Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic
10.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Čtyřdveřové kupé” dostalo až 585 koní a pohon všech kol. Sprint na stovku zvládne za pouhých 3,6 sekundy, stejně tak i kombík Shooting Brake.
O pohonu všech kol, který pro své modely chystá AMG, jsme se již několikráte zmiňovali. Naposledy v souvislosti s faceliftovaným Mercedesem E 63, jehož představení najdete v jiném dnešním článku. Klasický sedan ale nebude na výstavišti Cabo jediným zástupcem svého druhu, identické změny totiž divize z Affalterbachu připravila také pro odvozené čtyřdveřové kupé CLS a stylový kombík CLS Shooting Brake. Oba modely tak nyní můžete koupit ve standardním provedení, kdy nabízejí 557 koní s pohonem zadních nebo všech kol 4Matic, popř v nové verzi S, která se mimo standardně dodávaného systému 4x4 pyšní výkonem až 585 koní a točivým momentem maximálně 800 Nm.
S ohledem na tento nárůst a doplnění pohonu všech kol se pochopitelně zlepšily i jízdní výkony. Stovku tak čtyřdveřové CLS pokoří za pouhých 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost ve standardu činí 250 km/h, za příplatek však můžete počítat s posunutím omezovače na magickou třístovku. Normovaná spotřeba by přitom z 9,9 l/100 km, kterých dosahuje základní model, měla narůst jen o půl litru. A to navzdory navýšení hmotnosti o 70 kg, kterou má na svědomí pohon všech kol. Vše tedy je v říši bruselských pohádek.
Systém 4x4 přitom dostal identické naladění jako u modelu E63 AMG. Což znamená, že počítat můžete s distribucí výkonu v poměru 33:67 ve prospěch zadní nápravy. Speciálně pro verzi S pak byla naladěna stabilizace, která zahrnuje tři úrovně. V režimu Sport Handling by přitom mělo docházet k přibrzďování jednotlivých kol a tím potlačení nedotáčivosti. Tedy věcem, jaké lze u pohonu všech kol s otevřenými diferenciály očekávat.
4Matic dokáže reagovat také na zasněženou či kluzkou vozovku, kdy v případě potřeby zamíří na přední kola až 50 % výkonu. Přenos má stejně jako u standardního modelu na starosti sedmistupňový automat AMG Speedshift MCT se čtyřmi režimy. Systém start/stop je aktivován pouze v komfortním módu, kdy navíc dochází k rozjezdu vozu na druhý převodový stupeň. Pro zbývající úrovně je k dispozici funkce Race Start.
Mimo to výčet mechanických komponentů zahrnuje sportovní podvozek AMG Ride Control s elektronicky stavitelnými tlumiči, diferenciál zadní nápravy, rozchod předních kol širší oproti standardnímu CLS o 24 mm nebo elektromechanické řízení. Již v základu pak modely AMG dostanou 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Verze S se navíc pyšní jejich unikátním designem.
V případě brzd jsou obě nápravy osazeny odvrtávanými kotouči o průměru 360 mm, za příplatek je však k dispozici karbon-keramika s průměrem 402 mm a speciálně lakovanými šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Tento systém přitom nezlepšuje pouze schopnost vozu zastavit, ale také o 40 % (ve srovnání s ocelovými kotouči) redukuje neodpruženou hmotnost.
Uvnitř nabídne modernizované CLS dle typu karoserie čtyři nebo pět sedadel (přední jsou sportovní), volant se zploštělou spodní částí, tachometr cejchovaný do hodnoty 320 km/h, podsvícené lišty bočních prahů, čalounění v kombinaci kůže nappa a Alcantary nebo kontrastní šedé prošívání. Mezi příplatky figuruje audio systém Bang & Olufsen, pro kombi je k mání dřevěná podlaha zavazadelníku.
Prodej nového Mercedesu CLS bude zahájen v dubnu, k dispozici však zpočátku bude jen základní model s pohonem zadních kol a výkonem 557 koní. Čtyřkolka a verze S dorazí v červnu, přičemž ceny německá značka odhalí nejpozději na Ženevě.

















Mercedes-Benz CLS AMG je druhým modelem sportovní divize z Affalterbachu, který bude profitovat z pohonu všech kol. A to dokonce ve verzi S s výkonem 585 koní. Standardní zadokolka však nadále zůstává v prodeji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
dnesPrvní elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Toto jsou nejspolehlivější verze Volkswagenu Golf vůbec. Narazíte na ně už jen v bazarech, stojí překvapivě málo
před 8 hodinamiProslulí němečtí ničitelé krásných aut dostali výjimečnou šanci udělat auto pro jednou hezčí, ani tu nevyužili
před 9 hodinamiVolskwagen teď sám začal dělat to, kvůli čemu ještě loni žaloval své vlastní dealery
před 11 hodinamiNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
dnesNadšenec si koupil tři roky starý elektromobil původně za 2,5 milionu jen za třetinu původní ceny a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.27. 21:30 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.27. 20:55 - řidičBOB
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.27. 18:48 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 09.27. 17:34 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.27. 15:39 - pavproch
- IT poradna 09.26. 20:16 - Brus
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB