nápravy. Na obou nápravách jsou pak namontovány elektronicky ovládané, ve třech stupních nastavitelné tlumiče.
Zásadní úpravy doznala přední náprava, která má o 56 mm širší rozchod, nová ovládací ramena a další díly. Kola mají větší negativní odklon, což má zajistit jejich vyšší přilnavost v zatáčkách a obecně vyšší přesnost řízení. Auto je standardně postaveno na 18" kola o šíři 9 a 9,5", na kterých jsou obuty pneu 255/40 R 18 vepředu a 285/35 R 18 vzadu.
Je samozřejmé, že od standardního éčka AMG verzi poznáte na první pohled. Nejen již zmíněná kola, ale rozšířené blatníky s tradičními plaketami, kryty prahů a zadní difuzor s nezaměnitelným designem výfuku prozradí každému ihned, s kým má tu čest. Také uvnitř je vše přesně ve stylu AMG. Sportovní volant, pedály a sedadla doplňují materiály té nejvyšší kvality.
A komu by standardní AMG, je-li vůbec možno použít tohle spojení, nestačí, může si připlatit např. za 19" kola, tužší pružiny, diferenciál s o 40 % zvýšenou svorností či omezovač rychlosti posunutý na 300 km/h.
Všem budoucím majitelům přeji mnoho štěstí při krocení tohoto téměř civilně se tvářícího sedanu.


















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike 10:00
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 13.12.2025
Nejnovější články
Jaguar potichu dál vyrábí a prodává spalovací auta, dokonce je teď se slevami až 52 procent nabízí za ceny levných škodovek
před hodinou
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 3 hodinami
Nový Mercedes GLC v úplném základu je předražená bída vážící přes 2,5 tuny, kdo má toto kupovat?
před 4 hodinami
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 10:36 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 10:10 - Zajda
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
