Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C 63 AMG 2015 odhalen, verze S umí stovku za 4,1 s
23.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Affalterbach v tichosti uvolnil oficiální snímky a specifikace kladiva na M3. C 63 AMG má ve verzi S výkon celých 510 koní, váží ale 1,8 tuny.
Vypadá to, že se usilovná snaha posledních let nadšených chlapíků z Affalterbachu konečně nachýlila ke konci, protože už byl oficiálně představen nástupce modelu SLS, který teď v rodině AMG doplní i nejsilnější podoba nové třídy C. K tomuto závěru nás vede uvolnění finálních technických specifikací a prvních snímků. Nebudeme tedy dlouho chodit kolem horké kaše a podíváme se kladivu na aktuální BMW M3 pěkně na zoubek.
Tak, jak jsme naznačovali v předchozích spekulacích, nejrychlejší céčko od Mercedesu se nakonec opravdu dočkalo dvojice verzí. Nakolik si budou podobné opticky zepředu zatím není jasné, avšak zezadu budou od zbytku modelů třídy C odlišné kvůli sportovnějšímu nárazníku s difuzorem obklopeným čtveřicí koncovek výfuků. Dalším specifickým prvkem bude jistě ostřejší přední nárazník s většími otvory a kapotou s agresivnějšími konturami nebo výraznější boční prahy.
Verzi S, jaká je na prvních fotografiích bílá, se od standardního C 63 AMG liší o palec většími černými devatenáctipalcovými koly a podle tvrzení Mercedesu i několika černými dekory navíc (písmeno S na zádi bude také vidět). Z kabiny zatím přichází pouze jediný snímek společný oběma variantám, který prozrazuje kožená sportovní sedadla, vespod plochý volant s naznačením středové polohy a kovovými pádly i pedály pokryté nerezovou ocelí.
Další pohledy odhalí kůži Artico čalouněnou palubní desku s výrazným bílým prošíváním, černý strop, hliníkové obložení dveří a odlišný přístrojový štít. Rychloměr je cejchován do 320 km/h, zatímco otáčkoměru začíná červené pole sedmičkou. Nápisy AMG jsou samozřejmostí stejně jako osvětlení nástupních prahů a přítomnost speciálních koberečků.
Abychom se však dostali k meritu věci, musíme se podívat pod kapotu. Zde se skutečně nachází jednotka z AMG GT, kterou je čtyřlitrový vidlicový osmiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel. V méně agresivním C 63 AMG disponuje výkonem 476 koní (při 5 500 až 6 250 otáčkách) a točivým momentem 650 Nm (od 1 750 do 4 500 ot.). Motor je spojen se zadní nápravou prostřednictvím sedmistupňového automatu AMG Speedshift MCT a umožnuje 1 785 kilogramů vážícímu raketovému sedanu akcelerovat z klidu na 100 km/h za 4,2 sekundy.
Silnější verze S osazená zadním elektronickým samosvorem, dynamickými úchyty motoru a upraveným podvozkem je naladěna na 510 koní a dokonce 700 Nm, což znamená zkrácení akcelerace na stovku za 4,1 sekundy. Maximální rychlost však zůstává u obou verzí omezena na 250 km/h a spotřeba se bude lišit jen v řádu desetin litru, udávaná hodnota průměru přitom startuje na 8,4 l/100 km benzinu a nádrž má v obou případech objem 66 litrů.
Nemůžeme se však zbavit dojmu, že 1,8 tuny pohotovostní hmotnosti u verze S je prostě hodně, obzvlášť když už tak dost těžká konkurence z Mnichova váží 1,635 tuny. Jistě je to větším motorem, jistě i luxusní výbavou a posláním, které u Mercedesu bude připomínat spíše luxusní hot-rod.
Ke širokému záběru schopností od zcela pohodlné po brutálně rychlou jízdu využívá C 63 AMG adaptivního podvozku AMG Ride Control se třemi režimy nastavení a také elektrického posilovače řízení s účinkem závislým na rychlosti. O nic méně důležité vrtané kotouče vysokovýkonné brzdové soustavy mají vpředu průměr 360 a vzadu pak 330 milimetrů, přičemž u verze S půjde o díly z kompozitů, které nebude přes devatenáctipalcová kola problém rozpoznat od těch klasičtějších ocelových.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.







Mercedes C 63 AMG dostal 486 a ve verzi S až 510 koní. Ultimativnější varianta se bude lišit zejména podvozkem, brzdami a elektronickým samosvorem
Zdroj: Mercedes-Benz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 5 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
VW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
před hodinouNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
před 3 hodinamiPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
před 4 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 5 hodinamiJames May ukázal své nové auto. Je tak prťavé, že mu sahá někam k pasu, i když nejde o žádný supersport
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.04. 13:31 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 13:13 - pavproch
- VZKAZY 05.04. 11:29 - řidičBOB
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.04. 09:47 - Ondrais
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB