Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba
12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Plug-in-hybridní C je od běžných k nerozeznání. Středobodem je spalovací motor dopovaný elektřinou, který sice nabídne výkon, ale 2,1 l na sto není reálných.
Detroitský autosalon je premiérou nejen pro ostřejší třídu C 450 AMG Sport, ale také pro stroj, nacházející se svým zaměřením na opačné straně nabídky, tedy tam, kde se šetří palivo. Po bok diesel-elektrického C 300 BlueTec Hybrid se zařadí Mercedes-Benz C 350 Plug-In Hybrid. Ten na rozdíl od existujícího modelu, jak jste se mohli dočíst už koncem září, však s elektřinou páruje benzínový čtyřválec.
Systém je, na rozdíl od jiných plug-in hybridů, orientovaný spíše na jízdu se spalovacím motorem a elektřina zde jen podává pomocnou ruku, zejména na krátkých trasách v městských rychlostech. Středobodem systému je známý benzínový přeplňovaný dvoulitr o výkonu 155 kW/211 koní při 5500 1/min a 350 Nm mezi 1200 a 4000 1/min, který posílá výkon na zadní kola přes sedmistupňový automat 7G-Tronic. Elektromotor je integrován právě do převodovky a nabídne 82 koní a 340 Nm; kombinovaný výkon systému je 279 koní a 600 Nm, což už je slušná porce.
Nebude ale pochopitelně k dispozici pořád. Při plné akceleraci samozřejmě s ním můžete počítat a výsledek tomu odpovídá - na stovku se sedanem zrychlíte za 5,9 a s kombíkem za 6,2 vteřiny. Mercedes však také na palubu instaloval systém, který podle trasy v navigaci upravuje, kdy se budou nabíjet baterie a kdy se energie z nich bude naopak používat. Pokud vaše trasa končí větším množstvím kilometrů po městě, systém elektřinu schová na později. Stejný efekt má i mód E-Save, který v podstatě elektromotor úplně odpojí.
Jakožto plug-in hybrid je stuttgartská novinka schopná jezdit i čistě na elektřinu. Takto podle Mercedesu ujede 31 kilometrů, než bude potřeba nahodit spalovací motor nebo dobít 6,2kWh akumulátor. Souvisí s tím také pedál plynu, nazvaný "haptický" - jedete-li na elektřinu, má v místě, kde leží limit elektromotoru, zvýšený odpor. Když přitlačíte víc a překonáte tento bod, systém nastartuje čtyřválec. Je to zajímavý systém, nicméně máme trochu obavy z toho, jaký bude mít řidič z chování plynového pedálu pocit.
C 350 Plug-In Hybrid nabídne celkem pět jízdních módů: Individual, Sport Plus, Sport, Comfort a Eco. Pojí se s nimi různé nastavení pohonu, podvozku, řízení či klimatizace. Právě v režimech Comfort a Eco bude k dispozici zmíněná funkce E-Save, která se bude ovládat samostatně. A také tu je spousta dalšího, již méně nového vybavení, jako například vzduchové odpružení AirMatic nebo klimatizace, která umí vůz vychladit či vyhřát ještě dříve, než do něj nastoupíte.
Zbytek je v podstatě běžná třída C, jen s nápisem na víku zavazadelníku navíc a s menším množstvím prostoru pod víkem kufru - baterie se totiž ukrývají u zadní nápravy a z objemu zavazadlového prostoru ubírají zhruba třetinu v případě sedanu, je tak k dispozici 335 litrů. Do kombíku naložíte maximálně 1 370 litrů nákladu, o 170 litrů méně než v případě obyčejnější varianty.
Kde se však plug-in-hybridní třída C ostatním hybridním autům podobá, je normovaná spotřeba paliva. Pravděpodobně podle norem NEDC byla zjištěna hodnota kombinované spotřeby 2,1 litru na 100 km, čemuž nejsme ochotni věřit. A nejsme sami. Stran příchodu na trh a ceníku se dá očekávat, že tento stroj uvidíme v nabídce Mercedesu ještě letos. Cenou se bude pohybovat nejspíš lehce nad diesel-elektrickou verzí, která u nás přijde na necelých 1,2 milionu korun.













Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
před hodinouŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
před 2 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 4 hodinamiKupci čínských aut zjišťují, že jejich vozy byly pojištěny ještě dřív, než je vůbec koupili, praskla tak další levárna
před 5 hodinamiNejvětším prodejním hitem VW je dnes velké levné rodinné auto. Za 250 tisíc Kč nabízí víc než Škoda Octavia za 2,5násobek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva