Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C Kombi 2015 oficiálně: nový kombík je lehčí, větší i praktičtější
21.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Praktická třída C zamíří do prodeje v září se třemi diesely, pěti benzinovými motory i hybridem.
S čím jsme dopoledne neoficiálně začali, to musíme odpoledne oficiálně dotáhnout do konce. Třícípá hvězda totiž představila své nejnovější kombi, které se v prodeji objeví koncem září. Výstavní premiéra na autosalonu v Paříži tak bude čistě formální, neboť veškerá fakta máme k dispozici již nyní. A to včetně ceny, která by oproti sedanu měla narůst o nějakých 40 000 Kč. Základní provedení C 220 BlueTec by tak i nadále mělo startovat pod milionem korun, v tomto případě si ovšem necháváme otevřená zadní vrátka.
Venkovní rozměry ale již představíme bez jediné spekulace, přičemž oproti dosluhujícímu kombíku se novinka pyšní mnohem větším půdorysem. Délka totiž narostla o 96 milimetrů na 4 702 mm, šířka pak o 40 milimetrů na 1 810 mm. Mimo to lze počítat s rozvorem 2 840 mm, který svého předchůdce překonává o 80 milimetrů - rovných 45 z toho přitom jde ve prospěch zadních pasažérů, kteří se tak mohou těšit na více místa pro nohy, ramena i hlavu.
Nárůstu doznal i zavazadlový prostor, který ve standardu pojme 490 litrů, tedy o pět více než předchůdce. Při sklopených sedadlech pak kapacita naroste na 1 510 l, což ve srovnání s minulou generací znamená desetilitrové zlepšení. Mimo to pak třícípá hvězda vítězí nad mnichovskou vrtulí, neboť BMW 3 Touring dokáže maximálně uvézt 1 500 l. Na druhou stranu však v základu pobere 495 litrů.
Jen růstem ovšem Mercedes-Benz v zavazadelníku nebyl živ. Zlepšila se také variabilita, neboť zadní sedadla lze sklápět v poměru 40/20/40, zatímco předchůdce nabízel konfiguraci 60/40. Samotná opěradla jsou přitom elektricky ovládaná, v případě výklopného víka zavazadelníku pak můžete sáhnout po dvou systémech. Easy Pack je standardní elektrické otevírání, zatímco Hands-Free Access reaguje na váš „kopanec“ pod nárazník.
Přesunout se můžeme k motorům, které díky 49procentnímu využití hliníku na konstrukci vozu nyní táhnou o 65 kil méně. Diesely přitom budou k dispozici ve třech verzích, přičemž svými výkony pokryjí škálu od 115 do 204 koní. V rámci benzinových jednotek lze pak počítat se čtyřmi čtyřválci a jedním šestiválcem BlueDirect, přičemž v jejich případě výkon osciluje mezi 156 a 333 koňmi.
Mimo ně pak nabídka bude zahrnovat provedení C 300 BlueTec Hybrid, které spojí 2,1litrový diesel s elektromotorem. Výsledkem je tak 204 a 27 koní, spotřeba by ovšem v normovaném cyklu měla poklesnout na 3,8 l/100 km. Dále se očekává ještě benzinový plug-in hybrid, ten však dorazí až v příštím roce. Systém 4Matic by však stejně jako standardní pohon zadních kol měl být k mání již letos.
Zamířit můžeme do interiéru, který kopíruje styl udávaný sedanem. I řidiči kombíku tak budou moci volit jeden z pěti jízdních režimů (Comfort, Eco, Sport, Sport+ a Individual), přičemž standardem je i variabilní řízení. Připlatit si naopak můžete třeba za audio systém Burmester nebo navigaci, která počítá s neustálou aktualizací dat a v reálném čase vám dokáže zobrazit třeba plánované uzavírky.
Tím můžeme představení uzavřít, v rámci bezpečnosti totiž kombík nabídne identickou výbavu jako sedan. Chybět tedy nebude aktivní parkovací asistent či přednárazový bezpečnostní systém, který zvládne samočinně brzdit již při rychlosti 105 km/h.









































Nová třída C narostla nejen v rámci zavazadlového prostoru, ale rovněž v oblasti zadních sedadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 5 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejnovější články
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
před 19 minutamiFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
před hodinouTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
před 3 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 4 hodinamiČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva