Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic
10.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Čtyřdveřové kupé” dostalo až 585 koní a pohon všech kol. Sprint na stovku zvládne za pouhých 3,6 sekundy, stejně tak i kombík Shooting Brake.
O pohonu všech kol, který pro své modely chystá AMG, jsme se již několikráte zmiňovali. Naposledy v souvislosti s faceliftovaným Mercedesem E 63, jehož představení najdete v jiném dnešním článku. Klasický sedan ale nebude na výstavišti Cabo jediným zástupcem svého druhu, identické změny totiž divize z Affalterbachu připravila také pro odvozené čtyřdveřové kupé CLS a stylový kombík CLS Shooting Brake. Oba modely tak nyní můžete koupit ve standardním provedení, kdy nabízejí 557 koní s pohonem zadních nebo všech kol 4Matic, popř v nové verzi S, která se mimo standardně dodávaného systému 4x4 pyšní výkonem až 585 koní a točivým momentem maximálně 800 Nm.
S ohledem na tento nárůst a doplnění pohonu všech kol se pochopitelně zlepšily i jízdní výkony. Stovku tak čtyřdveřové CLS pokoří za pouhých 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost ve standardu činí 250 km/h, za příplatek však můžete počítat s posunutím omezovače na magickou třístovku. Normovaná spotřeba by přitom z 9,9 l/100 km, kterých dosahuje základní model, měla narůst jen o půl litru. A to navzdory navýšení hmotnosti o 70 kg, kterou má na svědomí pohon všech kol. Vše tedy je v říši bruselských pohádek.
Systém 4x4 přitom dostal identické naladění jako u modelu E63 AMG. Což znamená, že počítat můžete s distribucí výkonu v poměru 33:67 ve prospěch zadní nápravy. Speciálně pro verzi S pak byla naladěna stabilizace, která zahrnuje tři úrovně. V režimu Sport Handling by přitom mělo docházet k přibrzďování jednotlivých kol a tím potlačení nedotáčivosti. Tedy věcem, jaké lze u pohonu všech kol s otevřenými diferenciály očekávat.
4Matic dokáže reagovat také na zasněženou či kluzkou vozovku, kdy v případě potřeby zamíří na přední kola až 50 % výkonu. Přenos má stejně jako u standardního modelu na starosti sedmistupňový automat AMG Speedshift MCT se čtyřmi režimy. Systém start/stop je aktivován pouze v komfortním módu, kdy navíc dochází k rozjezdu vozu na druhý převodový stupeň. Pro zbývající úrovně je k dispozici funkce Race Start.
Mimo to výčet mechanických komponentů zahrnuje sportovní podvozek AMG Ride Control s elektronicky stavitelnými tlumiči, diferenciál zadní nápravy, rozchod předních kol širší oproti standardnímu CLS o 24 mm nebo elektromechanické řízení. Již v základu pak modely AMG dostanou 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Verze S se navíc pyšní jejich unikátním designem.
V případě brzd jsou obě nápravy osazeny odvrtávanými kotouči o průměru 360 mm, za příplatek je však k dispozici karbon-keramika s průměrem 402 mm a speciálně lakovanými šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Tento systém přitom nezlepšuje pouze schopnost vozu zastavit, ale také o 40 % (ve srovnání s ocelovými kotouči) redukuje neodpruženou hmotnost.
Uvnitř nabídne modernizované CLS dle typu karoserie čtyři nebo pět sedadel (přední jsou sportovní), volant se zploštělou spodní částí, tachometr cejchovaný do hodnoty 320 km/h, podsvícené lišty bočních prahů, čalounění v kombinaci kůže nappa a Alcantary nebo kontrastní šedé prošívání. Mezi příplatky figuruje audio systém Bang & Olufsen, pro kombi je k mání dřevěná podlaha zavazadelníku.
Prodej nového Mercedesu CLS bude zahájen v dubnu, k dispozici však zpočátku bude jen základní model s pohonem zadních kol a výkonem 557 koní. Čtyřkolka a verze S dorazí v červnu, přičemž ceny německá značka odhalí nejpozději na Ženevě.

















Mercedes-Benz CLS AMG je druhým modelem sportovní divize z Affalterbachu, který bude profitovat z pohonu všech kol. A to dokonce ve verzi S s výkonem 585 koní. Standardní zadokolka však nadále zůstává v prodeji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 8 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 9 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB