Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 350 2013: první třícípá hvězda s devítistupňovým automatem je tu
22.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě nové převodovky, jež spotřebu snižuje na 5,3 l/100 km, se nabídka Mercedesu rozrostla také o model E 200 NGD. Ten jezdí za 6,3 litru plynu.
Facelift Mercedesu třídy E je na trhu opravdu krátce, automobilka ale nehodlá usnout na vavřínech, a tak připravila další modernizaci. Ta se týká zejména modelu E 350 BlueTec, který jako první třícípá hvězda vůbec dostal namísto sedmistupňového automatu devítirychlostní skříň 9G-Tronic. Jejím posláním je přitom hlavně nižší normovaná spotřeba, neboť akcelerace z klidu na stovku trvá stále stejných 6,6 sekundy.
Dva převodové stupně tak v kombinaci s vylepšeným systémem start/stop ovšem žíznivost srazily v kombinovaném cyklu o dvě desetiny na 5,3 l/100 km. Ve městě pak spotřeba poklesla o půl litru na 6,4 l, zatímco mimo zástavbu se sedan pohybuje za stále stejných 4,7 l/100 km. Nemění se pak ani cena, která na českém trhu startuje na částce 1 344 310 Kč.
Další modernizací prošel i model E 220 BlueEfficiency Edition, u kterého šestistupňový manuál nahrazuje výše zmíněný sedmistupňový automat. Ani zde nepřekvapí snížení spotřeby ze 4,7 na 4,4 litru na sto kilometrů, díky poklesu emisí CO2 ze 132 na 114 g/km pak navíc model vyhovuje směrnicím Euro 6. Česká cena přitom činí 1 160 390 Kč.
Finálním rozšířením nabídky Mercedesu je pak model E 200 Natural Gas Drive (NGD), který ke svému pohonu užívá stejný přeplňovaný dvoulitr o výkonu 156 koní jako B 200 NGD. V případě většího sedanu ovšem spotřeba lehce narostla na 4,4 kg plynu na 100 km, což představuje nějakých 6,3 l/100 km. Stovku pak vůz pokoří za 10,4 sekundy, přičemž v ČR si značka účtuje opět 1 160 390 Kč.


















Mercedes-Benz E 350 BlueTec je prvním modelem třícípé hvězdy, který lze pořídit s novou devítistupňovou převodovkou. Česká cena se přitom oproti předchozímu sedmirychlostnímu automatu nemění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
před 2 hodinamiBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Jak hluboko lze klesnout? Mercedes začal odhalovat nové GLC a tahle absurdita je jeho maska
před hodinouPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
před 2 hodinamiNejnovější Bugatti nemá v interiéru jediný klasický reproduktor, přesto má hrát jako víno díky v autech nevídanému řešení
před 3 hodinamiNahrazení žádaného spalovacího auta elektrickým nástupcem poslalo prodeje dolů o 89,3 %, tolik k „elektrické revoluci”
před 5 hodinamiMuž si v roce 1996 koupil ještě jako „mlaďas” nové BMW. Nechal si ho letoška, najel s ním přes 1 milion km s původní technikou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva