Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes AMG vážně vsadí na čtyřkolky, dostanou je sedany, kupé i kombi
19.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Potvrzeno. Mercedes skutečně začne stavět sedany a kombíky s pohonem 4Matic. Na zánik modelů s pohonem zadních kol to však zatím nevypadá.
Jde o informaci bez záruky, ale proslýchá se, že se modernizovaná třída E (W212) poprvé objeví před veřejností v lednu na detroitském autosalonu. Co naopak díky špionážní fotografii víme zcela určitě, je fakt, že tato modelová řada se po více než sedmnácti letech zbaví dělených předních světel a místo nich dostane jednodílná, ne nepodobná těm u Opelu Insignia OPC. Počítá se s použitím nových přeplňovaných čtyřválců o objemu 1,6 a 2,0 litru a výrazné změny se očekávají také pod kabátem nejvýkonnějšího provedení E63 AMG, které je hlavní důvodem, proč se chystané E klasse opět věnujeme.
Zhruba před měsícem jsme vám přinesly zákulisní informaci o tom, že se Mercedes a jeho sportovní divize společně rozhodly transformovat E63 ze zadokolky konkurující hlavně BMW M5 na čtyřkolku, která by tím pádem byla blíže spíše ingolstadtskému rychlíku Audi RS6. Teď se ukazuje, že ty „kouřové signály“ se skutečně zakládají na pravdě. Důvod? Mysleli jsme si, že Mercedes už nechce být považován za neekologického spalovače zadních gum a že novým heslem se stává efektivita přenosu výkonu na silnici. To je ale zřejmě jen část pravdy.
Dosavadní spekulace zoficiálnila motoristická příloha australských novin The Sydney Morning Herald, přesněji rozhovor jeho zástupců se šéfinženýrem odpovědným za motory a pohonné systémy Friederichem Eichlerem. „Počítáme s pohonem všech kol nejen v SUV a třídě kompaktů, ale také v případě sportovních sedanů,“ říká Eichler. „V příštím roce představíme nový koncept pohonu všech kol. Naše konkurence pohon všech kol v tomto segmentu využívá, proto je naprosto nezbytné, abychom jej měli taky,“ vysvětluje zástupce AMG.
Mít to samé, co konkurenční automobilka, nebylo podle Eichlera primárním cílem. Tím je možnost přenášet na silnici stále vyšší výkony, takže čtyřkolky se budou šířit napříč všemi modelovými řadami Mercedesů AMG, nejen třídy E. Kandidátem na systém 4Matic se stane „každý vůz s točivým momentem přes 900 newtonmetrů“, takže adeptem je také nová generace třídy S, nebo z něj odvozené kupé CL, dále Mercedes CLS a podle tohoto schématu rovněž třída SL. „Pokud chcete být členem klubu automobilů s akcelerací na stovku kolem 3,0 sekundy, pak pro své sportovní vozy pohon všech kol potřebujete,“ vysvětluje Eichler. „Problémem je trakce, speciálně pak točivý moment 900 Nm, který normálně na asfalt nedostanete, a pokud to neuděláte a ztratíte přilnavost, plýtváte výkonem.“
Znamená to tedy konec výkonných Mercedesů s pohonem zadních kol? Zdá se, že nikoli. „Myslím, že budeme mít oboje (zadokolky i verze s pohonem všech kol - pozn. red.),“ ujišťuje Eichler. „Se čtyřkolkou můžete rychleji akcelerovat, ale někteří lidé mají prostě rádi, když nejsou přední kola zatížená přenosem síly, řízení je lehčí a baví se driftem.“ Co naopak AMG zřejmě zavrhne, jsou výkonné předokolky. „Auta s pohonem předních kol jsou pro děti,“ uzavírá rozhovor Friederich Eichler.
E63 pohon všech kol dostane, AMG ovšem uznává, že jsou i takoví, kterým driftování přináší více radosti než efektivní jízda v čisté stopě
Zdroj: The Sydney Morning Herald
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:00 - Milanito
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23