Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes dopepří svůj stuttgartský guláš, třída CLK se prý vrátí
26.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chaos v názvosloví německé automobilky neskončí. Při pohledu na možnou verzi CLK AMG Black Series s výkonem 485 koní ji to možná odpustíme.
Je tomu více než rok, co jsme na tomto místě přemýšleli nad nomenklaturou Mercedesu. Stále větší počet modelů pojmenovaných obvykle nevyzpytatelným způsobem totiž do nabídky automobilky začínal vnášet zmatek, který se ve Stuttgartu snažili vyřešit především redukcemi názvů. Přišlo tak hlavně kupé třídy C, kupé třídy E místo předchozího CLK a identický recept má být použit také na eliminaci třídy CL, který zastoupí kupé třídy S. Až potud by se tedy vše mohlo zdát v pořádku, podle informací magazínu Automobile ale značka s třícípou hvězdou tuto úpravou strategii znovu změní a dosavadní snahy tak hodí za hlavu. V roce 2015 nebo 2016 bychom se totiž měli dočkat návratu CLK.
A to jsme vám vlastně ještě neřekli všechno. Samotný CLK byl totiž historicky tak trochu pojízdný guláš, když v nabídce zastával pozici Éčkového kupé, vycházel však z techniky tříd C W202 a W203, od sedanu E si půjčil pouze vzhled. Stejný stav ostatně trvá i dnes, nové CLK ale i tohle změní. V nabídce má totiž nahradit dnešní kupé třídy C, které tak čeká jen krátká kariéra. Raději to všechno shrňme: Mercedes nabízel CLK coby kupé třídy E na základech Céčka. CLK skončilo, přišlo C Coupe coby dvoudvéřové C a pak E Coupe coby na pohled dvoudvéřové Éčko, jenže pořad s technikou Céčka. Že se v tom stejně nevyznáte? Nedivíme se, a to pořad jen ťukáme na brány budoucnosti. V té by totiž CLK mělo být jen nástupcem C Coupe a kupé E získat zcela samostatné řešení.
Ať už si o tomhle myslíte cokoli, má nové CLK profitovat ze stejné architektury, jaká bude podepírat také další sedan třídy C W205, což znamená, že dostane modulární platformu MRA s pohonem zadních kol, která má oproti předchůdci nabídnout prostornější kabinu a nižší hmotnost. To samé pak bude úkolem hliníkových dveří, střechy, blatníků a víka zavazadelníku.
Oba budoucí modely samozřejmě spojuje také nabídka motorů, která v případě dieselu zahrnuje 2,1litrovou pohonnou jednotku naladěnou na 170, 204 nebo 231 koní. O poznání širší má ovšem být nabídka benzinových agregátů, kdy základem je 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 156 koní. Přeplňovaný dvoulitr má nabídnout 184, 211 nebo 252 koní, zatímco nový třílitr V6 twin-turbo dodá 333 koní. Vrcholem pak budou verze AMG, které z nového přeplňovaného čtyřlitru V8 vydolují 462 koní v sérii a 485 v případě Black Series. Pohon zadních kol doplní příplatkový systém 4Matic.
Tyto parametry samozřejmě pokrývají konkurenci z řad Audi a BMW, jež by mohla být vodítkem ke změně strategie. Právě jejich názvy, odloučené od praktičtějších verzí (A4 versus A5, řada 3 versus řada 4), totiž mohly nakonec přimět Mercedes-Benz, aby učinil to samé a vozy odlišil nejen vizuálně. To podporuje i fakt, dle kterého má být příští CLK „vysoce emotivní vůz zaměřený na řidiče“, což relativně konzervativně zaměřené třídě C příliš neodpovídá.
Ať tedy za dva roky vše dopadne jakkoliv, jisté je tolik, že nové CLK dorazí jako kupé i kabriolet, v obou případech by přitom měla postrádat prostřední sloupek, přičemž. Asi není důvod se na takové auto netěšit, zmatky v názvech Mercedesů ale rozhodně nevyřeší, to spíše naopak..

Mercedes-Benz CLK skončil v roce 2010. Nyní se vrací do hry, zákazníkům zřejmě chybí













































Kariéra Mercedesu C Coupe bude zřejmě omezena jen na čtyři nebo pět let. Poté jej Mercedes-Benz nahradí modelem CLK, který byl původně nahrazen kupé třídy E. Také se nechytáte?
Zdroj: Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 2 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP 17.12.2025
Nejnovější články
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
před hodinou
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 2 hodinami
Německý úpravce stvořil kýč roku. Autu přidal i externí reproduktor, aby ho nikdo nejen nepřehlédl, ale ani nepřeslechl
před 3 hodinami
Elektrické plány Fordu se dál hroutí. Baterky za 135 miliard nemá do čeho montovat, o skutečných záměrech roky lhal
před 5 hodinami
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
