Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s
10.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Daimler neponechává nic náhodě. 4Maticem chce konkurovat RS6, s 585 koňmi pak ukáže prostředníček i M5. Stovku dá za 3,6 sekundy.
Ohromný facelift aplikovaný na současný Mercedes třídy E (W212) se neobešel bez následků také na výkladní skříni této modelové řady - provedení 63 AMG. Poprvé jsme měli možnost podívat se na stuttgartskou sportovní novinku díky zdařilé špionáži už koncem října loňského roku a o měsíc později byl stroj z Affalterbachu nafocen opět, tentokrát pro změnu s lehkým maskováním.
Už z tehdejších záběrů bylo zřejmé, že osmiválcové éčko půjde ve stopách standardních modelů a místo hran a ostrých lomů nabídne více oblin, při současném zachování značné míry vizuální agresivity postavenou na jiném předním nárazníku s mohutným nasáváním po stranách. Dnešní uvolnění oficiální tiskové zprávy a hlavně kompletní sady fotografií tyto předpoklady jen potvrzují.
Divize AMG dnes představila rovnou sedan i kombi a na jiném místě těchto stránek zjistíte, že jedním vrzem vzala i technicky spřízněnou limuzínu CLS. Co je pro všechny vozy společné, je jednak pohon všech kol 4Matic a nově vyladěná V8 s dvojicí turbodmychadel, na kterou se podíváme nejdříve.
Osmiválcový agregát o objemu 5 461 centimetrů krychlových bude nabízen v dvojím provedení. Standardní verze nabídne 557 koní při 5 500 ot./min a maximální točivý moment 720 newtonmetrů v rozmezí od 1 750 do 5 250 ot./min. Ve spojení s pohonem zadních kol bude k mání výlučně jen jako sedan, který zvládne stovku za 4,2 sekundy a zastaví se o elektronický omezovač nastavený na obligátních 250 km/h.
Čtyřkolka bude jedinou volbou pro kombi, sedan ji za příplatek dostane také. Parametry motoru zůstávají, mění se však základní dynamika. Čtyřdveřové éčko zdolá 100 km/h za 3,7 sekundy, pětidveřové kombi potřebuje o desetinu vteřiny více. Maximálku mají identickou, zaraženou na stejném limitu jako zadokolka, za další doplatek ale Mercedes brzy nabídne možnost blokování posunout k metě 300 km/h.
Ať už si o uvádění spotřeby u sportovních nebo luxusních aut myslíte cokoli, případně máte svůj názor také na evropské absurdní normy jejího měření, hodnoty Mercedesu pro pořádek uvádíme - E 63 AMG s pohonem zadních kol má v průměru jezdit za 9,8 l/100 km. 4Matic pod sedanem to má o půl litru vyšší a pro kombi automobilka napsala do tabulky 10,5 litru na sto.
Samostatný odstavec si zaslouží výkonnější provedení, které se před modernizací prodávalo jako paket Performance. Mercedes pro něj vymyslel nové označení, otázkou ale asi je, jak si zákazníci zvyknou na poněkud delší E 63 AMG 4Matic S-Model. Z uvedeného je nepochybné, že jiný pohon jako 4x4 u samotné špičky nedostanete, což při výkonu 585 koní při 5 500 ot./min a nejvyšším točivém momentu 800 newtonmetrů dostupném od 1 750 do 5 000 otáček možná nezní až tak špatně. Auto ve spojení se sedmistupňovou převodovkou Speedshift MCT-7, která přenáší výkon přes automaticky ovládanou spojku, akceleruje na 100 km/h jen za 3,6 nebo 3,7 sekundy, podle toho, jestli chcete sedan nebo kombík. Spotřeba i maximální rychlost vyšla nastejno se slabší čtyřkolkou.
Co je na použitém systému 4Matic zajímavého? Třeba výchozí nastavení poměru distribuovaného výkonu mezi nápravami, které jednoznačně zvýhodňuje zadní kola - Mercedes udává procentuální rozložení 33:67. O další vylepšení trakce se má postarat použití vícelamelové spojky se závěrným účinkem a technika přibrzďování jednotlivých kol nazvaná Torque Vectoring Brake, která nahrazuje mechanický systém vektorování síly. S-Model pak jako bonus dostal samosvorný diferenciál zadní nápravy, jiné silentbloky a upravené hliníkové komponenty zavěšení přední nápravy. Na přání, jinak řečeno za příplatek, bude možné esko dovybavit karbon-keramickými kotouči (vpředu s průměrem až 402 mm), které jsou až o 40 procent lehčí než jejich ocelové ekvivalenty.
Ceny nového E 63 AMG ještě nezveřejnil, známe ale termíny uvedení na trh. Zadokolka bude uvedena na trh v dubnu, verze 4Matic a E AMG S-Model budou následovat v červnu 2013.






























S-model poznáte podle stříbrného předního lízátka, tmavší přední masky nebo upravených koncovek výfuku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 10 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha